Inlägg från: Knubbe12 |Visa alla inlägg
  • Knubbe12

Septemberbarn 2009 DEL 3

Jaha, här sitter man inne i en stuga till fjälls. Det snöar och blåser och det har varit tal om att de skulle stänga av vägarna hit. Åkte till Björkliden i dag och skulle ut på tur med längskidorna, men vi var tvungna att vända. Arvid klarade bilresan på ca 7 timmar galant!{#lang_emotions_smile} Nu väntar vi på min kusin med familj (2 vuxna, 3 barn) som ska göra oss sällskap under semestern. I kväll blir det födelsedagsmiddag; 33 år, fy tusan. Ett år närmare graven...{#lang_emotions_wink}

Har än så länge bra haft Arvid bakåt i vagnen. Vet inte hur han skulle reagera att sitta framåtvänd, men personligen vill jag kunna se honom hela tiden än så länge. Det där är ju så olika, man får testa vad osm passar just ens eget barn.

Nu ska jag skutta i duschen! Ha en trevlig kväll!

• Knubbe12

Oj, här har man missat mycket! Ska läsa ikapp när jag kommer hem. Är helt jävla mörbultad, men roligt har vi!{#lang_emotions_wink} I dag har jag hyrt en bräda och åkt hela dagen. Tusan vad svårt när man bara är van att åka slalom. Lite öm i rumpan blev man, men kul var det! I går åkte vi bandvagn ända upp till Låktatjåkka fjällstation och sedan skidor ner. De sa att det skulle slutta rätt bra och att dte inte skulle vara något problem för barnen, men inte tusan var det mycket till lutning. Fick skejta 4 timmar med slalomskidor då det i princip var helt flackt. Barnen var helt fantastiska, men själv funderade jag på att bara lägga mig ner och invänta fjällräddningen... Som tur var stannade maken i Björkliden med Arvid och de följde alltså inte med upp. Det hade blivit tufft för lillgubben, så tur var väl det.

Har oxå Facebook. Lägger till er andra som jag har namnen på (fast på Facebook skulle jag uppskatta om inte mitt Familjelivnick avslöjas, samt diverse andra saker av "privat karaktär", typ preventivmedel osv, fast det kanske i och för sig är ganska självklart {#lang_emotions_wink}).

"Sephitoth" {#lang_emotions_laughing} har du läst "Livstid" av Koontz? Någon annan som gjort det? Den verkar ju rätt bra, blir nog till att inhandla den.

• Knubbe12
    pamsa skrev 2010-05-01 20:41:13 följande:
    Hej flickor! hoppas alla hade en trevlig Valborg igår :). Idag har jag och skrutt varit och babysimmat! Hon älskar att bada :) Jag har världen bästa nyheter:) Läkaren ringde igår och sa att min lilla tjej behöver inte opereras!!!! Är så glad så jag vet inte vart jag ska ta vägen!!! Lillskrutt sitter ganska staddigt, det hon har börjat med nu är att hon slänger sig framåt och vill krypa iväg. Msn måste hålla koll på henne när hon sitter, annars är risken stor att hon kommer slå sig. Idag så började Saga klappa händerna när vi sjöng "Klappa händerna" kan inte förstå att min lilla tjej börjar bli stor. Igår var jag helt nostalgisk och gick igenom alla kort när hon var nyfödd. Kan knappt förstå att tiden har gått så fort. Jag har också facebook:) ni får gärna lägga till mig ifall ni vill:) Funderar på om man ska få lite rusdryck och fira att min skrutt mår bra :)
    Men GRATTIS! Vilka härliga nyheter! {#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_cheers}
  • Knubbe12
    Fiva: Välkommen hit! Jag heter Rebecca, är 33 år (huga!) och bor lååångt norrut (Boden). Min septemberskrutt heter Arvid. Han är nr 3 i barnaskaran. En kille som för det mesta är nöjd och glad! Nyfiken och klåfingrig förstås, men har inte börjat åla eller krypa ännu, han är nog för lat för det...{#lang_emotions_wink} Dessutom avskyr han att ligga på mage, vilket såklart försvårar det hela. Två små gaddar har tittat upp hittills.

Nämen stackars lille Emil, hoppas att det inte är öroninflammation och att han kryar på sig. Vi har haft sådan jäkla tur att alla våra barn varit förskonade från detta. Äldsta sonen höll på att få det en gång, men med högläge gick det tillbaka och han slapp som tur var drabbas.

Radeklev: Usch vad trist med svamp... tycks han vara besvärad av det? När är det ni åker till Spanien?

I dag blir det bara till att ta det lugnt här hemma. Äldsta sonen mådde dåligt imorse, så han är hemma från skolan. Har bäddat ner honom i sängen där han ligger och läser. Dottern gick till granntjejen och hälsade på och Arvid och jag tvättar och städar. Jädrans vad mycket man har att ta igen fast man bara varit borta i några dagar. Har så förbannat ont i "rumptrakten". I går var det mest i skinkorna (förmodligen efter en massa snowboardåkning + vurpor...{#lang_emotions_wink}), men i dag har jag så fruktansvärt ont i svanskotan. Har haft det i flera veckor, det har liksom kommit och gått. Har börjat fundera på om det kan röra sig om en spricka i kotan alternativt en inflammation. Kanske dags att pallra sig till läkaren...
  • Knubbe12
    Sephiroth skrev 2010-05-04 10:44:21 följande:
    Ni som har gjort BOEL-testet får gärna skriva hur det gick och vad de kontrollerade. Vi ska dit nästa måndag. (OM JAG INTE TAR FEL PÅ TID IGEN!! )
    Men vad tusan, undrar om det var det bm gjorde när vi var där sist med Arvid, när han var 7 månader alltså. Hon använde dock inga klockor den här gången. Efter han vägts och mätts frågade hon om han brukade skela. Vi svarade nej, men hon drog fram den röda pinnen och viftade lite. Sedan var det inget mer. Med de andra barnen är jag säker på att de använde klockorna oxå.

Är det någon annan som har barn sedan tidigare som upplever att man blir lite... ja, vad ska jag säga, "annorlunda" behandlad på bvc? Hon kunde väl i alla fall ha informerat oss om att det var BOEL-testet hon höll på med. När Arvid var nyfödd och det var dags för hembesöket sa hon "Vi brukar ju göra hembesök nu, men ni vet ju redan hur man tar hand om en liten så ni tycker säkert inte att jag behöver komma." Då var man ju inte så sugen på att släpa hem henne direkt. Det kan ju faktiskt vara skönt att få råd och stöd fast det inte är första barnet...

Det är verkligen extremt länge mellan bvc-besöken nu tycker jag. Vi gjorde sista för en månad sedan och hon tyckte då att vi inte behövde komma tillbaka förrän i slutet av augusti. När ska ni andra dit nästa gång?

Hoppas Emil kryar på sig, Alexanders svamp försvinner och att Mattias inte fick några skador efter olyckan.

Emma: Vilka jäkla surf*ttor, ibland undrar man verkligen vad det är med folk. En del tycks ju sakna vanligt hyfs.
  • Knubbe12
    Radeklev: Hur kommer ni att göra med mat till Alexander när ni reser till Spanien? Tar ni med burkar, vällingpulver osv?
  • Knubbe12

Pust och puh... är helt slut, så i kväll får Magnus lägga barnen. Jag sitter och nosar på 5 osprättade Blu-rayskivor som jag "fyndat". I kväll blir det alltså film, men frågan är bara vilken? Hm...{#lang_emotions_undecided}

Arvid har varit ovanligt kinkig i dag och nu har han börjat snora igen. Det rinner ur lillsnoken hela tiden. Undrar hur natten blir. Näsdroppar är i alla fall inhandlade, så vi väntar och ser om han klarar sig utan eller ej. I dag har han gjort några tappra krypförsök med min hjälp. När man ställer honom på alla fyra står han helt still med armar och händer och gungar bara med rumpan/höfterna. Han tar sig naturligtvis inte en millimeter på det här sättet, men gullig är han!{#lang_emotions_heart}

• Knubbe12

Välkommen Minnie69!

Åsa: Ja, att packa inför längre eller kortare resa när man har barn med sig är aldrig lätt! {#lang_emotions_wink} När vi var på vår fjälltripp nyss hade vi med så oerhört mycket grejer att det var helt vansinnigt! 2 vuxna, 3 barn + fullastad kombi + takräcke med skidor + släpvagn med barnvagn, stor pulka osv. Blir liiite mindre saker att ta med när vi ska till Turkiet dock...{#lang_emotions_tongue_out}

I dag blir det till att städa för min del. Det kommer några husspekulanter i kväll, så det är läge att röja upp lite. Har nyss varit på promenad. Gick till förskolan med dottern (som åkte inlines) och sedan gick Arvid och jag en runda. Helt fantastiskt väder här; inte så varmt (ca 10 grader) men strålande sol!

• Knubbe12
    Emma: Nix, vi har inte köpt något annat hus ännu, vi avvaktar tills försäljningen av vårt är klar.

idamarja: HALLELUJA! Äntligen en Norrbottning till! {#lang_emotions_wink} Var någonstans bor ni?

Bubba80: Usch... Ja, visst är det typiskt att man är gräsänka precis när sådant händer... Krya på er!

Här är det också lite förkylt; Arvid snorar, hostar och har feber. Jag är som tur är pigg (än så länge...), så det gör ju det hela lite lättare i alla fall. Nä, nu ska jag fortsätta städa. I kväll blir det film; "Barnhemmet" (El Orfanato). Har ni inte sett den tycker jag att ni ska göra det! Riktigt jävla läskig. Inget blod och slafs, men riktigt kuslig. Jag blundade faktiskt när jag såg den förra gången...
  • Knubbe12
    Bubba80 skrev 2010-05-05 12:09:12 följande:
    Låter som en film i min smak... äldrig hört om den förut? Är det en gammal film? Eller den kanske är ny förresten...man hänger ju inte direkt med nu för tiden kom jag på Mohahahaha
    Jag tror att den kom ut för ca 2 år sedan. Riktigt, riktigt bra. tycker i alla fall jag!{#lang_emotions_wink}
    Den kanske finns att streama, det är ju värt att kolla upp!
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3