• Lilla

järfällatråden 9

Flingan: men oj, det låter verkligen inte bra med handen. Stackare! Tor gick upp 6.07 och det gjorde jag också.

Mumriksfru: bubbel i solen låter härligt! Och skönt att röja lite på tomten! Har ni snöfritt där nu? Inte vi...

Rutan: att storhandla är inte kul... håller med. Håller tummarna för att snön smälter bort fort fort!

Vi har fortfarande mormor här, men hon åker hem idag. Idun vill att hon ska stanna längre.

• Lilla

Matglad, Mumriksfru och RutanE: jag behöver också köpa löparkläder. Och börja springa! Men jag är ju förkyld hela tiden... Jag är med på att gå runt i värsta fall. Toppen att du blir lagkapten Rutan!

• Lilla

Thali: välkommen!

lillapindi: min dotter är 4 år och sonen snart 10 månader. Välkommen du också!

Varför vill min bebis stiga upp kl. 5 på morgonen??? Han sover ca 9 h per natt. Är inte det lite för en bebis?

• Lilla

Vi var hos barnens farmor och farfar över helgen. Trevligt! Jag och Tor passade även på att åka och hälsa på en gammal kompis och fick se hur vackert hon och hennes nya sambo bor. Kul att träffas igen! De bor på landet 10 mil från mina svärföräldrar.

Tor sover bra på natten nu. Vaknar 0 eller 1 gång per natt. Han sover i egen säng. Superbra! Idun vaknar minst 1 gång och lägger sig hos oss då. På dagen sover han 3-5 timmar uppdelat på 2-3 pass. Så visst, han sover mycket på dagen. När vi lagt honom tidiagre vaknar han tidiagre, men nu idag var kl. 6.45 enligt nya sommartiden så det var ju okej.

• Lilla

Oj, vad mycket ni skriver de dagar jag inte läser här.

Flingan: grattis till förskoleplatsen! Angående din syster så är det bra att hon och hennes barn har dig!

Lycka till ni som ska ta körkort!

Tor lärde sig klappa händerna igår, så nu kan jag slappna av inför 10 månaderskontrollen. *skojar lite*

• Lilla

MammatillAnton: vet hur jobbigt det kan vara när bebisen bara vill vara i famnen. Kram till dig!

BT: hur mår du nu?

• Lilla

mumriksfru: hur gick det på jobbet?

utteröga: hoppas intervjun blev lyckad!

BT: härligt med rul!
    primavilma: min man och Tor var också på babykonserten.

• Lilla

Idag blir det ÖF-premiär för Tor (Barkarby)! Vilka av er kommer vara där?

• Lilla

Mumriksfru: åh, grattis till erbjudandet om ny tjänst! Jag har tänkt på dig ända sen jag läste om att du skulle till jobbet. Då ses vi på ÖF då. Vid 13 va?

utteröga: hoppas de ringer och erbjuder dig jobbet idag! Konstigt att det är sista dagen på gamla jobbet. (men blir det ingen fortsättnig längre fram heller?) Du har varit där ett år ungefär, eller hur?

primavilma: jo, han sa att det bara var en pappa där och att det var han (förutom kantorn och vaktmästaren).

Svar på tråden järfällatråden 9