• Lilla

järfällatråden 9

utteröga: Ok, det blir bra! Vi ses där!

• Lilla

tip: jag kan inte kvällstid tyvärr. Det funkar inte med resten av familjen. MEN jag ses gärna på dagtid. Är föräldraledig på heltid fram till 23 aug.

utteröga: tack för igår! Kul att ses!

• Lilla

utteröga och tip: ha så kul på Outlet idag! Är avis, men det blir bara jobbigt att dra dit med två barn.

Är så trött idag... Somnade sent (kunde inte slappna av) och upp kl. 6 med Tor. Idag kommer en dagiskompis med mamma och lillebror hit på lek och lunch. Det gäller att hitta på saker när man har sommarlovsledig krävande dotter och en 1-åring som inte längre finner sig i att bara "hänga med".

• Lilla

utteröga: grattis till ett bra köp av nattlinne till Uma! Var köpte ni kläder till er själva? 50 kr för en tröja låter ju toppen! Behöver också. Jag reashoppade barnkläder igår, på Lindex. Kul att börja fixa inför Tors förskolestart. Det finns ju gamla kläder som Idun haft och de kommer han såklart att ha många av, men det är ju roligt med något nytt, eget till honom också.

tip: ha ha, köpte du något till maken också?

• Lilla

Är det någon som vet vart man kan köpa en resesäng till Tor till ett hyfsat pris?

• Lilla

Vi hade turen att få låna en resesäng hur länge vi vill av grannar. De ville inte sälja den utan låna ut. Jag tror att de är sugna på ett tredje barn. Snällt av dem i alla fall! Och tack för erbjudandet om att låna er resesäng, Steffi! Kul att promma med dig!!

Kan någon berätta varför en 1-åring vill gå upp vid 5? Det är lite för tidigt tycker jag... Trött!

Hur känner ni inför förskolesarten ni som har små som ska börja i höst? Jag tycker att det känns kul och jag hoppas att Tor också kommer tycka det. Men jag ställer dock in mig på att det blir tufft i början, för jag minns ju hur et var när Idun skulle skolas in. Å andra sidan är barnen väldigt olika så vem vet, de kanske går supersmidigt. Jag har i alla fall börjat förbereda lite genom att köpa kläder, men nu slog det mig att jag inte har märkt dem. När Idun var liten köpte jag sådana där namnlappar som jag strök i varje plagg. Det var bra, men tog sån tid! Den här gången ska jag nog skriva för hand helt enkelt. Påminn mig om det om jag gnäller för er i augusti om hur jobbigt det är att märka kläder. Jag glömmer en massa nämligen, så det skulle inte förvåna mig om jag beställer hem lappar och står där med strykjärnet i högsta hugg trots allt. Hur gör/har ni andra gjort)

• Lilla

Hur har ni alla det? Det är väääldigt lugnt här i tråden skulle man kunna säga. Själv är jag förkyld, blä för det! Tor är det också och Idun har börjat bli. Maken klarade av sitt förra veckan. Men vi (i alla fall jag) är rastlösa och behöver hitta på saker så det gör vi trots allt. Igår var vi till Vällingby och försökte köpa kläder till maken. Lyckades komma hem med två par halvlånga byxor och en kortärmad skjorta. Det var BRA för han är supersvår att köpa kläder till (och han gör det aaaldrig själv). Tyvärr räcker det inte långt för han behöver minst 10 skjortor till, strumpor, kalsonger, jacka, skor, you name it. Kläder blir ju liksom slitna när man använder dem år efter år. Nåja. På väg hem köpte vi pizza och gluffade här hemma. Det behövde vi, så det så. Jag åt en med fårost, avocado och tomater. Så god! Maken åt kebabpizza.

Idag har jag plockat ihop och städat lite, lekt med barnen och tagit sovprommis med Tor. Nu sover han och jag ska strax sätta fart med lunchen här. Det får bli rester: gravad lax och pizza. Ska bara koka potatis och värma pizzan. Enkelt och bra! Till efterrätt blir det jordgubbar från vårt land. Det gäller att passa på medan det finns.

• Lilla

Disan: hej, hej!

Är alla på semester? Så tomt här... När börjar era barn förskolan (igen)? Idun börjar 16 aug och Tors inskolning börjar 15 aug. Det är jag som ska vara me dpå inskloningen. Hoppas det går bra! Är lite stressad inför matsituationen, men det löser sig. Försöker slappna av.

Just nu är Idun hos mormor tre dagar ensam. Kul för henne! Igår var hon på Tomteland med mormor och ett av hennes bonusbarnbarn som bara är ett halvår äldre. De hade haft massa skoj!

Blöjbyte på sur Tor nu!

• Lilla

Jag är ledig t.o.m. men maken börjar jobba på måndag nästa vecka. Vore kul att fixa en träff i början av augusti tycker jag.

• Lilla

Jag vet att ni skrivit om detta tidigare men minns inte vad. Rekommenderar ni hormonspiral?

Svar på tråden järfällatråden 9