• Lilla

järfällatråden 9

tip: ja, men Tor är på gott humör. Sover oroligt och snorar bara. idun är pigg, men lite extra lättretlig. Vi var ut på en tur i skogen för n stund sen hela familjen. Tor åkte bebispulka och Idun åkte snowracer. Kul! Sen tog jag och Tor en promenad med vagnen så nu sover han. Idun och pappa är fortfarande ute. Jag tror de träffade på kompisar i lekparken. Det lät skoj med er dag på Järvafältet!

Flingan och Malifa: hoppas ni kommer på vad ni vill göra! Inte alltid så lätt.

BT: välkommen tillbaka och grattis!

• Lilla

Utteröga: hoppas det gick superbra på intervjun idag!

tip: jobbigt med mycket på en gång. Vet hur det är.

• Lilla

tip: upp och ner och ut och in. Sur och tjurig och trotsig 4-åring som haft influensa precis. 9 månaders som tvingats sluta nattamma och reser sig upp mot allt och drar ner saker. Jag har sovit i dotterns rum på madrass nu en vecka, för att hon inte ska gå in till vårt sovrum och väcka bebisen på natten, dvs han vaknar av att hon dundrar in för att sova hos oss. Jag och maken är trötta och förkylda. Ingen ork att underhålla hemmet. Jobb på det (50 5 för båda - vilket är KUL men också stressigt när man väl är på jobbet). Ungefär så ser det ut hos oss nu.

• Lilla

stora syster: heeej! Kul att "se" dig! Jag tar dina ord om sol på allvar för jag behöver verkligen piggas upp idag. Ska jobba också. Hur går det på ditt nya jobb då? Eller är du på flera ställen?

• Lilla

Pust, nu är jag helt slut efter att ha haft kalas här idag. Tre 4-åringar, två 5-åringar och en 2,5-åring plus vår 9 månaders bebis (fast han sov i vagnen på altanen i princip hela kalaset). Lyckat blev det i alla fall! Idun sitter och leker med lera som hon fick i present. Maken lagar mat. Tor sover middag och det skulle jag cokså vilja göra.

Mumriksfru: grattis på födelsedagen! Hoppas du har en fin dag och att brunchen blev lyckad!

• Lilla

Flingan: lycka till på mötet med AC idag!

Välkommen nya i tråden! Jag bor i Skälby och har en kille på 9 månader och en tjej på 4 år. Jag jobbar halvtid och är hemma halvtid. Vi hänger mest i vår lokala lekpark, dvs den lilla som finns i vår brf.

Idag var Idun på 4-årskontroll. Det gick bra och hon tyckte att det var kul! Sen somnade båda barnen i bilen på väg hem. Nu kikar de tillsammans på Teletubbies. Idun tycker det är kul att "återuppliva gamla minnen".

• Lilla

Jessi: har ni haft det bra? Välkomna hem igen!

Vi har varit ute 1,5 timme idag. Först gick vi och postade ett brev som Idun gjort själv. Hon ritade en tecknng och skrev sitt namn. Sen gjorde hon ett kuvert och ville skicka det till en kompis i Mora så jag skrev adress och hon satte på frimärke. Gulligt! Efter postandet gick vi till lekparken här vid oss och då var det en mamma med tre barn där. Den äldsta var 2 veckor yngre än Idun. De lekte massa. Kul!

Svar på tråden järfällatråden 9