Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

järfällatråden 9

Machina: Du är inte en dålig mamma för att du inte går ut när du har gjort illa dig och det ör halt!! Sluta säga så! Du är en bra mamma! Förstår dock din frustration över att inte kunna träna! Förstår också din frustration över huset! Det åste ju bar bara gå på dolda fel! stackare!

Jessie: LCHF är bra tycker jag, för man får äta massor och behöver aldrig vara hungrig! Jag gillar det jättemkt! Men för de flesta som går på den går de ner massor jättefort, jag sniglar mig ner och dessutom när jag inte pallar att hålla mig till dieten utan äter godis eller chips, ja då gpr jag upp massor.... Har gått ner 5 kg sedan jag började men gick upp två kilo förra veckan så då är det ju bara tre kg... Jag har lååååångt till målvikt, men har små delmål på vägen. om man räknar från vad jag vägde när jag var höggravid så har jag gått ner 16kg, räknar man från när vi kom hem från BB har jag gått ner 12 kg.  sakta går det frammåt.... jag har som mål att vara snygg och smal till sommaren, men det är så långt bort. Nådde ett delmål förr förra veckan, men eftersom jag gått upp så gick jag över det igen  

Här hemma har vi en Gustav som hostat HELA natten... stackarn...och stackars mig som han hålt vaken...jag satt låänge med hans huvvud i knäät i natt för att han skulle somna om, stackarn Han har väckt Agnes till och från också... så jag är trött idag, men jag tänker att jag låer M sova nu, så kan jag gå och sova när han kommer upp.

• flingansnö

Grattis Marina!!

Jag har inte hört ngt än, vi får väl se, jag har hittat ett annat jobb som jag också ska söka... får väl se hur det går..

• flingansnö

mumrik: Nope.... väntar nervöst....

• flingansnö
    didriksmom skrev 2010-11-13 15:27:13 följande:
    Hej. Får man vara med i er grupp!? Bor i Jakobsberg (nära centrum) och söker nya vänner och bekanta till mig och min son som är född 100315.
    JA! Det är klart du får! Välkommen!
  • flingansnö

DM. (är det en ok förkortning?) Det är olika, ibland flera gånger på en vecka iblnd ingen alls. Me ändå ganska regelbundet. Är skönt att få komma ut och träffas och prata, mn blir lätt knäpp av att bara sitta inne! :-O

Hörrni som läser och vill ha boktips, ni bara måste läsa memoirs of a woman doctor av Nawal el saadawi. Den är skrivn på 50-talet, utspelar sig i egypten och ändå är det som att se de problem som vi möter idag, med konflikten mellan att vara kvinna och allt vad det innebär och att vilja jobba och ha ett värde i det. Shit vad bra den är!!  Nu ska jag läsa nästa bok av henn, det är kursliteratur för mig, får se om den är lika bra.

• flingansnö

ingen host i natt iallafall.... men istället en sjukt pigg 3-åring som vill kliva upp kl 6..... tur att det finns morgontv.....

• flingansnö

syster: Vad bra att ni haft det bra! Men mygg??!! Hade ingen aning om att det fanns där! Blä!! Hoppas att du får en bra dag på jobbet!

• flingansnö

Jessie: Det är ändå ett hälsotecken när man mår illa efteråt! Så brukar jag tänka iaf!

Mia: Hoppas lillplutt kryar på sig! Inte kul när de har feber!

Här hemma blir det full fart idag, skulle egentligen åkt till skolan, men fick ställa in det, ska ha bokklubben här idag så måste handla lite och städa och så. Ska till logopeden med G vid tio också..... men jag säger som djungelhjulen: Rulla på rulla på sätt faaaaaaart, det tycker vi är underbaaaaaaaart, att rulla på rulla på rulla rulla rulla pååååååååå!

• flingansnö

Mia: men lillplutten!! I med alvedon och ipren och låt honom sova. Stackars liten..... Inte rolgit alls när de är sjuka.

• flingansnö

wow Jessie! Tre månader i chile! Vart är det ni ska? min syrra var några måndaer i val paraiso (ursäkta stavning) för flera år sedan och det var tydligen jättehärligt! ang flygresan så skulle jag ladda med bärbar dvd-spelare och mängder med filmer, samt måna olika matsäckar... och lite bocker, och så hoppas att han sover iallfall ngn timmer...

Svar på tråden järfällatråden 9