Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

järfällatråden 9

mumrik: Nice med tårta och champagne! ochhummersoppa!!   Jag fick cava och smågodis.... det känns som budgetversionen!

Ska bli kul att ses i morgon! Nu ska jag snart ge mig ner i centrum och se om jag kan få tag  på ett par vinterskor, så här kan jag ju bara inte ha det!

• flingansnö
    MrsMumrik skrev 2010-11-18 09:57:39 följande:

Snowflake - hahaha, ja så kan man ju också se det Huvudsaken är ju att man firar bra saker! Ibland firar jag att posten kommit med en kopp kaffe och en kanelbulle.

Ha ha ha, Så länge det inte är räkningar så
  • flingansnö

Judit: Nej inget mess kom. Konstigt.... du kan väl inboxa ditt nr till mig så messar jag dig.

Jessie: Trist att ni är sjuka fortfarande.... ha en skön tur i Chile! Lycka till med flygningen!

• flingansnö

Tack för en trevlig frukost idag tjejer!!! Det blev ju bra trots att stambordet vara upptaget! Nästa gång får vi nog ringa och boka

Jag tar med mig barnen till landet idag, ska bli härligt att få jobba lite fysiskt, ska sätta in fönster och så.

• flingansnö

JEssie: Du är smal!! Det är bra vikt! Att ändå känna sig tjock det är ett varningstecken på att man inte har en helt hälsosam bild av sig själv.... talar av erfarenhet.... Tänk ingenom vad det är som gör att du inte mår bra och jobba med det. Kram!!

• flingansnö

matglad: Åh, det är så mysigt, men denna gång kanjag inte.... ska till läkaren med G

LillaT: Vore mysigt, men tror inte ´jag hinner denna vecka... MEn kanske!

I övrigt har vi just varit på första mötet på autismcenter! Det var givande och intressant. Tror att det kommer bli bra för G att gå där. Det börjar med utbildning för föräldrar och förskolepersonal!

• flingansnö

Utteröga: Ja, det var verkligen bra!  Känner mig inte lika orolig för framtiden längre!

• flingansnö

Jessie: Ja, han fick diagnosen för ngn vecka sedan.  Han har alltid varit lite speciell, men på tre-årskontrollen i januari i år, så klarade han ingenting av det de ska göra. Det berodde dels på att han inte kunde och dels på att han inte ville. Då fick vi en remiss till psykologutredning som gjordes precis innan midsommar. Sedan utreddes han på Astrid lindgren och nu har vi remmiterats till autsimcenter. Han är normal eller högintelligent, men han har stora svårigheter med att prata och kommunicera. Har också väldiga behov av rutiner. Så får han låsningart när han lägger sig på golvet och inte vill vara med och så....  Han blir fyra om en månad.

• flingansnö

Jessie: Klart man oroar sig! Speciellt eftersom man vet att det är ärftligt i viss mån.... Jag har gått ignom många känslor när det gäller GUstav. Först förnekelse, sedan ilska och rädsla, men nu har jag ngnstans accpeterat att han ju är den han är oavsett och det är fel av mig att låta mina känslor stå ivägen för att han ska få det som han behöver. Jag tycker det är skönt nu att ha en diagnos.  Sen att Fabian är sen i talet behöver inte betyda att han är autsistisk, men det KAN vara en indikation. Hur gammal är han?

Vi fick info idag om LSS och det var bra, vi kommer att ansöka om avlastningsperson (det får bli farmor och farfar) och vi kommer att ansöka om vårdbidrag hos fk.

• flingansnö

Vi fick bra hjälp från bvc efter tre-årskontrollen. Om de vill skicka remiss så be om öppenvårdspsykoplogenra på danderyd. De är SÅÅÅÅÅÅÅ bra! Delar lokaler med lekoteket som även de har hand om barn med diagnoser och stödbehov.

Vad jobbigt för både din mamma och din bror! Det går iaf frammåt får man säga. Har en kursare på högskolan som har asperger och han fick sin diagnos för bara ngt år sedan, och han upplever det som verkligt befirande, att liksom veta varför man är annorlunda.... han är typ 30och hade det helvetiskt i skolan tydligen....

Jag har föresten också hört att tvåspråkiga kan ha det lite svårarare innan de blir flytande i språket, men sedan har de ju TVÅ språk!

Svar på tråden järfällatråden 9