Inlägg från: Knubbe12 |Visa alla inlägg
  • Knubbe12

Septemberbarn 2009 DEL 3

Sephiroth skrev 2010-05-05 12:15:08 följande:
    Jag har släkt från västerbotten jag, får jag räknas? ;) *s* Jo kalle kryp heter de där muddarna. Fiffiga måste jag säga! Men nu när han ålar så han blir röd om knäna, så åker de ändå ner och korvar tills sig. =( Tror det är bättre om de kryper klassiskt. Får köra tjockade byxor. *s* Jag längtar lite tills att han ska sova mindre på dagtid, på ett sätt. Nu har jag vart ute och gått två timmar för att han skulle sova innan lekplatsdaten som tydligen blev idag, men han tyckte att han skulle vara vaken hela tiden och tokdäcka när vi kom in istället. Nu kommer han förmodligen sova 1,5-2 timmar om han sover som han brukar, så vi kommer aldrig hinna tills kl 13. =( Jobbigt att pricka in så att alla bebisar har ätit, sovit och allt sådant. argh!
    Självklart! Då är du ju i princip same...{#lang_emotions_wink}

Fy fan, det här med städningen blev svårare än jag trodde. Arvid gallskriker och är riktigt missnöjd. Det är inte lätt att vara liten och sjuk... Bara "Imse vimse spindel" tycks hjälpa. Nåväl han måste ju somna någon gång...
  • Knubbe12
    Sephiroth skrev 2010-05-05 12:17:43 följande:
    Den gillade jag inte alls. Pöh!
    VA?! Talar vi om samma film...{#lang_emotions_tongue_out}
    Lite samma stämning som i "The Others" tycker jag, vilket f.ö också är en riktigt bra film!
  • Knubbe12

Ja, det här med att få ihop allt med sömn, mat osv är inte helt lätt. Nu slocknade äntligen min lille gringubbe. Storasyster ska hämtas på förskolan kl 14, så det blir i och för sig inget problem just i dag. Dessutom ska storebror plocka upp henne på väg hem från skolan. Skola och förskola ligger ca 100 meter ifrån varandra och sedan går de ca 400 meter hem efter gång- och cykelbanan. De behöver inte korsa en endaste väg, så det känns tämligen tryggt!

• Knubbe12
    Sephiroth skrev 2010-05-05 12:46:09 följande:
    Skönt! Mjo det finns bara en nyare film som heter barnhemmet. :P Dock såg jag den i sällskap av två andra kompisar så det blev kanske för mycket snack och för lite filmtittande.Angel heart är en film som jag starkt rekommenderar. Över alla förväntningar!
    Angel Heart känner jag igen... Är det en äldre film? Måste genast undersökas! {#lang_emotions_tongue_out}
  • Knubbe12
    idamarja skrev 2010-05-05 13:34:50 följande:
    balder77, vi bor 2 mil från karesuando...som folk ibland vet var det ligger :) du då?är också gräsänka,min karl har varit borta en vecka nu, kanske kommer på fredag, eller någon annan dag, beror på jobbet
    He he... då sällar jag mig till dem som inte riktigt vet var det ligger {#lang_emotions_wink} Vi bor i Boden.
  • Knubbe12
    Sephiroth skrev 2010-05-05 13:40:20 följande:
    Jopp! Kom ut på blueray för ett tag sen så vi såg den då. Mickey rourke och Robert de niro. Joppie! Min släkt bor i storseleby. Jag har aldrig ens vart där. ;)
    Jag kan ha sett den när jag var "ung" {#lang_emotions_wink}, tycker mig känna igen den. Kanske borde se om den! {#lang_emotions_tongue_out}
  • Knubbe12
    Emma skrev 2010-05-05 15:15:09 följande:
    Gnäll gnäll gnäll, vägra sova, ännu mera gnäll.... JAG BLIR TAMEJFAN GALEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Så har det varit här oxå. Hela dagen lång (och natten...). Han har bara sovit korta stunder (20 minuter åt gången) och sedan vaknat och vrålat. Tungt... 
    Det är bara att långsamt räkna bakåt från 10...{#lang_emotions_wink}
  • Knubbe12
    Bubba80: Grattis till löneförhöjning och teambuilding! Härligt!

Ja, fy tusan för förkylningar... Arvid är som tur bättre i dag, men jag vaknade upp med huvudvärk, ont i halsen och snuva. Känner mig allmänt risig och orkeslös... Blir väl till att köpa chipa i kväll då!{#lang_emotions_wink}

Sephiroth: Härligt med Traderainkomst! Själv skulle jag behöva lägga ut lite kläder och solbrillor, men det är så jäkla jobbigt (jag har blivit lat på äldre dagar...{#lang_emotions_wink}). Har en Emmaljunga som vi inte använder oxå, bara med en fällbar sittdel, så den skulle behöva läggas ut på Blocket. Dessutom har vi en riktig fulvagn som vi skulle behöva bli av med. Den ser rent förjävlig ut; en Emmaljunga från början av 90-talet skulle jag tro. Marinblå med gula kycklingar över hela tyget... Intressant om någon skulle nappa på den...{#lang_emotions_tongue_out} På inköpslistan just nu står en sulky. Vi drar i väg 3 juni, så till dess måste vi ha tag på en. Kanske blir en sväng till Barnens Hus i morgon.

I förrgår var Arvid på polisstationen för att fixa sitt första pass! Ska bli spännande att se hur det blir. Han ser nog rätt förvånad ut på fotot..{#lang_emotions_laughing} 
  • Knubbe12
    Sephiroth: Funderar ni på att döpa Loke?

Här har det bokats tid för dop den 12 juni. Fasar för dopsamtalet med prästen, men jag får väl göra som jag gjort förut; "hmm:a", nicka och haka på Magnus snack... Jag är en riktig hycklare...{#lang_emotions_tongue_out} Ska fixa en dopinbjudan, men vet inte riktigt hur den ska se ut ännu. Blir bara de närmaste; våra föräldrar och syskon, Magnus mor- och farföräldrar och våra närmaste kompisar och kusiner.

Emma: Vad trist... Vad säger han när du tar upp det med honom? Här ligger det oxå kläder på badrumsgolvet. Alla i familjen kastar dem i ett hörn och jag bär in dem till tvättkorgen{#lang_emotions_wink} Skägg i handfatet känner jag oxå igen...
  • Knubbe12
    Sephiroth skrev 2010-05-06 10:27:55 följande:
    Nej absolut inte! Om du tänker på facebook så försökte jag bara skapa debatt efter en tråd här på FL. Hade Johnny vart kristen hade jag ändå vägrat döpa Loke. Tycker som sagt att GUD är något man väljer själv. Inom religionen är det det största som finns, och inte något man svär in sig i på en pisskvart. ;) Så nu har jag vart nog arg och otrevlig för idag. Ursäkta mig flickor. ^^ Det är inte det lättaste att köra diet när man är sjuk iaf, det är ett som är säkert. Jag som tävlar med karln. ;) Allt han går upp ska jag gå ner. Har du försökt att säga till hur otroligt ledsen det gör dig Emma? När J inte lyssnar på mitt tjat brukar jag sätta oss ner i lugn och ro och berätta hur dåligt jag mår över att det är stökigt, och att jag inte hinner med att sköta allt själv när Loke har dåliga dagar, vaknar av ljud osv. Jag brukar nästan be honom om att skärpa till sig och hjälpa till för att JAG ska må bättre. Det brukar klaffa bra eftersom våra karlar säkert bara är slarviga och lata ibland, men absolut inte vill göra oss ledsna och få oss att må dåligt. I övrigt säger jag bara till om jag tycker att han ska göra något. Som igår kväll "nu har inte du diskat på jättelänge, det är din tur helt enkelt". Så diskar han flaskor och sådant för han vet att jag har rätt, och dessutom stog maten på bordet när han klev innanför dörren. ;=)
    Aha, jag misstänkte nästan det!{#lang_emotions_wink} Här skulle det bli påtryckningar från Magnus släkt, så jag orkar faktiskt inte ta debatten... Nåväl, det blir nog bra i alla fall. Arvid får väl gå ur kyrkan sedan om han vill...
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3