• Mummy

Aldrig mer Gekås/Ullared

Dumt nog bestämde vi oss för att åka ner till Ullared för att handla vårkläder till barnen. Har köpt nån vårjacka där innan som hållt bra, medan alla vinterjackor gått sönder i dragkedjan eller i nån söm.
    Var där i söndags och redan i tisdags börjar dragkedjan på sonens jacka att dela sig och det händer varje gång han ska ha den på sig!
    Köpte eltandborstar till barnen, då tandläkaren rekomenderat det. Sonens höll i fyra borstningar och dotterns höll i fem borstningar.
    Köpte dekorationsblommor till dotterns kalasinbjudningskort. Men "pluppen" som är klistrig lossnar på drygt hälften, så den idén var ju vara att strunta i.

Sist vi var där köpte vi en mobilladdare till bilen. Höll kanske två månader (Och då använde vi den kanske en gång/vecka). Stegräknaren höll väl i ca två veckor. Köpte en CD-skiva, men fodral och CD stämde ju inte alls ihop och det var nåt helt annat.
    Köpte två par jeans, ena sprack på insidan av låret. Det andra paret blev det bara ett hål som växt sig större och större, en bit ner på låret.
    Och alla vinterjackor med sina /(&/%/&¤& dragkedjor!!
    Och de två par regnbyxor vi köpte har gått sönder de med. Ena paret släppte fästet till hängslet ganska direkt och på det andra paret gick det sönder där de fastsydda reflexerna satt.

Och nej, säg inte att jag bara haft otur. Det finns inte en chans att det skulle vara så att jag råkat få dåliga exemplar och att alla andra klarar sig

• Svar på tråden Aldrig mer Gekås/Ullared
  • Marlean

Mina jackor har hållt två år som jag köpt där, då har jag använt dem dagligen tills jag själv råkade göra sönder fodret i jackan och snart vill jag åka dit igen.

• SchumiFerrari

Har handlat på Gekås i 15 år (själv och min mamma typ 25 år) har inte haft mer problem och de har inte pajjat snabbare/lättare än det jag köpt på Lindex, HM mm..Köpte en On the peak jacka till sonen och en till min man. Båda håller efter att blivit MYCKET använda

Muppen mars-08 Smurfen aug-09
  • anmito

Ojojojojoj,,,,
    HAR aldrig haft problem med något som jag köpt där.
    Allt har hållit och barnens jackor har hållit flera säsonger.
    Digitalram, eltandborste och massa annat är fortfarande i bra skick....

• Nallepuhmamma

Vi är där 2-3 ggr per år och aldrig råkat ut för något "skit" iaf därifrån.
    Är 100% nöjd

• Bea08

Jag brukar tänka så här, man får det man betalat för. Kvalité kostar lite mer men i längden blir det billigare då man inte behöver byta ut sakerna så snabbt.

• Leos och Vincents mamma

Kanske inte så konstigt med tanke på priserna

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Hercule
    Bea08 skrev 2010-03-25 19:14:20 följande:
    Jag brukar tänka så här, man får det man betalat för. Kvalité kostar lite mer men i längden blir det billigare då man inte behöver byta ut sakerna så snabbt.
    Fast även billiga produkter har ju en viss garantitid. 
    Från vissa är en förolämpning den bästa komplimang man kan få!
  • Hercule
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-03-25 19:28:56 följande:
    Kanske inte så konstigt med tanke på priserna
    Jag tycker att det låter väldigt konstigt med tanke på att de flesta som handlar där inte brukar uppleva samma sak.
    Från vissa är en förolämpning den bästa komplimang man kan få!
  • Zodic

tråkigt för dig då, jag är där 6-8 ggr om året och gör massa fantastiska fynd.
    en enda gång var en dragkedja sönder, jag reklamerade och fick en sprillans ny overall på posten dagen därpå!! det du! :)

• Smultron ett
    Mummy skrev 2010-03-25 15:15:09 följande:
    Leksaker har vart perfekt att handla där! Mycket saker är ju kända märken. Ångrar mig, åker kanske någon gång, men då får det vara kända märken och inte billiga kläder från Asien
    Allt kommer ju från asien. {#lang_emotions_cool} Så hur ska du lyckas med det?
    The world's a better place when it's upside down!
Svar på tråden Aldrig mer Gekås/Ullared