Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

järfällatråden 9

Mumrik: Shit vad bra med två timamrs prommenad!

Machina: Förstår att du inte riktigt vågar dig iväg med båda barnen... det är tufft.... Jag är själv lite nervös för hur det ska gå i morgon...

Vi har iaf kommit hem från sjukhuset nu och Gustav skötte sig så bra att jag är helt förundrad!! Inga utbrott, inget NEJ jag vill inte. Inga mutor behövdes han bara var HELT fantastisk!!!   Han fick glass efteråt som belöning!

• flingansnö

Mumrik: Det låter bra, ses vi typ halv tio eller?

• flingansnö

lillaT: Det verkar ha gått bra efter op. Han verkar höra tipp topp iallfall!

• flingansnö

Jessie: Krya på fabian! Stackarn!

Tack för en trevlig om än lite kaotisk frukost idag tjejer!

• flingansnö

Idag är det omtenta..... håll alla tummar och tår för mig ok???!! Jag är skitnervös och har jordens tentaångest.... försökte bota den med godis, men detgjorde bara att jag blev illamående.... vilket ju förvisso är ett hälsotecken... men vad ska jag  nu göra åt min ångest? Trorni de misstycker om man dricker vin på tentan?

iövrigt snurrar livet plötsligt väldigt fort,.... Hoppas vi kan få till ett datum fr bokcirkel och eller tjejmmiddag snart!

Kram på er

• flingansnö

Fan det var en helt ny del på tentan, om Adverbial, som jag var helt oförberedd på!! Man skulle leta adverbial i en text och så skulle man tala om vad det var för Phrases (vad nu det är på svenska) som bildade adverbialen. det svåra här är ju att det kan vara allt från kompletta "subclauses" till enstaka ord!!! BLÄ!!! Dessutom var delen med subclauses som jag tränat sååååå på, jättesvår!! Och ingen översättning, vilket är min absoluta styrka!! BLÄ!!! jag vill bra lägga mig ner och gråta....

• flingansnö

Shit vad jag hatar november!! Blä för detta skitväder!  Tog mig iaf till skolan för grupparbete idag och det gick bra, men hoppade över lunchen med kursarna för att inte riskera att komma försent till gustavs fskla, men tack och lov så gick tågen i tid då iallafall. Men FY vad kallt det är!!

I morgon har vi möte på förskolan om Gustav.... hoppas på att vi kan få ett bra svar då ang hur de ska lösa det på våren... jag är rätt nervös faktiskt...

• flingansnö

utteröga: Ja, det bli r ju lite ljuare iaf... hoppas det inte är ngn fara med dina äggstockar... finns det chans på en bebis?

Är det ngra som ska träffas i morgon eller på fredag? Behöver träffa folk... har inte tid egentligen, men det bryr jag mig inte om   kan nog inte promma dock om det är såhär slaskigt, för jag har inga bra skor...

• flingansnö

mumrik: Ja, det är lätt hänt.... sålänge du är ok med att det kan hända så är det väl ok? Vi använder kondom och det berömda "finska rycket" men jag är inte orolig att bli med barn, är ju inte superfertil direkt... ska sätta in en spiral tror jag så småningom...

Utteröga: Aj aj aj, hoppas att det är ngt ofarligt iallfall! Kramar till dig!!

mumrik (igen): Fika i morgon? jag lämnar G på fsk vid nio så efter det? ikea? Hemma hos dig för koll av gardiner? Vad tycker du? ngn annan som är på?

• flingansnö

ok, fika vid ikea halv tio i morgon?

Svar på tråden järfällatråden 9