• Mummy

Aldrig mer Gekås/Ullared

Dumt nog bestämde vi oss för att åka ner till Ullared för att handla vårkläder till barnen. Har köpt nån vårjacka där innan som hållt bra, medan alla vinterjackor gått sönder i dragkedjan eller i nån söm.
    Var där i söndags och redan i tisdags börjar dragkedjan på sonens jacka att dela sig och det händer varje gång han ska ha den på sig!
    Köpte eltandborstar till barnen, då tandläkaren rekomenderat det. Sonens höll i fyra borstningar och dotterns höll i fem borstningar.
    Köpte dekorationsblommor till dotterns kalasinbjudningskort. Men "pluppen" som är klistrig lossnar på drygt hälften, så den idén var ju vara att strunta i.

Sist vi var där köpte vi en mobilladdare till bilen. Höll kanske två månader (Och då använde vi den kanske en gång/vecka). Stegräknaren höll väl i ca två veckor. Köpte en CD-skiva, men fodral och CD stämde ju inte alls ihop och det var nåt helt annat.
    Köpte två par jeans, ena sprack på insidan av låret. Det andra paret blev det bara ett hål som växt sig större och större, en bit ner på låret.
    Och alla vinterjackor med sina /(&/%/&¤& dragkedjor!!
    Och de två par regnbyxor vi köpte har gått sönder de med. Ena paret släppte fästet till hängslet ganska direkt och på det andra paret gick det sönder där de fastsydda reflexerna satt.

Och nej, säg inte att jag bara haft otur. Det finns inte en chans att det skulle vara så att jag råkat få dåliga exemplar och att alla andra klarar sig

• Svar på tråden Aldrig mer Gekås/Ullared
  • Mummy
    Skogssmultron skrev 2010-03-26 20:41:02 följande:
    Nej just det , otur skulle vi inte säga.DU kanske inte är lika rädd om sakerna som en vanlgi medelsvensson helt enkelt.
    Hmm, skulle absolut inte kalla mig oaktsam vare sig med barnens tandborstar eller med något annat heller.

Och självklart kan jag bojkotta Gekås för att jag fått dåliga saker där. Hade jag köpt saker från Åhlens eller vartsomhelst och mycket av sakerna gått sönder hade jag inte handlat där heller.

Och någon sa att kläder inte kommer från Asien.
    I den här artikeln säger deras VD att en stor del tillverkas i Kina och Bangladesh.
    http://www.e24.se/makro/shoppingresan_72173.e24

Och ja, självklart har jag köpt jättebra och billiga saker där
  • Leijne

Jag handlar ofta på gekås och är nöjd med det jag köper. Däremot lär jag mig allt eftersom vad jag ska undvika. Olika märken vill säga. Kläder köper jag oftast inte, men jag orkar aldrig stå och knö i båsen.
    Jag vet om att mycket inte håller samma kvalitet som dyrare varianter. Men man får ju oftast vad man betalar för.
    Köper jag en, vill säga eltandborste av ett välkänt märke man hittar runt om i andra butiker, är jag inte säker på att det är gekås fel att de fått en av de dåliga.
    Det bästa med dom är att det aldrig är problem med byten och returer. De har aldrig ifrågasatt mina returer. Tar bara tacksamt emot och ger mig pengarna tillbaka.
    Men nu har jag bara en halvtimme dit. Har man långt kan jag förstå att det inte lönar sig att åka tillbaka och byta.

idisb skrev 2010-03-26 19:50:20 följande:
    det är ju inte bästa kvallen direkt där men en del saker fungerar som vanligt kläder till barn. ytterläder och vantar och sånt har inte varit någon hitt och stl mysko.Men det värsta av allt!!Jag köpte en gå stol till min dotter där. Tycka den verkade lite skör men allt satt som den skulle. Hon va väll max 6 mån(satt vid 3) när hon satt i den och jag hör en smäll! Då har dottern trillat rakt ner i golvet och slagit i huvudet och sitter fast med benen i stolen. Hela fästet runt stolen hade alltså lossnat.Men tog kontakt med  gekås som erbjöd att bet frakt och jag skulle få pengar tillbaka. Men nej jag kommer aldrig köpa saker där som måste hålla
    Jag kan aldrig tänka mig att stolen av samma märke någon annanstans skulle hålla bättre.
  • Felicia Adrian

Herregud vilken osis säger jag bara.
    Har handlat där i 4-5 år minst 1 gång per år, alltid inför vintern. Jag har haft oturen 1 gång och det var en klänning med tryckknappar i fram som ena knappen lossnade första gången jag öppnade den, kan tilläggas jag köpte 2 till fast i annan färg som höll perfekt. Jag skulle som tur var dit 2 veckor senare igen som sällskap till systern min och lämnade då tillbaka och köpte en annan klänning (då de inte hade lika dan i den storleken just då).

Jag har varje år köpt fleesfodrade regnkläder till barnen som vinterkläder. Nu i år behövde jag inte köpa nya då barnen kunde ha dem från förra året och de fortfarande var hela. Men nästa vinter får jag köpa nytt då de slitit ut dem i år så blir att slänga dem nu.

Jag har alltid varit mycket nöjd med mina köp och handlar för iaf minst 5000kr där varje år i kläder, får man mycket kläder för där.
    Köper sådana märken eller liknande som finns på tex HM, Lindex, Åhlens osv. Köper aldrig dyra märkeskläder till mina barn då jag vet att barn sliter ut kläderna och tycker att köpa ett par byxor för 500-1000kr inte är värt pengarna om jag kan köpa 10 st par för samma pris då de ändå sliter ut byxorna...

Köpte gåstol till dottern där nu i vinter och den har hålligt mycket bra kvalite, men var lite knöligt att få fast sittsen ordentligt till en början då det var segt att få i fästena men de sitter som berget bara de  var på plats.

Storlekar är det enda som kännts lite fundersamt. Aldrig att jag varit med om att de varit för små utan alltid att kläderna är större än jag trott.
    Men har haft med måtten på barnen och mätt på ärmlängd på jackor och innerbenlängd på termobyxor/overaller för att de inte skall vara allt för stora.

Sen älskar jag Gekås häst saker. Handlade kanon täcken där till min häst för 200-400kr som i hästsportaffärer skulle kostat 800-2000kr så sparade massor men pengar på det och kvaliten har varit lika bra på de täckena som de dyra (antingen varit samma märke eller liknande).

Sen i vintras när jag var där var första gången jag hittade snygga kläder till mig själv Kändes kanon att slippa betala minst det dubbla för liknande hos HM, Lindex, Kapphal osv.

Kännt att personalen varit suverän där och så tillmötesgåeende.
    Varit med om en gång med otrevlig personal i kassan och då klagade jag och fick komensation för det så kände mig då nöjd

Men som många säger man får det man betalar för. Jag räknar inte med att kläder, saker jag köper där skall hålla lika länge som om jag köper liknande eller samma märke i en dyrare butik och betalar minst det dubbla för varan.
    Så kan ju vara orsaken till att jag känner mig så super nöjd med.

• MissGos
    idisb skrev 2010-03-26 19:50:20 följande:
    det är ju inte bästa kvallen direkt där men en del saker fungerar som vanligt kläder till barn. ytterläder och vantar och sånt har inte varit någon hitt och stl mysko.Men det värsta av allt!!Jag köpte en gå stol till min dotter där. Tycka den verkade lite skör men allt satt som den skulle. Hon va väll max 6 mån(satt vid 3) när hon satt i den och jag hör en smäll! Då har dottern trillat rakt ner i golvet och slagit i huvudet och sitter fast med benen i stolen. Hela fästet runt stolen hade alltså lossnat.Men tog kontakt med  gekås som erbjöd att bet frakt och jag skulle få pengar tillbaka. Men nej jag kommer aldrig köpa saker där som måste hålla
    Jag handlar en del på Ge-Kås och det mesta håller. Jag resonerar mer att om de går sönder så har jag iaf inte spenderat hela lönen på den grejen eftersom de har bra priser.

Senaste så har det blivit en del babykläder och nån pyjamas har dragkedjan gått sönder på, men för ett plagg som kostat 30-40 kr och som sonen ändå vuxit ur på några veckor så kvittar det..

Ang gåstolen, undrar om det är samma som säljs där nu?
    För är det den röda skrangliga så förstår jag inte hur nån kan köpa en sådan från första början. Den ser mycket klen ut.

Som du själv beskriver det så erbjöd Ge-Kås att stå för frakten. Hur många andra så stora butiker gör det?
    Älskade Katter Märker Man
  • MissGos

Vidare så säljs det faktiskt märkeskläder på Ge-Kås.. Hittade ett linne för nåt år sedan där de missat att ta av prislappen. Det kom från Sisters :)

Älskade Katter Märker Man
  • THEA och Grodan

Samma kläder som finns på Ullared säljs även till andra butiker, betydligt dyrare som peak performance och friluftsaffärer Så när det gäller ytterkläder av vissa "märken" som finns i Ullared kan jag med säkerhet fastställa att dom håller hög kvalité. (Och dessa sys upp i KINA oavsett var dom säljs ). Kan nog vara både bra och sämre kvalité i Ullared precis som i vilken butik/varuhus som helst.

♥ Tilde 980430 ♥ Alexander 070818 ♥
  • Maria222

Jag har aldrig råkat ut för att något gått sönder. Du måste bara haft otur Ts. Om de enbart sålde skitgrejer skulle det knappast gå så bra för dem.

Mamma till Kevin född 0706. BF med lillebror Lukas 2010-08-14
  • Hercule

Alltså, kommentarerna "man får vad man betalar för" är ganska ointelligenta. När man köper nya kläder så ska man kunna förvänta sig att kläderna ska hålla oavsett vad de kostade, hur billiga kläderna än är så ska de inte gå sönder på en gång.

Om orsaken till att köpa dyrare kläder är att man tror att det som hände ts ska hända annars så har man blivit lurad, jag köper gärna dyrare kläder men förväntar mig och får oftast samma hållbarhet oavsett pris (med några få undantag)

Från vissa är en förolämpning den bästa komplimang man kan få!
  • mammamadeleine

Va tråkigt att inte kläderna hållt. Har handlat i Ullared sen jag var liten, och fortsatt efter jag fick barn, visst har det hänt att nått plagg varit av skit kvalité men 90% av allt jag köpt har hållt iaf. Just overaller har alltid hållt bra, dotterns har tom hållt nu för andra året. 

Meja 3/7-03 Eddie 9/7 -08 Bebben i magen BF 26/6-10
  • Felicia Adrian
    Hercule skrev 2010-03-27 09:14:48 följande:
    Alltså, kommentarerna "man får vad man betalar för" är ganska ointelligenta. När man köper nya kläder så ska man kunna förvänta sig att kläderna ska hålla oavsett vad de kostade, hur billiga kläderna än är så ska de inte gå sönder på en gång. Om orsaken till att köpa dyrare kläder är att man tror att det som hände ts ska hända annars så har man blivit lurad, jag köper gärna dyrare kläder men förväntar mig och får oftast samma hållbarhet oavsett pris (med några få undantag)
    Men köper man något för 30-40 kr räknar man oftast inte med att kläderna skall hålla samma kvalite som om man betalat 200-500kr. Iaf gör inte jag det. Går en tröja för 40 kr sönder andra gången jag tar på mig den bryr jag mig inte men gör en tröja jag betalat 500kr det så blir jag irreterad och återvänder till butiken och klagar.

Dock älskar jag Gekås just för man kan få tag på märkeskläder för mycket bra pris och slippa betala massa pengar i dyrare butik.
    MissGos skrev 2010-03-27 01:53:39 följande:
    Ang gåstolen, undrar om det är samma som säljs där nu?För är det den röda skrangliga så förstår jag inte hur nån kan köpa en sådan från första början. Den ser mycket klen ut. Som du själv beskriver det så erbjöd Ge-Kås att stå för frakten. Hur många andra så stora butiker gör det?
    Vet inte vad de har för någon just nu.
    Men jag köpte en grön/blå/röd gåstol där i november 2009 och den har mycket bra kvalite. Dottern sitter mycket säkert i den!
    Inte många butiker skulle stått för frakten och gett pengarna tillbaka så lätt som Gekås gör, de är mycket lätta att ha att göra med när det gäller alla retuer/återköp tycker jag.
Svar på tråden Aldrig mer Gekås/Ullared