Inlägg från: BackinBlack |Visa alla inlägg
  • BackinBlack

järfällatråden 9

flingan: Hoppas att det löser sig med jobb till våren. Hur mår Gustav?

Lilla T: Ja, visst är det dags för en middag snart? Att ha fler barn än ett kräver en del, men man är också bara människa. Jag tappade humöret igår efter en tur på närakuten, sambon blängde och jag blängde tillbaka. Jag får ju inte sova och har barnen runt mig all tid jag är hemma, även när jag ska sova.

evani: Vad härligt med bröllop! Jag ska väl få sambon att sätta sig ned och prata om det, jag vill helst till nästa år, kanske nästa höst.

Här hemma är det vab, Vincent hostar massor. Vi var som sagt på närakuten igår eftersom han haft över 39 i ett par dagar och hans normaltemp är under 37 grader. Han har en skällande hosta och hans astmamediciner hjälper inte särskilt. Men de kunde bara konstatera att det är något virus och skrev ut Mollipect mot hostan. Nu på dagen när han skulle sova spydde han av hostan, ändå. Och andas ansträngt. Puh. Blir en lång vecka. Uma får vara hemma, för att det på sätt och vis är enklare även om jag skulle behöva vila om Vincent sover och för att det är väldigt få barn på förskolan den här veckan - många är lediga, många är sjuka.

Fast jag är helt urlakad, mer än vanligt. Ingen ork. Vi går säkert och bär på något influensavirus. Blä.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • BackinBlack

Ah, är det därför en gammal vän från högstadiet skriver att hon äter frukost på Ikea i tid och otid!?

Hoppas ni får en bra dag trots förkylningar och huvudvärk. Jag är hemma med två bus idag med. Uma har börjat hosta, Vincent har hostat till och från hela natten och haft svårt att sova. Grannarna ovanpå har levt rövare hela natten, de som har klagat på att våra barn leker halv sju på kvällen. Suck. Nu försöker jag få tag i sambon för att få ett "ok", min chef undrar om jag ska med på R.E.A. ikväll trots att jag är hemma för vab. Och det vill jag ju.

Är också intresserad av en tjejmiddag. Som sagt. Håller utkik här i tråden om ni kommer fram till något.

Kramar

• BackinBlack

Lilla T: Hur är det med Idun och hostan? Uma hostar så att hon klyks och igår fick doktorn titta på hennes onda öra, men än ingen penicillin.

flingan: Lycka till med omtentan.

Vi har just varit med om ett massivt strömavbrott, halva söder och vi tänkte på stackarna på tunnelbanan. Men nu funkar allt igen. Vill rekommendera boken "Hundra gånger starkare" till er. Och hoppas också på tjejmiddag och bokcirkel, även om jag inte anmäler mig som frivillig samordnare. Har för mycket just nu. Hoppas att det är ok.

• BackinBlack

Kollade just SL, ett pendeltåg inställt mellan Märsta och Södertälje. Långsamma bussar pga halka i hela länet. Det var allt som stod.Just nu.

• BackinBlack

Visst är det underbart med snön?! Och kul att ni ska till Lasse-Maja idag. I eftermiddag är det föräldrafika, men dit kommer jag nog inte, för första gången.

Själv har jag en kropp som lever ett eget liv. Har bokat tid hos gyn på spec mott ute i obygden imorgon bitti. Har så ont i äggstockarna och har haft i en vecka snart, helt sjukt. Måste kollas upp. Och så blir jag yr i tid och otid. Blä.

• BackinBlack

Mumriksfru: Vad härligt att ni tyckte om det. Förstår att ni vill titta på fler.

Flingan: Ja, visst är det ljust nu? Vaknade med det där härliga rosa ljust imorse istället för beckmörker.

Gravid? Ja, jag vet inte. Har ju inte haft någon blödning sedan juni och skulle avvakta till jul sa de på MVC i Jakan, om inte mensen kommit igång. Men nu mår jag ju helskumt. Yr i tid och otid och så denna värk.

• BackinBlack

Mumriksfru: Ja, det kan bli så lätt, en liten till. Men om det inte gör något så.

Jag skulle vara mer än glad om det var en bebis, men jag är inne på en helt annan linje. Att jag har någon cysta eller något vaj. Läste om min "åkommor" igår på nätet och lutade själv åt att det är endometrios, dvs något med slemhinnan från livmodern som kan sätta sig utanför och lite varstans och göra så att det gör ont. Tror jag... Vi får se.

• BackinBlack

Mumriksfru: Jag hoppas du har rätt. Bebbe låter bra. Mycket bättre. Pia har slutat tyvärr, hon var vår dotters ansvarspedagog i två år. Men nu ska hon hitta på annat. Vet inte hur snart man får veta om plats, tror att det är några månader innan det är dags. De brukar sätta sig i feb-mars eller ibland senare (beroende på om de har löpande inskolning eller en gång om året/terminen) som i maj för att planera intagningen till hösten.

• BackinBlack
    Machina: Oj, din stackare. Vad tufft att ha det i sex veckor. Kram.

Lilla T: Fy för att inte få sova.

Själv har jag bara jobbat en halvtimme, var på gyn spec mott imorse. Läkaren konstaterade att jag har en cysta, som han tror är godartad och tror ska gå bort av sig själv. Jag vet bara att jag har ont. Ska dit om fyra veckor igen, till min ordinarie läkare, och hon ska se om den har vuxit eller vad som hänt. Får ringa om jag får mer ont, sa han. Suck. Ingen mens på gång heller, vad han kunde se.
  • BackinBlack

Mumriksfru: Fick inget smärtstillande och nu börjar jag bli "less" för det gör ju ont större delen av dagen. Tar på krafterna. Tror att nästa läkare ska kolla mer noggrannt beroende på hur det är, men jag orkar inte ha ont så länge... Ungefär som mensvärk fast det gör ont när jag kissar och om jag går fort. T ex. Tog Ipren igår men det hjälpte inte. Tog en nu också.

flingan: Jag avvaktar och ser hur det artar sig, men jag ringer igen om det inte blir bättre. Kan ju inte gå i fyra veckor såhär. Just nu vill jag bara hem och lägga mig.

Svar på tråden järfällatråden 9