järfällatråden 9
flingan: Hoppas att det löser sig med jobb till våren. Hur mår Gustav?
Lilla T: Ja, visst är det dags för en middag snart? Att ha fler barn än ett kräver en del, men man är också bara människa. Jag tappade humöret igår efter en tur på närakuten, sambon blängde och jag blängde tillbaka. Jag får ju inte sova och har barnen runt mig all tid jag är hemma, även när jag ska sova.
evani: Vad härligt med bröllop! Jag ska väl få sambon att sätta sig ned och prata om det, jag vill helst till nästa år, kanske nästa höst.
Här hemma är det vab, Vincent hostar massor. Vi var som sagt på närakuten igår eftersom han haft över 39 i ett par dagar och hans normaltemp är under 37 grader. Han har en skällande hosta och hans astmamediciner hjälper inte särskilt. Men de kunde bara konstatera att det är något virus och skrev ut Mollipect mot hostan. Nu på dagen när han skulle sova spydde han av hostan, ändå. Och andas ansträngt. Puh. Blir en lång vecka. Uma får vara hemma, för att det på sätt och vis är enklare även om jag skulle behöva vila om Vincent sover och för att det är väldigt få barn på förskolan den här veckan - många är lediga, många är sjuka.
Fast jag är helt urlakad, mer än vanligt. Ingen ork. Vi går säkert och bär på något influensavirus. Blä.