• Mummy

Aldrig mer Gekås/Ullared

Dumt nog bestämde vi oss för att åka ner till Ullared för att handla vårkläder till barnen. Har köpt nån vårjacka där innan som hållt bra, medan alla vinterjackor gått sönder i dragkedjan eller i nån söm.
    Var där i söndags och redan i tisdags börjar dragkedjan på sonens jacka att dela sig och det händer varje gång han ska ha den på sig!
    Köpte eltandborstar till barnen, då tandläkaren rekomenderat det. Sonens höll i fyra borstningar och dotterns höll i fem borstningar.
    Köpte dekorationsblommor till dotterns kalasinbjudningskort. Men "pluppen" som är klistrig lossnar på drygt hälften, så den idén var ju vara att strunta i.

Sist vi var där köpte vi en mobilladdare till bilen. Höll kanske två månader (Och då använde vi den kanske en gång/vecka). Stegräknaren höll väl i ca två veckor. Köpte en CD-skiva, men fodral och CD stämde ju inte alls ihop och det var nåt helt annat.
    Köpte två par jeans, ena sprack på insidan av låret. Det andra paret blev det bara ett hål som växt sig större och större, en bit ner på låret.
    Och alla vinterjackor med sina /(&/%/&¤& dragkedjor!!
    Och de två par regnbyxor vi köpte har gått sönder de med. Ena paret släppte fästet till hängslet ganska direkt och på det andra paret gick det sönder där de fastsydda reflexerna satt.

Och nej, säg inte att jag bara haft otur. Det finns inte en chans att det skulle vara så att jag råkat få dåliga exemplar och att alla andra klarar sig

• Svar på tråden Aldrig mer Gekås/Ullared
  • Mummy

Vad skönt med lite medhåll Känns som  man gör ett stort misstag ibland iom att klaga på Gekås

• Titosmom

Jag har bara dåliga erfarenheter av ullareds prylar. Har bara handlat där en gång (det räckte för att jag aldrig vill dit igen) och bebiskläderna vi köpte gick inte att använda eftersom storlekarna var helt åt skogen (trånga i halsen, korta ärmar, felsytt) och det märks inte förrän man ska sätta på kläderna på bebben, i affären ser det ok ut. Vi köpte en vattenkokare för ganska högt pris om man tänker ullared och den pajjade efter en vecka (!!!) och vi skulle få en ny om vi åkte och lämnade den trasiga men vad fasen vi bor i sthlm! =(
    Etc etc etc, jag kommer iaf aldrig mer handla där igen. (sen var det tackigt å något sätt att stå och trängas med massa andra för att handla billiga skitsaker)

• Hercule
    Mummy skrev 2010-03-26 11:24:50 följande:
    Vad skönt med lite medhåll Känns som  man gör ett stort misstag ibland iom att klaga på Gekås
    Nej, men är man missnöjd så ska man självklart få klaga! Men jag tycker fortfarande att du verkar ha haft en himla otur

För övrigt så är jag en stark anhängare av att reklamera, jag ser det som att jag gör företagen en tjänst samtidigt som jag får kompensation för mina olägenheter. 
    Från vissa är en förolämpning den bästa komplimang man kan få!
  • Tiger Af Lilja

Hmm ja vet inte riktigt, men för min del har det bara varit positiva saker från gekås.. klart man kan ju inte räkna med  lyx kvalite på sakerna därifrån.. men jag har aldrig upplevt något dåligt..

• SchumiFerrari

Ni som klagar på kvalitetn på Gekås kläder... Då handlar ni inte kläder på Lindex, Kappahl, HM heller? MYCKET av kläderna på Gekås kommer nämnligen från de kedjorna. Gekås köper upp partier som de kedjorna inte kan lösa ut av olika anledningar.

Muppen mars-08 Smurfen aug-09
  • Puls

Tack ts.

Du bekräftar mina misstankar om Ullared,  nu blir jag mindre benägen än nånsin att åka dit och då var jag inte särskilt sugen till att börja med.

• Mummy
    SchumiFerrari skrev 2010-03-26 13:25:23 följande:
    Ni som klagar på kvalitetn på Gekås kläder... Då handlar ni inte kläder på Lindex, Kappahl, HM heller? MYCKET av kläderna på Gekås kommer nämnligen från de kedjorna. Gekås köper upp partier som de kedjorna inte kan lösa ut av olika anledningar.
    Nej, mycket av kläderna är inte från HM och Lindex. När Gekås var mindre hade de mycket från tex Adelsten osv. Nu köper de ofta upp stora partier från företag/tillverkare i Asien.
    Och nej, jag köper faktiskt inte kläder från HM till barnen eller mig själv, då jag inte gillar deras kvalité
  • SchumiFerrari
    Mummy skrev 2010-03-26 13:43:12 följande:
    Nej, mycket av kläderna är inte från HM och Lindex. När Gekås var mindre hade de mycket från tex Adelsten osv. Nu köper de ofta upp stora partier från företag/tillverkare i Asien.Och nej, jag köper faktiskt inte kläder från HM till barnen eller mig själv, då jag inte gillar deras kvalité
    Märkligt då att jag köpt kläder där lappar från Lindex suttit kvar...
    Muppen mars-08 Smurfen aug-09
  • Mummy

Jag säger inte att något inte kommer därifrån, jag säger bara att så myckt gör det. (Eftersom du skriver MYCKET med stora bokstäver)

Svar på tråden Aldrig mer Gekås/Ullared