• Mummy

Aldrig mer Gekås/Ullared

Dumt nog bestämde vi oss för att åka ner till Ullared för att handla vårkläder till barnen. Har köpt nån vårjacka där innan som hållt bra, medan alla vinterjackor gått sönder i dragkedjan eller i nån söm.
    Var där i söndags och redan i tisdags börjar dragkedjan på sonens jacka att dela sig och det händer varje gång han ska ha den på sig!
    Köpte eltandborstar till barnen, då tandläkaren rekomenderat det. Sonens höll i fyra borstningar och dotterns höll i fem borstningar.
    Köpte dekorationsblommor till dotterns kalasinbjudningskort. Men "pluppen" som är klistrig lossnar på drygt hälften, så den idén var ju vara att strunta i.

Sist vi var där köpte vi en mobilladdare till bilen. Höll kanske två månader (Och då använde vi den kanske en gång/vecka). Stegräknaren höll väl i ca två veckor. Köpte en CD-skiva, men fodral och CD stämde ju inte alls ihop och det var nåt helt annat.
    Köpte två par jeans, ena sprack på insidan av låret. Det andra paret blev det bara ett hål som växt sig större och större, en bit ner på låret.
    Och alla vinterjackor med sina /(&/%/&¤& dragkedjor!!
    Och de två par regnbyxor vi köpte har gått sönder de med. Ena paret släppte fästet till hängslet ganska direkt och på det andra paret gick det sönder där de fastsydda reflexerna satt.

Och nej, säg inte att jag bara haft otur. Det finns inte en chans att det skulle vara så att jag råkat få dåliga exemplar och att alla andra klarar sig

• Svar på tråden Aldrig mer Gekås/Ullared
  • Ekorrfamiljen

Shit vilken otur du/ni har haft ts. Jag kan inte minnas att något jag köpt på Gekås varit av så dålig kvalitet eller ens gått sönder. Tvärtom har allt jag köpt där hållit väldigt bra kvalitet, det låga priset till trots. Tycker verkligen synd om er!!

Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • Ekorrfamiljen

Sorry! Såg att du inte ville att man skulle skriva att du hade haft otur.. *rodnar* Vi får väl vända på det då. Vi kan säga att det är jag som har haft tur istället.

Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • nomina

vilken otur du verkar haft... ja va där för första gången för några veckor sen, är helnöjd med alla mina inköp förutom ett.
    ett par billiga hörlurar till min iPod, de va riktigt kassa men man får ju chansa.
    men alla e värda en andra chans, kanske de blir bättre nästa gång? :)

• catarina06

I höstas köpte jag två overaller.
    Den ena från Lindex av märket FIX. 599:- Alltå något utav en kvalitéts overall.
    Den andra från Gekås för 269:-
    Gekås overallen är använd på dagis. Jag resonerade som så att det är där kläderna blir mest slitna. Och eftersom den var så billig så skulle det heller inte göra något om den gick sönder.
    Den andra har hängt på kroken hemma och använts under helger och små utflykter i lekparken.

Gissa vilken som är i sämst skick?

Efter några veckor var båda hällorna på fix overallen trasiga. Dragkedjan har börjat kärva nu.

Gekås overallen gläser överlägset med sin dagsform.
    Jag är så jäkla nöjd.
    Hädanefter ska jag alltid köpa vinterkläderna på gekås.

Jag blir lycklig utav bara tanken på att fara ner dit igen.

• Geshia

OJ! själv har jag bara haft ett plagg som har varit dåligt och det är en fleecejacka, där pajade dragkjedjan direkt typ men resten av det jag köpt måste jag säga har varit super!

Mummy skrev 2010-03-25 08:40:31 följande:
    Dumt nog bestämde vi oss för att åka ner till Ullared för att handla vårkläder till barnen. Har köpt nån vårjacka där innan som hållt bra, medan alla vinterjackor gått sönder i dragkedjan eller i nån söm. Var där i söndags och redan i tisdags börjar dragkedjan på sonens jacka att dela sig och det händer varje gång han ska ha den på sig!Köpte eltandborstar till barnen, då tandläkaren rekomenderat det. Sonens höll i fyra borstningar och dotterns höll i fem borstningar.Köpte dekorationsblommor till dotterns kalasinbjudningskort. Men "pluppen" som är klistrig lossnar på drygt hälften, så den idén var ju vara att strunta i.Sist vi var där köpte vi en mobilladdare till bilen. Höll kanske två månader (Och då använde vi den kanske en gång/vecka). Stegräknaren höll väl i ca två veckor. Köpte en CD-skiva, men fodral och CD stämde ju inte alls ihop och det var nåt helt annat. Köpte två par jeans, ena sprack på insidan av låret. Det andra paret blev det bara ett hål som växt sig större och större, en bit ner på låret. Och alla vinterjackor med sina /(&/%/&¤& dragkedjor!!Och de två par regnbyxor vi köpte har gått sönder de med. Ena paret släppte fästet till hängslet ganska direkt och på det andra paret gick det sönder där de fastsydda reflexerna satt. Och nej, säg inte att jag bara haft otur. Det finns inte en chans att det skulle vara så att jag råkat få dåliga exemplar och att alla andra klarar sig
    Geshiia.blogg.se - mamma till två pojkar
  • Mammatill2troll

Jag har bott i Ullared i hela mitt liv och köper allt på gekås,jag har aldrig haft något problem med kläderna jag köpt till mig,min sambo eller barnen.

• Mummy

Hade lovat barnen en fotboll, vilket vi köpte. skulle pumpa upp den igår. Tror ni det gick? Nä, antagligen funkade inte pumpen vi köpte.
    Nä, får nog ta och skratta åt min otur

• HelleGbg

har till och med känt på dragkedjor inne på Gekås, i byxor och i väskor, och fått skiten i handen...Dom bara lossnar...så visst är det skit grejer där! Har handlat där många gånger, dock inte kläder mer. Men även bodys till bebisar stämmer inte med storleken.. tjocka i armarna och korta i grenen tex...går ej att knäppa, knapparna lossnar från tyget etc... så riktiga skitgrejer är vad dom har!!!! Så ja, man får vad man betalar för!!! Så inga mer kläder från Ullared tack!

• A7411

Jag brukar inte handla i Ullared, har den filosofin att jag hellre köper bra men färre kläder. Mina pojkar gillar Nike och andra sportmärken så vi handlar mest på Stadium och Intersport. Visst, varje plagg är dyrare men pojkarna är nöjda och de använder sina kläder mycket. De får inte så många plagg så i längden blir inte detta dyrare.

Tycker att det är bättre att spara på miljön (och pengar) genom att köpa färre plagg och inte åka så långt till butiken för att handla. Dessutom är det lättare att klaga på produkterna när man köpt dem där man bor. {#lang_emotions_smile}

Svar på tråden Aldrig mer Gekås/Ullared