Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

järfällatråden 9

Nu är det färsdigstädat.... fast orken tog slut i badrummet så det är bara snabbstädat.... silverfiskarna får leva ett tag till

Nu ska jag "bara" packa i bilen få med mig barnvagn och två ungar och åka och handla och sedan mot uppsla för att hämta mamma.

• flingansnö

Hej på er!

Tittar in en sväng från landet, Här har vi det bra... barnen i allfall, Gustav är lycklig som får leka på studsmattan och blåsa såpbubblor och leka med kusinerna.... men jag vet inte hur jag ska stå ut hela helgen.... vi skördar iaf bär och grönsaker, vilket är härligt men trist på samma gång...  men god saft har mamma kokat iaf!

Måste också göra ett inlägg om det här med att gå hemma, jag är grymt imponerad av er som gått hemma så länge utan att bli tokiga! När jag var hemma med G i 7 månader, höll jag på att bli tokig! Jag fick dock mycket skit från omvärlden när jag var öppen med det, så jag har nästan slutat säga det till folk, att vara mammaledig är klart överreklamerat tycker jag. Nu när jag ska vara hemma ett helt år, vet jag knappt hur det ska gå, men har iaf anmält mig till en kurs under hösten.  Jag tror att om fler var öppna med att det faktiskt också kan vara tråkigt och jkobbig att vara hemma, så skulle det dåliga samvetet för oss när vi känner det, bli mindre.... försåtr ni vad jag menar?

• flingansnö

God morgon! Nu är jag hemma igen, så jag kan förhoppningsvis hålla miglite mer uppdaterad om vad som hädnder här! Det är en pärs att vara på landet och knappt ha tillgång till dator!

Utteröga: Förstår att det är tufft med flytten,men när går flyttlasset egentligen?  Och Uma är såååå söt i sin dräkt!

Syster: Det är bara att skita i att det känns som att folk tittar på en och om man inte vet hur man gör kan man alltid fråga om hjälp. De har ju också ofta introduktioner där de visar hurman gör.

Mirjam: Jag hade jättegärna kommit och tittat på er, men var ju på landet... fyndade en barnvagn på bakluckeloppis stället.  Nästa år tror jag dock att jag ska ta med mig min systerson och titta.

Marina: Skönt att ni fick en bra kväll! Grattis på bröllopsdagen i efterskott!

Jag ska åka till farmor och farfar idag och lämna sonen ngra timmar, i morgon börjar han på fsk igen, så det finns saker att ordna med, kläder att tvätta och vika och inneskor att inhandla.... undrar vad jag ska köpa för ngra bara... Om jag orkar och hinner ska jag ta en sväng förbi Ikea också, är TRÖTT på hur det ser ut i vbadrummet nu, MÅSTE göra ngt åt förvaringen...

• flingansnö

utteröga: Du kanske är med barn?

LillaT: Jag vill leka på torsdag! Vilken tid hade du tänkt? G är på fsk mellan 9 och 15

• flingansnö

Karro: Tänk såhär, hur mycket kollar du på alla du möter? OCh tycker att de är konstiga och fula och gör konstiga saker? Inte jättemycket va?  Folk tittar inte så mycket som man tror....

Bra jobbat med Nilo och nappen!

Idag ska jag ta G tillfsk! Han blir Groda idag! Hoppas att det går bra!!! Är lite nervös.... men det får lov att gå bra.!

• flingansnö

evani. Vad skönt att det gick bra!

Jag stannade ca 40 minuter med Gustav idag och sedan gick jag, dfå var han jätteledsen, men jag ringde efter ett tag och då var han glad igen!

Åkte till Stinsen sen och köpte ett par ascoola skor! De har utförsäljning på intersport, så jag betalade 290kr för ett par skor som kosade 900 i ord.pirs!

• flingansnö

utteröga: Missade helt det du skrivit om ringarna!! Grattis!!!

• flingansnö

LillaT: Vad härligt att det gick bra!

Utteröga: Skönt med rensning!

Jag ska också ta på mig projekt rensning idag! Nu ska här rensas ut, vetinte vad jag ska göra med alla böcker dock.... tror det får bli lådor på vinden... inser att vi inte har plats för dem här nere, och det är ju mest kurslitteratur och sånnt.... får nog bli vinden... för slänga böcker....det tror jag inte att jag klarar.....

• flingansnö

Utteröga: DU är helt fantastisk!!!

Jag har nu ändå rensat ut 8 pappkassar med böcker som jag ska lämna på lämplig insamlign idag! Ändå har jag ingen plats för alla andra böcker..... suck.... men det måste göras! Vi kan inte ha det såhär, med böcker i högasr så man ändå itne vet vad man har... ¨

• flingansnö

Utteröga: Det var så lite så! Man behöver höra det ibland! Jag har själv börjat affirmera idag, för att lyfta upp mig själv. Det känns ju fjompigt, men jag vet ju att det funkar!

LillaT: Stackare!! Vilken jobbig natt!!  Hoppas att det blir bättre i natt! Och tänk på att om två veckor börjar I på fsk då kan du sova lite på dagarna också!

Svar på tråden järfällatråden 9