• Mummy

Aldrig mer Gekås/Ullared

Dumt nog bestämde vi oss för att åka ner till Ullared för att handla vårkläder till barnen. Har köpt nån vårjacka där innan som hållt bra, medan alla vinterjackor gått sönder i dragkedjan eller i nån söm.
    Var där i söndags och redan i tisdags börjar dragkedjan på sonens jacka att dela sig och det händer varje gång han ska ha den på sig!
    Köpte eltandborstar till barnen, då tandläkaren rekomenderat det. Sonens höll i fyra borstningar och dotterns höll i fem borstningar.
    Köpte dekorationsblommor till dotterns kalasinbjudningskort. Men "pluppen" som är klistrig lossnar på drygt hälften, så den idén var ju vara att strunta i.

Sist vi var där köpte vi en mobilladdare till bilen. Höll kanske två månader (Och då använde vi den kanske en gång/vecka). Stegräknaren höll väl i ca två veckor. Köpte en CD-skiva, men fodral och CD stämde ju inte alls ihop och det var nåt helt annat.
    Köpte två par jeans, ena sprack på insidan av låret. Det andra paret blev det bara ett hål som växt sig större och större, en bit ner på låret.
    Och alla vinterjackor med sina /(&/%/&¤& dragkedjor!!
    Och de två par regnbyxor vi köpte har gått sönder de med. Ena paret släppte fästet till hängslet ganska direkt och på det andra paret gick det sönder där de fastsydda reflexerna satt.

Och nej, säg inte att jag bara haft otur. Det finns inte en chans att det skulle vara så att jag råkat få dåliga exemplar och att alla andra klarar sig

• Svar på tråden Aldrig mer Gekås/Ullared
  • trädis
    Mummy skrev 2010-03-26 17:51:14 följande:
    Även om jag inte reklamerat de saker som gått sönder innan får jag väl för fasen bli irriterad att det alltid är minst 5 saker som är väldigt dåliga?Nej, jag tror inte de gör sina saker själva, men det innebär väl ändå inte att jag inte får yttra mig om att de säljer mycket dåliga saker?
    klart man blir irriterad om man får kassa exemplar. men det ska du väl ändå inte lasta gekås för? de är liksom bara återförsäljare av diverse märken. dina felaktiga varor kunde lika gärna ha sålts på åhléns, ica eller ÖB.

du kanske skulle börja titta på lite dyrare märken av stegräknare eller mobilladdare? för visst finns det skitmärken kring elektroniska ting. men som sagt, det är knappast gekås fel
    världens lyckligaste mamma
  • Puls
    Virriga Vera skrev 2010-03-26 16:40:56 följande:
    Det är ett märkligt fenomen, av alla som svarat här så är det 3 st som har dåliga erfarenheter av Ullared och DET bekräftar dina misstankar? Att kanske 75% bara har gott att säga om stället räknas inte.
    Till att börja med har jag inte läst hela tråden.
    Sen baseras mina åsikter om Ullared inte enbart på den här tråden.
  • systersandra

Jag köpte ett par termobyxor till min son som ganska snart sprack i grenen.Det är det enda negativa jag har upplevt.Allt annat har hållt.

• musli

Oj... Jag är storhandlare på GeKås säkert 3 gånger per år (lär bli oftare nu när vi flyttar hem igen till Falkenberg) och jag har inte köpt en enda sak som gått sönder där sen mitten på 90-talet (innan dess var det verkligen billigt felsytt skräp där) och om du nu råkat ut för allt det så tycker jag du ska prata med dem, de är jättebra att ha och göra med!

Hanna 050511 & Elias 090910
  • idisb

det är ju inte bästa kvallen direkt där men en del saker fungerar som vanligt kläder till barn. ytterläder och vantar och sånt har inte varit någon hitt och stl mysko.
    Men det värsta av allt!!
    Jag köpte en gå stol till min dotter där. Tycka den verkade lite skör men allt satt som den skulle. Hon va väll max 6 mån(satt vid 3) när hon satt i den och jag hör en smäll! Då har dottern trillat rakt ner i golvet och slagit i huvudet och sitter fast med benen i stolen. Hela fästet runt stolen hade alltså lossnat.
    Men tog kontakt med  gekås som erbjöd att bet frakt och jag skulle få pengar tillbaka. Men nej jag kommer aldrig köpa saker där som måste hålla

• M Y L F

Alla våra saker som vi köpt under många år har hållt. Både kläder, elektronik, möbler osv

Vad tråkigt att en del verkar ha otur jämt.
  • Skogssmultron

Du vet att det inte är Gekås som är tillverkare? ;)
    De köper in, samam varor finns i andra butiker runt om i landet, du kanske har haft enorm otur och köpt skit helt enkelt.

• Skogssmultron

Nej just det , otur skulle vi inte säga.
    DU kanske inte är lika rädd om sakerna som en vanlgi medelsvensson helt enkelt.

• Ruggugglan

Du måste ju ha en jävla otur måste jag säga! Inget av det jag köpt i Ullared har gått sönder för oss? Vi handlar där minst 2 ggr om året. Man får ju helt enkelt kolla sakerna om det är kvalité eller inte. Precis som i alla andra butiker.

Svar på tråden Aldrig mer Gekås/Ullared