järfällatråden 9
Sitter här och är ledsen.... Mina föräldrar har lovat att de ska köpa en ny bilbarnstol till Gustav i julklapp. Han sitter i en Britax twoway nu, som han nästan har växt ur, den ska Agnes få att ha bakåtvänd. Så mailade jag mamma och pappa idag med länkar till stolar jag tycker är bra, de har erbjudande på bpde babyland och babyproffsen så en ny bra stol skulle inte kosnta mer än 700kr. Mamma mailade tillbaka att de redan köpt en stol. Ok, tänkte jag, så ringde jag pappa idag och frågade vad det var för stol. Jo då har de hittat ngt enkelt billigt på coop som de köpt. Han tyckte att 700 var för mycket pengar. Det är inte som att de är fattig direkt!! Pappa tjänar fan över 60tusen i månaden och mamma typ 40 tusen!!! Mamma som alltid pratar om hur viktuigt det är att barnen har bra saker och att det är mysigt. Hon har varit upprörd över att vi haft G bakåtvänd föär det ser ju så obekvämt ut!!! Så jag kanverkligen inte förstå att de köpt en hård rak plasthistoria!!!! Fan!! Nu vet jag inte vad jag ska göra...... till saker hör att mamma inte vill ge presenter som man vill ha, utan saker som är roliga att ge. Vid min 30-års dag fick jag saker som jag inte önskade mig och inte hade behov va bara för att hon tyckte det var roligt att ge,
Tillråga på allt är Magnus på jobbet, Gustav vägrar gå och lägga sig, Agnes får täbnder och bara skriker, och ajg har inte varit utanför dörren på hela dagen. Dessutom drömmer jag hemsa mardrömmar på nätterna och Gustav skulle varit hos farmor och fgarfar idag men det är så dåligt väglag så jag vill inte att de åker fram och tillbaka till K-ängen i mörkret, med sin lilla skitbil. DÅ får jag skit för det också, att jag är överbeskyddande ovh att farfar minsann kör säkert. ja det göra han men vaffan alla andra då!!! och så då kom de hit med G istället, och var häri över en timme med äckligt fikabröd i massor. och jag har såklar tinte hunnit skirva klart min uppsats, och inte vikt in ngn tvätt och ingentin!!! FAN!!!! Nu vill jag bara grina!!! Blä!!!!
ok, det belv grinigt och långt.... sorry.....