Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

järfällatråden 9

D1980: Shit jag hade ocksåblivit skogstokig! Mitt råd är attkolla med dagmammorna i viksjö, de har bra rykte och inga köer vad jag vet. Då kan du få till en flytt fort.  Stackare! 

Här hemma har vi vaknat och stigit upp, om mindre än en timme ska jag och A gå til pendeltågetoch åka till svärföräldarna. Det ska vara fest där idag och jag ska hjälpa till. Magnus ska komma lite senare med G. Men här sitter jag framför datorn i morgonrock, och drickerkaffe..... Agnes har pyjamas och har inte fått frukost.... jag måste dusha..... ja ja, det får välgå.... behöver sitta härlite...

Kram på er, hoppas att ni får en underbar dag i solen!

• flingansnö

D1980: Säger som de andra! Stå på dig idag! Lycka till!!

Utteröga: Imponerande att renovera med barnen kring benenn på de sättet! Tog ni er till kalaset i pulka?

Här hemma har vi haft en mycket heltisk helg, ja, hela förre veckan var hektiskt, så idag när min lunchdate belv inställd, var det trist, men samtidigt ganska skönt att bara vara hemma oc vila!  I lördags var vi hos farmor och farfar på släktkalas och Gustav hade hätteroligt, jag var dock helt slut efterå! När vi skulle hem protesterade Gustav massor, och ville absolut inte åka hem, så vi bråkade och han sprang iväg och jag efter med höjd röst.... rå ramlade han.... Och slog sig ordentliget, jag tröstade och sa förlåt, men ändå....sen ville han inte gå på foten han gjor tilla.... På söndagmorgon kröp han ur sängen och ville inte alls gå! Stackarn. Det blev en tur till Närakuten på astridlindgren, och de var helt fenomenala! Ingen väntetid just och superbra personal! Foten rötngades och som tur var var inget brutet! Mitt dåliga samvete lindrades lite iaf.... Han fick gå på kalas på efteriddagen och idag är han iaf på förskolan, men han haltar lillpojken min!

Igår kväll fick jag dessuotm nästan hjärtstillestånd när jag slog på mobilen innan jag skulle lägga mig. Då hade mamma lämnat ett meddelande om att hon varit på akuten i många timmar och nu var på väg hem, hon lät helt ihålig på rösten och jag ringde på en gång, och fick inget svar!! Fick panik och tänkte massa läskiga tankar, ringde syrran och skrämde upp hnne också, innan jag tillslut fick tag på pappa! Då hade de åkt in till akuten för mamma hade bröstsmärtor och ont i magen, jätteont hade hon, och man trro ju hjärtat då.... som tur var var det bara gallsten!!!  Men fy!  Jag sov inte så bra efter det.

Nu ska jag försöka få lite saker gjorda innan jag ska försöka söva Agnes och sedan sova lite själv!

Kram på er!

• flingansnö

Nej du är inte helt ute och cyklar! Jag är nybörjare på LCHF, kör nu och det funakr bra. Mumriksfru är expert!  grunden verkar vara att man helt tar bort alla kolhydrater. Det man äter får innehålla max 5 gram kh/100g. Det är lite jobbigt i början, och mitt sockersug är kvar, men jag ska hålla ut längre denna g¨ång och se om det ger med sig.

• flingansnö
    http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9113028790
    den här läser jag just nu. Men jag är som du, jag kör på. Man kan vara mer eller mindre extrem. Jag kör på den regelns jag skrev ovan, inga kolhydrater. Jag äter ingen frukt och nästan inga grönsaker, lite gurka ibland. Mest äter jag ost, cremefraiche (fullfet) majonäs (borde göra egen, för det är lite socker i den man köper) bacon och ÄGG!! Ägg är superbra! sen är det olika hur mkt mjölkprodukter man kan äta.
  • flingansnö

lina: Vilken härlig bok!   Och visst finns deta fundamentaliseter därute! Jag fösöker hitta en väg som ska passa mig..... är du säker på det där med att man går upp allt igen?  För jag vill INTE leva såhär resten av mitt liv.... men det kanske jag vill om tre månader?

• flingansnö

ja, men det är jag med på.... dit kommer jag nog aldrig igen! Hoppas jag iaf! Det är mer det där med att jag måste få äta bröd ibland, och lite godis ibland... och lie chips ibalnd... och lite bubbel ibland!

• flingansnö

Det är lugnt! Tjattra på du! Jag har tråkigt här hemma, vill bara gå och lägga mig men har en dotter som vägrar sova iag! Förstår inte varför faktiskt.... 

Den maten du säger låter toppen, jag har förstått att man ska varfa försiktig med färdiggrillad kyckling eftersom det ofta är socker i kryddorna på den, men att det är ett ok val. Det låter gott och bra.

• flingansnö

Just ja, konserten var i morgon, jag kommer inte att komma på den, har lunchdate på ikea med en höggravid kvinna som idag var på spinning!! Tror nog man kan säga att hennes graviditet är raka motsatsen till hur mina har varit!

utteröga: Drick vatten med ngra droppar äppelcidervinäger i. Det tar ngra glas att vänja sig vid samken, men det är bra och hjälper förbränningen!

Lina: Gustav mår bättre, han haltar fortfarande men inte så illa som förut, idag hade de varit i jumpasalen på förmiddagen och då hade det kappt märkts på honom!

• flingansnö

Sorry Judit, aldrig hört talas om ens... hurså? Ska ni flytta?

• flingansnö

då förstår jag! Vore väl jättehärligt med större! Ni kommer ju behöva det.....

Svar på tråden järfällatråden 9