• Mummy

Aldrig mer Gekås/Ullared

Dumt nog bestämde vi oss för att åka ner till Ullared för att handla vårkläder till barnen. Har köpt nån vårjacka där innan som hållt bra, medan alla vinterjackor gått sönder i dragkedjan eller i nån söm.
    Var där i söndags och redan i tisdags börjar dragkedjan på sonens jacka att dela sig och det händer varje gång han ska ha den på sig!
    Köpte eltandborstar till barnen, då tandläkaren rekomenderat det. Sonens höll i fyra borstningar och dotterns höll i fem borstningar.
    Köpte dekorationsblommor till dotterns kalasinbjudningskort. Men "pluppen" som är klistrig lossnar på drygt hälften, så den idén var ju vara att strunta i.

Sist vi var där köpte vi en mobilladdare till bilen. Höll kanske två månader (Och då använde vi den kanske en gång/vecka). Stegräknaren höll väl i ca två veckor. Köpte en CD-skiva, men fodral och CD stämde ju inte alls ihop och det var nåt helt annat.
    Köpte två par jeans, ena sprack på insidan av låret. Det andra paret blev det bara ett hål som växt sig större och större, en bit ner på låret.
    Och alla vinterjackor med sina /(&/%/&¤& dragkedjor!!
    Och de två par regnbyxor vi köpte har gått sönder de med. Ena paret släppte fästet till hängslet ganska direkt och på det andra paret gick det sönder där de fastsydda reflexerna satt.

Och nej, säg inte att jag bara haft otur. Det finns inte en chans att det skulle vara så att jag råkat få dåliga exemplar och att alla andra klarar sig

• Svar på tråden Aldrig mer Gekås/Ullared
  • trädis

ni har nog bara haft otur. det är inte gekås själva som gör sina produkter utan det är i regel samma saker som säljs i andra butiker. (tänker på din mobilladdare, CD och stegräknare tex)

för övrigt har de en enormt bra kundtjänst och tar emot reklamationer utan problem. bor du längre bort och behöver skicka så står de även för frakten.

så det är bara att ringa dem och skicka tillbaka varorna som gått sönder!

världens lyckligaste mamma
  • Dajo
    Mummy skrev 2010-03-25 12:52:54 följande:
    Vad kostar det inte då att skicka två par vinterset och två par jeans tex? Vi bor många mil därfirån, så att åka tillbaka för att byta är ju inget alternativ heller
    Om du hade kontaktat dem (eller läst på hemsidan) så hade du fått reda på att Gekås naturligtvis står för frakten om varorna är felaktiga.
  • Lönnsirap

Stackare. Du tillhör nog en sån där som drar till dig måndagsexemplar.

Min mamma lyckas också med det. Själv har jag inte alls dom problemen, men vissa (som du och min mor) ska nog undvika ullared!

• Arynelle

Har handlat på Gekås varje år i minst 10 års tid, kläder, elektronik, leksaker och annat, aldrig haft problem med något.

Sömmar och dragkedjor kollar jag extra i ALLA affärer innan jag köper dem, dåliga exemplar gäller ju inte bara Gekås.

• Ulf Harrys Farsa
    Smultron ett skrev 2010-03-25 20:02:18 följande:
    Allt kommer ju från asien. Så hur ska du lyckas med det?
    det finns dom som tror att Tommy Hilfinger kläder är handsydda av söta franska tanter och inte alls massproducerade i Malaysia.
  • Eelle

men om varorna gått sönder på så kort tid får du inte reklamera dem då då? kolla upp det. man kan ju skicka dem dit med paket om man vill....gå in på deras hemsida o kolla efter tele nr.

Men du verhar faktiskt ha haft otur.
    Jag o maken har handlat där ca 5 ggr hittills (har en bit att åka dit ner). Men det vi har handlat har inte gått sönder.

Ang eltandborsten kanske du får lov att byta batteri i.. om det är ngt?

Men iaf kolla med dem om du inte kan reklamera de varor som gått sönder från denna gången? Det skulle jag ha gjort.

• amalie79

Har handlat där i 20 år, aldrig haft problem, samt bara goda erfarenheter av att reklamera saker.

• LillaMe

Man får väl vad man betalar för...

• Mummy

Ska skicka ner jackan. Nej, jag tror inte allt kommer från Asien, men mycket köps in därifrån.

Ulf Harrys Farsa skrev 2010-03-25 21:01:29 följande:
    det finns dom som tror att Tommy Hilfinger kläder är handsydda av söta franska tanter och inte alls massproducerade i Malaysia.
    Benetons kläder görs av fattigt folk i Tunisien, vilket många inte tror
Svar på tråden Aldrig mer Gekås/Ullared