järfällatråden 9
Nu är jag trött på det här!!! Jag vill inte vara mammaledig låängre!!!! Jag hatar det!!!!!!!!!
Nu är jag trött på det här!!! Jag vill inte vara mammaledig låängre!!!! Jag hatar det!!!!!!!!!
Min hjärna vill inte vara med.... jag orkar inte med ngt, vill bara dra täcket över huvudet, äta en semla eller femton, och gråååååååta! Jag vill inte mer!!!!
Lina: Ingen date på torsdag..... G är sjuk....
Mitt utbrott igår grundade sig i att de ringde från fsk så jag fick åka och hämta G. När vi kom hem hade han 39.6 i feber!! Stackars liten.... men min hjärna bara stängde av när barnen sov på eftermiddagen och allt var bara pisstråkigt och svart.... men när Magnus kom hem fick jag gå ivåäg och shoppa lite, så sen blev det litebättre... Men jag är fortfarande trött på att vara hemma, men vad ska man göra? Man får göra det bästa av det!
idag ska jag försöka sortera upp lite kläder, och så blir det nog semla till lunch!
utteröga: Skönt att veta att man inte är ensam om att hamna i det där! Jag oroar mig ju dessutom hela tiden för att "det stora svarta" som kom över mig efter G ska komma nu också, så såfort jag blir ledsen och nere tror jag att det är det, det blir det ju inte bättre av direkt! Men när det går över av lite shopping så försvinner oron!
saraelisabeth: Kolla med brödernas bageri, och med sansrival i centrum! Lycka till!
Judit: Grattis!! Han är verkligen jättefin!! Fick Örjan vara med denna gång, eller var han tvungen att gå ut med hunden?
lillagrodan: VÄlkommen hem till kylan! Härligt att ni har haft det bra!
Jag fick stiga upp i morse och skjutsa Magnus till jobbet för det är såååå kallt! Han har ingen vinterjacka så stå och vänta på en pendel som inte kommer i 20 minus är ingen höjdare!!
Toppen Matglad! Inboxa ett kontonummer så sätter jag in pengar! 190kr person var det! Och han har frusit större delen av vintern.... men han har en ganska tjock ullkavaj som han använt tillsammans med tjock halsduk, och mössa och så, då har det gått ok, men när det blir såhär kallt då är det för kallt....
Jag måste bara säga att jag älskar min ergo!! Det är nog det bästa vi köpt! Nu har jag Agnes i den på ryggen och hon är supernöjd och jag får göra saker..... eller jag sitta här är inte så populärt, men plocka ihop och dammsuga! Det funkar!
Rut: Nej har inte burit ngt av mina barn på ryggen i sjalen. Hade en elastisk långsjal till Gustav, men när han började bli för stor och tung för den köpte vi ergon. Eller först köpte vi en Patapum, men den funkad einte alls, så vi bytte den mot en ergo, och jag är supernöjd. Den funkade ju inte för A när hon var nyfödd, men nu är den toppen! Enda nackdelen är väl att midjebandet är lite kort, så jag har inte kunnat ha den föräns nu när jag bantat ner mig lite ![]()
Stefffi: Vad är det för jäkla kommentar!!!!! Herregud!!!! Ang tröstätandet så känenr jag så väl igen mig.... har inga bra råd att ge egentligen, fast det har blivit lite bättre fö rmig nu, men jag vet inte vad det beror på.... kanske att jag är lite tryggare i mig själv och att jag inte skäller på mig själv när jag väl tröstäter.... jo så är det nog, jag inser nu när jag skriver att jag har ändrat mitt beteende lite. Numera när jag känner behovet av att tröstäta, så tillåter jag mig att göra det, jag säger till mig själv att det är medicin mot ångest, och att jag behöver det där och då. När jag ätit upp, säger jag (högt till mig själv) Nu blir det bra! Nu har du fått det du behövde, nu tar du dig i kragen och går vidare, inget dåligt samvete!!! Det verkar funka lite iaf.... Sen har jag satt upp andra belöningsmål för mig vad gäller vikten. Jag tänker också att det får ta tid, och att jag inte kan avstå från saker hela livet. Jag äter lchf i två veckor, det är det jag klarar MAX. Sen kalloribantar jag i en till två veckor, beroende på vad jag klarar av, och sen är det paus och sen börjar jag igen. det går inte så fort, men det går åt rätt håll.
Lina: Det är jättesvårt att få upp dem på ryggen själv i början, med Gustav klarade jag det aldirig, men så var han ju också 18 månader när vi började. Det finns instruktionsfilmer på youtube. Mitt råd är dock att stå över en säng och att inte vara själv de första gångenrna. Nu har jag och A gjort det ngra gånger så det går lite bättre, men jag skulle inte våga göra det ngn annan stans än hemma vid sängen än så länge. Jag hoppas att det ska sitat till somamren så att jag kan ha med mig henne i ergon när vi typ åker och handlar.
kajsa: Var det inte Tip också?