• Lilla

järfällatråden 9

Min mobiltelefon har typ pajat och jag behöver köpa en ny. Har inte haft smartphone innan, men nu är det dags och jag är helt lost där. Vad ska jag välja? Vad är skillnaden mellan Iphone och Android? Jag har en Mac, finns det fördelar med att köpa en Iphone då? De är ju så himla dyra... Alla tips mottages tacksamt!

• Lilla

Mumrik: Men vad är nackdelen med en Xperia Arc t.ex. om man har en Mac?

• Lilla

Tack för era kommentarer om telefon!

Kul att träffa flera av er på ÖF idag!

Matglad: tack för idag! Vi borde ses efter förskolan oftare. Idun blir mycket trevligare om hon får leka av sig lite på em.

• Lilla

Matglad: jag jobbar på torsdag nästa vecka, annars hade jag kommit på Bok & bebis.

"Nästa torsdag är det dags för Bok&Bebis i Viksjö igen! 10.30 som vanligt."

• Lilla

Var är alla? Vi är här. Har haft lite bakslag på Tors sovning, så är extra trött. Men förhoppningsvis beror det på att han är förkyld.

• Lilla

MammaTillAnton: ja, tyvärr. Tor har sovit uselt de första 9 månaderna av sitt liv (väckt mig varannan timme eller oftare hela natten). Nu de senaste veckorna har han sovit så mycket bättre och det vänjer man sig snabbt vid. I natt vakande dessutom 4-åringen mååånga ggr. Är trött och gnällig idag känner jag. Håglös. Och eftersom jag är föräldraledig så är 4-åringen hemma idag (går på förskolan ti, on och to). Just nu badar hon och jag sitter bredvid badkaret och skriver. Tor sover i vagnen.

• Lilla

Bravo Elin!

Är det någon som har en resesäng för bebisar att låna ut?

• Lilla

Matglad: tack för erbjudandet om resesäng , men jag har redan lyckats få tag på en. Får låna av en dagismamma (er högra granne).

Mumriksfru: hur gick det på VC? Krya på Selma! Lilltjejen!

Vi var på 10 månaderskontroll idag. Det gick bra, men varför finns det ALDRIG nån ledig parkeringsplats vid Kvarnen eller parkeringana i närheten??

Flingan: lycka till med renoverandet! Du är så duktig tycker jag. Tor har också precis lärt sig hålla en liten nappflaska själv. Sött och praktiskt. Men han äter inga mängder ur den, ca 0,5 dl välling.

• Lilla

Matglad: I ett hus vid skogens slut, Bom bom bom bom  låter stora trumman, Imse vimse spindel är Tors favvisar. Rörelsevisor alltså. Blinka lilla stjärna har vi som sovsång, dvs den sjunger vi bara när han ska sova på kvällen. Jag sjunger Emilsånger för honom också och Tänk om jag hade en liten liten apa.

I morgon kommer förhoppningsvis min nya telefon!

Svar på tråden järfällatråden 9