Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

järfällatråden 9

Sitter här och är ledsen.... Mina föräldrar har lovat att de ska köpa en ny bilbarnstol till Gustav i julklapp. Han sitter i en Britax twoway nu, som han nästan har växt ur, den ska Agnes få att ha bakåtvänd. Så mailade jag mamma och pappa idag med länkar till stolar jag tycker är bra, de har erbjudande på bpde babyland och babyproffsen så en ny bra stol skulle inte kosnta mer än 700kr.  Mamma mailade tillbaka att de redan köpt en stol. Ok, tänkte jag, så ringde jag pappa idag och frågade vad det var för stol. Jo då har de hittat ngt enkelt billigt på coop som de köpt. Han tyckte att 700 var för mycket pengar.  Det är inte som att de är fattig direkt!! Pappa tjänar fan över 60tusen i månaden och mamma typ 40 tusen!!! Mamma som alltid pratar om hur viktuigt det är att barnen har bra saker och att det är mysigt. Hon har varit upprörd över att vi haft G bakåtvänd föär det ser ju så obekvämt ut!!! Så jag kanverkligen inte förstå att de köpt en hård rak plasthistoria!!!! Fan!! Nu vet jag inte vad jag ska göra...... till saker hör att mamma inte vill ge presenter som man vill ha, utan saker som är roliga att ge. Vid min 30-års dag fick jag saker som jag inte önskade mig och inte hade behov va bara för att hon tyckte det var roligt att ge,

Tillråga på allt är Magnus på jobbet, Gustav vägrar gå och lägga sig, Agnes får täbnder och bara skriker, och ajg har inte varit utanför dörren på hela dagen. Dessutom drömmer jag hemsa mardrömmar på nätterna och Gustav skulle varit hos farmor och fgarfar idag men det är så dåligt väglag så jag vill inte att de åker fram och tillbaka till K-ängen i mörkret, med sin lilla skitbil. DÅ får jag skit för det också, att jag är överbeskyddande ovh att farfar minsann kör säkert. ja det göra han men vaffan alla andra då!!!  och så då kom de hit med G istället, och var häri över en timme med äckligt fikabröd i massor. och jag har såklar tinte hunnit skirva klart min uppsats, och inte vikt in ngn tvätt och ingentin!!! FAN!!!! Nu vill jag bara grina!!! Blä!!!!

ok, det belv grinigt och långt.... sorry.....

• flingansnö

LillaT: TAck! Ja det är tufft nu.... vet inte hur jag ska orka.... men det är väl bara att kavla upp ärmarna och hugga i? Eller?

• flingansnö

Nej idag är inte bättre..... jag hatar den här jäkla snön!  I morse hade vi läkartid på ALB för Gustav, det är det sista som är kvar i utredningen och läkaren ska skriva intyg till FK om vårdbidrag.  Jah, tiden var halv nio. Jag insåg att det skulle vara dåligrt väglag och ville int ekomma försent utan satsadwe på att åka hemmifrån kvart över sju redan..... men nej då.... Gustav ville inte samarbeta, Magnsu var trött som en jag vet inte vad.... och Agnes ville inte vakna i tid..... fem över åtta åkte vi hemmifrån.... så fick jag halka mig till ALB, kom dit en kvart fösenad. Gusrtav fiock utbrott på utbrott, jag fick hålla fast honom flera gången... (26kg 113cm lång)  Sen skulle han ta blodprov 5!!! rör skulle de ta.... jag fikc hålla fast en tok arg och ledsen Gustav.... suck.... var helt slut efetråt. på hemvägen snöar det ännu mer, jag sladdar med bilen i två kurvor.... trots att jag kör i krypfart.... jag känner bara att jag inte orkar åka till fsk och lämna G och sedn vara hemma ngra timmar och sedan släpa med mig A ut igen i snön och halka mig till fsk.... så nu är han hemma.... hur ska jag kunna skriva ngt idag då?

uppsatsen som jag ska skriva är egentligen inte så svår, vi ska skriva två sidor responspaper på två pjäser vi har läst. det skulle varit klart för en vecka sedan.... plus det har jag en muntlig pres att göra nästa vecka, OCH ett till paper att skriva.... och så en tenta den 3:e december..... plus att vi fortfarande inte skickat ut tackort till dopet, vi har inte skickat ut inbjudningar till Gustavs 4-års kalas, och det ser ut som SKRUTT här hemma.... till råga på allt ringde min syster och var ledsen övera tt hon inte fått jobbet hon sökt, och jag orkar bara inte trösta henne också.... och hon har ju NOLL förståelse för mig och min situation... som vanligt..... Suck.....

Ok, nu har jag nig gnällt klart för idag.... ska ge mig in i autismtråden och gnälla lite där också tror jag så känsn det nog bättre snart....

LillaT: Stackars dig som är så trött! Det är så jobbigt när man inte får sova och barnen trotsar så mkt! Kram till dig!

LillaT (igen) Mirix vet jag inte, hon är på facebook ibland, men det är väl mkt med studierna och barnen och så tror jag... Marina tittar ju in ibland emellan jobben och syster också...  men jag saknar dem också! Är det ngn som hört ngt från Anne (Tip)

• flingansnö

Fick just ett mail från pappa. Han skrev såhär: Vi har tagit till oss dina synpunkter beträffande bilstol, och kommer att lämna tillbaka den "blåvita" och försöka hitta någon mer "ombonad". Det är nog så att Gustav faktiskt är värd det.

Det känns bra! Jag erbjöd mig att köpa en själv, så kan de få bidra med pengar till den som köper... får se hur det blir.

• flingansnö

MAchina: Ja, en riktig skitvecka har jag! Blä! Tur att det är freag i morgon! Har lämpat över barnen på mannen de andra dagarna denna vecka. Ikväll går det inte för han ska på styreselemöta, men jag räknar med att iallfall stora killen ska sova, och maken kanske kan ta med sig Agnes....  Lider med dig och ditt ben! stackare! Hur länge måste du ha den där skenan på?

• flingansnö

LillaT: Vad bra att du har svärmor att ringa! Jag önskar att jag hade mer tid och kraft för då skulle jag hjälpa dig!  Vad jobbigt det låter med I och kisseriet, men du har säkert rätt, det hänger säkert ihop. Ha tålamod så ger det sig säkert! Hur visar sig hennes svartsjuka? KRamar till dig i massor!!

• flingansnö

Godmorgon!

Här har jag skickat iväg Magnus på svensexa! Om ett tag ska jag skjutsa Gustav till farmor och farfar. Sen är det bara jag och A hemma. DEt ska ´bli sååååååå skönt! Och så kanske jag äntligen kan bli klar med mina uppgifter!

Måste fråga om råd. Vi har blivit bjudna på nyårsfest, de som bjöd oss har barn i ungefär samma ålder som våra barn så vi antog att det skulle vara barn med på festen, men nu har jag börjat förstå att de andra föräldrna kommer att ha barnvakt till sina barn. Fick vibbar av att det var ok att ha med A, men att G nog mest skulle vara i vägen.... hur hade ni gjort i det läget? Jag vill absolut inte lämna bort ngn av barnen på nyår, det är viktigt för mig att fira nyår med dem, men hade ni gått på festen ändå? med barnen eller hade ni stannat hemma?  Jag är väldigt kluven nu.... det är på andra sidan stan så om vi går måste en av oss avstå från champagnen, vilket inte är ngn stor sak, men är vi hemma får båda champagne... men å andra sidan är det ju roligt att gå på fest....

Machina och LillaT: Vad jobbigt att flickorna är svartsjuka.... Med Gustav går det förvånansvärt bra faktiskt. Undrar om de thar med autismen att göra....

• flingansnö

Utteröga: Det är ju precis så jag känner också. Altså jag vill vara med mina barn på nyår. Skulle kännas jättekonstigt för mig att inte vara det. Men det är ju jag det   Jag ska prata med Magnus och så får vi se hur vi gör, antingen går vi med båda barnen eller så stannar vi hemma!

Ja vi kanske ska skapa en järfällatråden nyårsfest? Vet inte vad mange tycker om det... men kanske? Är det ngn mer som är på?

• flingansnö

Machina: Jag har just sålt min till Lina (mumriksfru)

JAg har just tittat på så mkt bättre och det är verkligen bra! Jag gillar september så mycket! Den enda jag inte klarar är dileva.... jag har svårt att släppa de där misshandelsmisstankarna mot honom..... typ ingen rök utan eld.....  men annars är de ju för härliga! Coolt det var med Lill-babs version ikväll! Nu visar de kärlek på menyn på tv, med catherine Zeta Jones, och henne är jag typ kär i! Får man verkligen vara så vacker som hon? hm.... ska försöka städa lite också samtidigt!

• flingansnö

Mumrik: Välkommen hem!

Jag hade också velat gå på julmakrnad idag, men det finns tyvär inte tid till det   Kommer nog inte ens hinna på upp ngt pynt....

Nu åter till skrivande och läsande!

Svar på tråden järfällatråden 9