• Mummy

Aldrig mer Gekås/Ullared

Dumt nog bestämde vi oss för att åka ner till Ullared för att handla vårkläder till barnen. Har köpt nån vårjacka där innan som hållt bra, medan alla vinterjackor gått sönder i dragkedjan eller i nån söm.
    Var där i söndags och redan i tisdags börjar dragkedjan på sonens jacka att dela sig och det händer varje gång han ska ha den på sig!
    Köpte eltandborstar till barnen, då tandläkaren rekomenderat det. Sonens höll i fyra borstningar och dotterns höll i fem borstningar.
    Köpte dekorationsblommor till dotterns kalasinbjudningskort. Men "pluppen" som är klistrig lossnar på drygt hälften, så den idén var ju vara att strunta i.

Sist vi var där köpte vi en mobilladdare till bilen. Höll kanske två månader (Och då använde vi den kanske en gång/vecka). Stegräknaren höll väl i ca två veckor. Köpte en CD-skiva, men fodral och CD stämde ju inte alls ihop och det var nåt helt annat.
    Köpte två par jeans, ena sprack på insidan av låret. Det andra paret blev det bara ett hål som växt sig större och större, en bit ner på låret.
    Och alla vinterjackor med sina /(&/%/&¤& dragkedjor!!
    Och de två par regnbyxor vi köpte har gått sönder de med. Ena paret släppte fästet till hängslet ganska direkt och på det andra paret gick det sönder där de fastsydda reflexerna satt.

Och nej, säg inte att jag bara haft otur. Det finns inte en chans att det skulle vara så att jag råkat få dåliga exemplar och att alla andra klarar sig

• Svar på tråden Aldrig mer Gekås/Ullared
  • sofiaaj
    Stormorsan skrev 2010-03-25 14:17:07 följande:
    I så fall är det Chilliskit också för vissa av deras varor är exakt samma. Bl a kuddar, lampor och skålar.
    Jo jag vet, men jag bor i Ullared, så de e nog lite mer internskämt med "gekås-skit" xD
  • Lizzyzz

Ang Tandborstarna - har du bytt batterier på dem? dem ja köpte där till mina barn funka utmärkt igen efetr vi böt batterier!
    Ang vinterkläder - Min sosn täckbyxor har ja lagat i knäna flera gånger, dotterns sprack emllan benen.. jackorna har hållit.

MEN alla bebiskläder vi inköpte - samt kläder till sambon har hållit mycke bra.

Så jag tror att de är som på alla andra affärer.. att vissa partier dom får in inte håller måtten helt enkelt..

Sandra 7år, Lucas 6år, Tor & Caroline 4år, Simon 4mån
  • Jen nifer

är myckt nöjd med aölla inköp därifrån.. är där ca 2 gr per år.

Mollys & Minnas mamma
  • Rigmor Mortis
    sofiaaj skrev 2010-03-25 12:30:21 följande:
    Det är inte för intet som det kallas Gekåsskit! ;)
    Men precis! Fisher Price, Micki, Brio, Rörstrand, Ed Hardy, Fred Perry, Abeko - i samma stund som det rullas in på GeKås lager förvandlas det automatiskt till skit! ;-D
    TS - jag har inte haft några större problem med GeKås grejer, men så känner jag  noga på kvalitén redan i butiken
  • Mummy

Leksaker har vart perfekt att handla där! Mycket saker är ju kända märken.
    Ångrar mig, åker kanske någon gång, men då får det vara kända märken och inte billiga kläder från Asien

• varmchoklad

Det kanske är som med "Överskottsbolaget"- de kända märkena som inte riktigt, riktigt håller måttet säljs ut billigt i denna typ av butik, plus en massa asiatiska lågprisprodukter som man kan förvänta sig ska paja inom det närmsta.

Inget jag någonsin köpt från Ö&B eller liknande har varit av bra kvalité oavsett om det stått Fisher Price, Braun eller Måsskit på förpackningen.

• Jen nifer
    Rigmor Mortis skrev 2010-03-25 15:10:15 följande:
    Men precis! Fisher Price, Micki, Brio, Rörstrand, Ed Hardy, Fred Perry, Abeko - i samma stund som det rullas in på GeKås lager förvandlas det automatiskt till skit! ;-D TS - jag har inte haft några större problem med GeKås grejer, men så känner jag  noga på kvalitén redan i butiken
    här måste jag hålla med.. jag känner alltid noga på de varor jag köper, och har då heller aldrig haft problem.
    Mollys & Minnas mamma
  • Virriga Vera
    Mummy skrev 2010-03-25 12:52:54 följande:
    Vad kostar det inte då att skicka två par vinterset och två par jeans tex? Vi bor många mil därfirån, så att åka tillbaka för att byta är ju inget alternativ heller
    Är det en reklamation så får du tillbaka pengarna. det har jag fått den enda gång som jag skickat reklamerat och skickat tillbaka varan.
  • linjes

Nää vi har varit jättenöjda med allt vi har köpt där

• Hercule

Hm, jag skulle nog kalla det otur iallafall då jag har handlat där rätt många gånger och inte kan dra mig till minnes att det någonsin varit fel på sakerna.
    Reklamera! Man ska alltid reklamera om produkten itne lever upp till vad som är lovat.

Från vissa är en förolämpning den bästa komplimang man kan få!
Svar på tråden Aldrig mer Gekås/Ullared