• Mummy

Aldrig mer Gekås/Ullared

Dumt nog bestämde vi oss för att åka ner till Ullared för att handla vårkläder till barnen. Har köpt nån vårjacka där innan som hållt bra, medan alla vinterjackor gått sönder i dragkedjan eller i nån söm.
    Var där i söndags och redan i tisdags börjar dragkedjan på sonens jacka att dela sig och det händer varje gång han ska ha den på sig!
    Köpte eltandborstar till barnen, då tandläkaren rekomenderat det. Sonens höll i fyra borstningar och dotterns höll i fem borstningar.
    Köpte dekorationsblommor till dotterns kalasinbjudningskort. Men "pluppen" som är klistrig lossnar på drygt hälften, så den idén var ju vara att strunta i.

Sist vi var där köpte vi en mobilladdare till bilen. Höll kanske två månader (Och då använde vi den kanske en gång/vecka). Stegräknaren höll väl i ca två veckor. Köpte en CD-skiva, men fodral och CD stämde ju inte alls ihop och det var nåt helt annat.
    Köpte två par jeans, ena sprack på insidan av låret. Det andra paret blev det bara ett hål som växt sig större och större, en bit ner på låret.
    Och alla vinterjackor med sina /(&/%/&¤& dragkedjor!!
    Och de två par regnbyxor vi köpte har gått sönder de med. Ena paret släppte fästet till hängslet ganska direkt och på det andra paret gick det sönder där de fastsydda reflexerna satt.

Och nej, säg inte att jag bara haft otur. Det finns inte en chans att det skulle vara så att jag råkat få dåliga exemplar och att alla andra klarar sig

• Svar på tråden Aldrig mer Gekås/Ullared
  • Skrutten74

Har även jag handlat en massa kläder och annat på GeKås vid ett flertal tillfällen. Inget trasigt ännu! Och då har jag ändå handlat av de riktigt billiga "skitsakerna"! Kan hålla med om att storlekar och former kan vara lite knasiga, men alla dragkedjor och sömmar håller på våra kläder! En av vinterns favoritskjortor är därifrån och den är använd, tvättad och struken ett stort antal gånger, och lika fin!

Nu kom jag just på att knappar i en klänning från förra sommaren lossnat! OJ DÅ!! Vilken katastrof! För det hade ju inte kunnat hända om jag köpt den på Lindex/KappAhl/Åhléns el dyl?

Nä, det verkar väldigt konstigt att just er familj råkat ut för så himla många måndagsexemplar. Inte för att vara elak eller taskig, men dina barn kanske leker lite vildare? Är lite mer aktiva än tex mina barn? Hur är det med kläder ni köper på andra ställen? Håller alla de tills de är urvuxna?

• Baloo81

Jag och sambon åker dit 2 gånger per år, ibland blir det en gång per år. detta har vi gjort i 3 års tid. och vi köper allt man behöver ja vår-sommarkläder,hästkläder,vinterkläder. Och en massa andra prylar. Köpte min plattång där och den är den bästa jag har köpt. Inget har gått sönder för oss.
    Dom som jag känenr som har åjt till ullared har inte helelr råkat ut för det du råkade ut för TS.

• Mummy
    Skrutten74 skrev 2010-03-25 13:01:25 följande:
    Har även jag handlat en massa kläder och annat på GeKås vid ett flertal tillfällen. Inget trasigt ännu! Och då har jag ändå handlat av de riktigt billiga "skitsakerna"! Kan hålla med om att storlekar och former kan vara lite knasiga, men alla dragkedjor och sömmar håller på våra kläder! En av vinterns favoritskjortor är därifrån och den är använd, tvättad och struken ett stort antal gånger, och lika fin!Nu kom jag just på att knappar i en klänning från förra sommaren lossnat! OJ DÅ!! Vilken katastrof! För det hade ju inte kunnat hända om jag köpt den på Lindex/KappAhl/Åhléns el dyl? Nä, det verkar väldigt konstigt att just er familj råkat ut för så himla många måndagsexemplar. Inte för att vara elak eller taskig, men dina barn kanske leker lite vildare? Är lite mer aktiva än tex mina barn? Hur är det med kläder ni köper på andra ställen? Håller alla de tills de är urvuxna?
    Faktum är att mina barn är relativt lugna och far inte i träd och väggar och tak direkt. Nej, de sliter heller inte på andra saker.
    Och dragkedjan på den jackan vi köpte i söndags delade sig när jag satte på honom jackan
  • Mirris

Jag tror inte du betalar nån frakt.. eller jo, du får betala frakten, men du får tillbaka den av G-kås.

Så fattade jag det iallafall när jag tänkte skicka tillbaka en overall som jag tog fel stl av.

Då när jag ringde ner så sa dom att om jag skickade ner den så skulel jag få tillbaka ALLA pengarna på en gång.

• Probably the best    in the
    Mummy skrev 2010-03-25 13:18:17 följande:
    Faktum är att mina barn är relativt lugna och far inte i träd och väggar och tak direkt. Nej, de sliter heller inte på andra saker.Och dragkedjan på den jackan vi köpte i söndags delade sig när jag satte på honom jackan
    Jag brukar kolla dragkedjor och sånt när jag handlar...jag är extra noga och kollar sömmar och sånt på gekås, iom att det är krångligare att byta osv.
  • Stormorsan
    sofiaaj skrev 2010-03-25 12:30:21 följande:
    Det är inte för intet som det kallas Gekåsskit! ;)
    I så fall är det Chilliskit också för vissa av deras varor är exakt samma. Bl a kuddar, lampor och skålar.
  • Stargirl

Man får det man betalar för visst kan man ha otur men Ullared är ju att köpa så billigt som möjligt inte så bra kvalitet som möjligt.

♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Matillin

Du har nog haft riktigt otur faktiskt, jag har köpt massa saker där vid 2 tillfällen och allting har hållt.
    Nej förresten köpte kuddar till kökstolarna sist och snörerna rök direkt på dom, men annars så
    Men eftersom du har sån otur med gekås grejer gör du nog rätt i att avstå från att handla där

• Trollet Ludenben

Vi har handlat massa på ullared. Köpte abeko regnkläder till sonen, inga problem med dom. Vinterställ och vårjackor, inga problem heller. Bebisgrejer i mängder och heller inga problem. Man får väl titta lite på kvallite innan man köper och det gäller ju vilken affär man än kommer till. Man kan ju inte bara ta nåt och sen slänga i kundvagnen.
    Vi har köpt handdukar, duschdrapperi, lakan, julsaker, höganäs-muggar, kattgrejer, kläder till alla oss och inget har vart så som ts beskriver.

Älskade ungar
  • sofiaaj

Ni får lämna tillbaka nästan allt om de går sönder så fort. min syster jobbar i reklamationen, och det är VÄLDIGT sällan som de inte tar emot sakerna. och då kan jag lovaatt det finns mycket konstiga saker som de påstår inte fungera! så bara ring ner/upp till dem!=)

Svar på tråden Aldrig mer Gekås/Ullared