• Lilla

järfällatråden 9

Flingan: krya på dina små!

Här ska det sluta nattammas. I natt är första natten och hittills har Tor vaknat 1 gång. Maken ska ta hand om alla uppvak. Det kommer bli en tuff natt med mycket gråt tror jag... Tor äter ju varannan timme på natten fortfarande (så ofta äter han ju inte ens dagtid). Jag måste få sova och han är ju 9 månader nu och har börjat äta lite bättre nu, dvs gröt, smörgås, päron, gurka, leverpastej, lite välling.

• Lilla

Tack Elin! Jag hörde Tor gråta x antal gånger i natt (trots att jag sov i gästrummet med öronproppar), MEN han åt inte mellan kl. 20.30 och 6.45. Då var det morgon och jag ammade honom till frukost (i vardagsrummet). Jag ahr inte fått utförlig rapport från maken om natten än, för han sover.

• Lilla

Flingan: du är en BRA mamma! Hur känns det nu? Kram!

Steffi: kul att springa på dig idag!

Här har 2:a natten utan amning just påbörjats.

• Lilla

lillgrodan och Flingan: det gick väldigt bra i natt! (men vi ropar inte hej än...) Tor somnade 21. Sov till 00 då han vaknade, men somnade om själv i sin säng. Sov till 04. Då fick han sova med maken i dubbelsängen. Vid 6.15 kom de in till mig och det var morgon. (maken sov vidare till 8)

Flingan: hoppas denna dag blir bättre än igår för er! Det låter ju som en bra början. Fint det!

Ska återgå till bakande nu. På söndag är det kalasdags för min stora tjej som snart fyller 4 år.

• Lilla

Flingan: vad bra att G ska till förskolan i morgon. I fyller 9 mars.

1975: förstår att du njuter!

• Lilla

Steffi: Vad gulligt av dig att tänka på fika. Pratade du med vårdcentralen?

• Lilla

uteröga: hoppas ni har en kul kväll!

Flingan: jag jobbar i morgon, annars hade jag gärma prommat med dig och A.

• Lilla
    Bok och bebis torsdag 10/3 10.30 Viksjö bibliotek
    Rut och Linus
    Maria och Julia

Rutan: det är nu på tisdag det är Bok & bebis, men jag vet inte om jag kommer kunna gå. Båda bernen är förkylda, så vi får se om de är friska då eller inte.
Svar på tråden järfällatråden 9