• Mummy

Aldrig mer Gekås/Ullared

Dumt nog bestämde vi oss för att åka ner till Ullared för att handla vårkläder till barnen. Har köpt nån vårjacka där innan som hållt bra, medan alla vinterjackor gått sönder i dragkedjan eller i nån söm.
    Var där i söndags och redan i tisdags börjar dragkedjan på sonens jacka att dela sig och det händer varje gång han ska ha den på sig!
    Köpte eltandborstar till barnen, då tandläkaren rekomenderat det. Sonens höll i fyra borstningar och dotterns höll i fem borstningar.
    Köpte dekorationsblommor till dotterns kalasinbjudningskort. Men "pluppen" som är klistrig lossnar på drygt hälften, så den idén var ju vara att strunta i.

Sist vi var där köpte vi en mobilladdare till bilen. Höll kanske två månader (Och då använde vi den kanske en gång/vecka). Stegräknaren höll väl i ca två veckor. Köpte en CD-skiva, men fodral och CD stämde ju inte alls ihop och det var nåt helt annat.
    Köpte två par jeans, ena sprack på insidan av låret. Det andra paret blev det bara ett hål som växt sig större och större, en bit ner på låret.
    Och alla vinterjackor med sina /(&/%/&¤& dragkedjor!!
    Och de två par regnbyxor vi köpte har gått sönder de med. Ena paret släppte fästet till hängslet ganska direkt och på det andra paret gick det sönder där de fastsydda reflexerna satt.

Och nej, säg inte att jag bara haft otur. Det finns inte en chans att det skulle vara så att jag råkat få dåliga exemplar och att alla andra klarar sig

• Svar på tråden Aldrig mer Gekås/Ullared
  • I have a kid
    Mummy skrev 2010-03-25 08:40:31 följande:
    Dumt nog bestämde vi oss för att åka ner till Ullared för att handla vårkläder till barnen. Har köpt nån vårjacka där innan som hållt bra, medan alla vinterjackor gått sönder i dragkedjan eller i nån söm. Var där i söndags och redan i tisdags börjar dragkedjan på sonens jacka att dela sig och det händer varje gång han ska ha den på sig! Köpte eltandborstar till barnen, då tandläkaren rekomenderat det. Sonens höll i fyra borstningar och dotterns höll i fem borstningar. Köpte dekorationsblommor till dotterns kalasinbjudningskort. Men "pluppen" som är klistrig lossnar på drygt hälften, så den idén var ju vara att strunta i. Sist vi var där köpte vi en mobilladdare till bilen. Höll kanske två månader (Och då använde vi den kanske en gång/vecka). Stegräknaren höll väl i ca två veckor. Köpte en CD-skiva, men fodral och CD stämde ju inte alls ihop och det var nåt helt annat. Köpte två par jeans, ena sprack på insidan av låret. Det andra paret blev det bara ett hål som växt sig större och större, en bit ner på låret. Och alla vinterjackor med sina /(&/%/&¤& dragkedjor!! Och de två par regnbyxor vi köpte har gått sönder de med. Ena paret släppte fästet till hängslet ganska direkt och på det andra paret gick det sönder där de fastsydda reflexerna satt. Och nej, säg inte att jag bara haft otur. Det finns inte en chans att det skulle vara så att jag råkat få dåliga exemplar och att alla andra klarar sig
    ULLARED= SKIT  det kostar att göra saker  så klart att är dom överdrivet billiga så pajar dom     dollar store och ullared är typ samma skit..
  • Probably the best    in the
    I have a kid skrev 2010-03-26 14:26:12 följande:
    ULLARED= SKIT  det kostar att göra saker  så klart att är dom överdrivet billiga så pajar dom     dollar store och ullared är typ samma skit..
    Har du varit där?
    Och vad handlade du som gjorde dig så missnöjd?
  • Lizzyzz
    Probably the best in the skrev 2010-03-26 15:15:50 följande:
    Har du varit där? Och vad handlade du som gjorde dig så missnöjd?
    undrar ja med..
    de är ju inte så att de märken som man ser på bla leksaksavdelningen tex Lego - sorterar ut skit bitarna å säljer till ullared

å bh-arna ja köpt för ammning är betydligt mycke skönare å hållbarare än de ja öagt ut 400kr + på
    Sandra 7år, Lucas 6år, Tor & Caroline 4år, Simon 4mån
  • Probably the best    in the
    Lizzyzz skrev 2010-03-26 15:57:31 följande:
    undrar ja med.. de är ju inte så att de märken som man ser på bla leksaksavdelningen tex Lego - sorterar ut skit bitarna å säljer till ullared å bh-arna ja köpt för ammning är betydligt mycke skönare å hållbarare än de ja öagt ut 400kr + på
    Jag har köpt "normalbra" saker till billigare pris än i vanliga affären och sen har jag gjort några fynd så bara en overall betalade bensinpengarna (exact samma overall här hemma kostade 400 kr mer...och den höll i två säsonger!).

Visst finns det saker med lägre kvalitet på Ullared, men då är dom ju också superduber billiga och då brukar jag stå över handlar tillräckligt billigt ändå!
  • Virriga Vera
    Puls skrev 2010-03-26 13:39:02 följande:
    Tack ts. Du bekräftar mina misstankar om Ullared,  nu blir jag mindre benägen än nånsin att åka dit och då var jag inte särskilt sugen till att börja med.
    Det är ett märkligt fenomen, av alla som svarat här så är det 3 st som har dåliga erfarenheter av Ullared och DET bekräftar dina misstankar? Att kanske 75% bara har gott att säga om stället räknas inte.
  • jenniebebisimars

Åhhh va tråkigt att höra...att du har sånna dåliga erfarenheter av Ullared..

Jag bara ÄLSKAR stället...

Hittar jämt såååå fina kläder till dotter...ska ner dit om 2 v. igen...

Köpte 2 tröjor & ett par byxor för 30 kr tillsammans sist jag var där...jätte fint! (på fyndavdelningen)

Själv hittar jag alltid något fynd i inredningsväg...

Jätte tråkigt att höra men alla kan ju inte gilla Gekås...men jag gör det

• trädis

men seriöst, ni som klagar på gekås, tror ni verkligen att de gör sina grejer själva??

ta leksaksavdelningen med spel tex, det är Alga spel precis som på Åhléns eller BR, förmodligen inte i någon sämre kvalitét skulle jag gissa.
    bland hygienartiklarna hittar jag billiga tandkrämer med märkena pepsodent tex.

ett par av mina favoritbyxor köpte jag för typ 6 år sen och jag älskar de fortfarande. de har varit hållbara och för 99 kr får man verkligen säga att de har varit värda sina pengar. barnkläder kanske inte alltid har bästa kvalitét, men en 2 åring har sönder kläderna i takt med att de växer ändå, så jag ser ingen anledning att köpa dyra tröjor på polarn och pyret som får diverse fläckar på sig som inte går bort i tvätten.

att det finns dåliga grejer som är gjorda på billig skit vet vi ju, men det är inget unikt för gekås.
    din stegräknare kanske inte var av något bra märke? inte heller mobilladdaren? och om de gick sönder så fort så får du faktistk skylla dig själv att du inte reklamerade varorna. dåliga exemplar kan alltid hittas bland produktionen oavsett om du handlar din vara på gekås eller på onoff. det är liksom samma märken och tillverkas således fördmodligen på samma ställe.

världens lyckligaste mamma
  • Flina78

Tråkigt, jag åker till Ullared ca 2 ggr per år. De få saker som går sönder (ja, det händer lite oftare än i vanliga butiker) har jag fått byta utan några som helst bekymmer vid mitt nästa besök där. Senast var det en febertermometer som va kass. Allt annat jag köpte, inkl vinterkläder till mig och sonen, har varit hur bra som helst.

• Mummy

Även om jag inte reklamerat de saker som gått sönder innan får jag väl för fasen bli irriterad att det alltid är minst 5 saker som är väldigt dåliga?
    Nej, jag tror inte de gör sina saker själva, men det innebär väl ändå inte att jag inte får yttra mig om att de säljer mycket dåliga saker?

Svar på tråden Aldrig mer Gekås/Ullared