Inlägg från: Knubbe12 |Visa alla inlägg
  • Knubbe12

Septemberbarn 2009 DEL 3

Här är en till utan arbete... Gick upp med exjobbet en vecka innan Arvid föddes, så jag har i alla fall hunnit få ut min examen. Här är det ruskigt dåligt med arbete inom förskola och skola tyvärr. I stort sett alla barnskötare får nu betald utbildning till förskollärare, och kommer därmed att få stanna kvar på sina tjänster. Bra för dem, dåligt för mig...{#lang_emotions_wink}

Jag kan säga så här; jag trivs med att arbeta med barn och ungdomar, men mitt drömyrke har alltid varit veterinär. Maken ville däremot inte flytta söderut så att det skulle fungera med studierna för mig, så jag valde något som fanns här i närheten. Läste först till sjuksköterska under ett års tid, men det var inget för mig. För mycket elände och som det var svårt att släppa tankarna på när man kom hem... Annars älskar jag att skriva och fotografera, så journalist hade inte heller varit helt fel {#lang_emotions_laughing}
    Nåväl, nu har jag gjort mitt val och ska föröska fixa arbete inom det jag är utbildad till. Kommer odck att söka alla arbeten som finns och kan tänka mig att göra i princip vad som helst (fast helst inte arbeta inom äldreomsorgen, då jag slitit där alltför många år...).

Sephiroth: Här var det också tandbajs i går och i dag! {#lang_emotions_tongue_out}

Emma: Har skrivit lite om vårt bröllop tidigare, så du kan kika på det inlägget. tror att det skrevs i går.

Men det var väl själva F-N! {#lang_emotions_djavulsk} Mer nya kläder som inte går på knubbisen. Jag blir fasen tokig!

Nä, nu måste jag röja upp lite här hemma innan maken kommer hem i kväll. Disk, tvätt osv. BLÄ. Här är gatorna torra, men annars har vi fortfarande rätt mycket snö.

• Knubbe12
    Bubba80 skrev 2010-04-22 20:47:44 följande:
    Har faktiskt funderat på hjälm till Emil...för han står och klättrar ju överallt...han e lite väl tidig med sin utforskningar. Idag höll han på att bryta sönder DVD-spelaren. Tryckte på öppna-knappen o sen hängde han på den  Blir väl till att köpa ny snart...
    He he... Här är oxå Blu-Rayspelaren och stereon eftertraktade {#lang_emotions_wink} Som tur är har vi en tv-bänk där det går att dra för en glasdörr för dessa (IKEA {#lang_emotions_heart}...), men ibland glömmar vi såklart. I kväll har Arvid roat sig med att möblera om vardagsrummet. Har två mindre bord som står bredvid varandra som vardagsrumsbord och han har inga problem alls med att flytta dessa. Har kört runt med gåstolen och skjutit dem framför sig {#lang_emotions_tongue_out}

Har f.ö inte haft "hjälm" till något av våra barn och de har klarat sig fint! Äldsta sonen var en riktigt liten klätterapa som ville undersöka absolut allt, medan dottern var rätt lugn och i princip nöjde sig med att spana in det man la framför henne på filten. Arvid är precis överallt, så jag tror att jag vet vart det barkar...{#lang_emotions_wink} Han har inte gjort sig illa ordentligt ännu som tur är. I måndags ramlade han framstupa med ansiktet i golvet (landade med huvudet precis utanför täcket...) och började blöda ur munnen. Kunde inte se någon skada och det onda gick över fort. Storasyster blev nog mest rädd. Hon började gråta stackaren och blev jätteorolig för lillebror...

Radeklev:
    Heja svärmor! {#lang_emotions_smile} 

Maken möttes av rena kaoset i dag när han kom hem från tjänsteresan; 5 barn vid matbordet... Båda Arvids syskon hade kompisar här på besök och vi lagade "pannkakor" med sylt och glass! Blev så sugen efter allt pannkakssnack i tråden! {#lang_emotions_tongue_out} Vill bara tillägga att de tunna pannkakorna heter PLÄTTAR (i alla fall om man är infödd norrbottning...)! {#lang_emotions_laughing}

Sussa gott!
  • Knubbe12

Just det, jag glömde ju; väntar på fler foton i bildtråden! Kom igen nu alla ni som inte kan skylla på frånvaro av kamera! {#lang_emotions_wink}

• Knubbe12
    Saga09 skrev 2010-04-23 09:18:58 följande:
    Emma: Åh det var skönt att höra att det var fler som gör som Saga :) Jag antar att det kommer.. eller så gör hon som jag och kryper aldrig. Tydligen gick jag rakt på gåendet och skippade krypandet helt.. vad vet jag *s*Ang sittandet så är det fortfarande vingligt här. Hon kan sitta långa stunder om hon har nåt att fokusera på. Provade att lägga kuddar runt omkring så hon inte skulle slå sig när hon trillar åt sidan men det har hon nu kommit på att det gör inget att lägga sig bakåt för där finns en kudde man kan ligga emot... känns som ett sådär halvbra förslag från min sida... jag vill ju att hon ska kunna sitta helt själv men återigen så kommer det väl..Så svaret på frågan om Saga sätter sig upp själv är nej. Inte denna tjej iallafall :)
    Arvid ålar/kryper inte heller. Tror inte att han kommer att göra det, utan det blir nog att han börjar knalla runt direkt.

Nu jädrans är tanden uppe litegrann! Här gick det undan! {#lang_emotions_wink} Tand nr 2 är oxå på g.
    Har tassat runt på en del presentationssidor och insett att det är hög tid att jag fixar till min lite {#lang_emotions_wink} Vad många som dessutom tycks ha egna bloggar. Funderar på att fixa en själv, men vet inte hur mycket tid jag skulle ha att uppdatera den. Någon som har något tips på gratis bloggar?

• Knubbe12
    Sephiroth skrev 2010-04-23 09:57:19 följande:
    blogg.se har jag, och gjorde ny design igår. =) Vad tycker ni?
    Snygg! Jag ska kolla in blogg.se och se om det kan vara något för mig. Har gjort hemsidor förut, men nu känner jag att jag inte har tid att göra egna banners, knappar osv. Vill bara ha något enkelt, så att man kan skriva lite då och då och smacka in några foton när lusten faller på {#lang_emotions_wink}

Åh, vad jag blir less... Kameran jag skickade in på service har tydligen inte kommit fram ännu, hur nu det kan vara möjligt. Misstänker att det här kommer att ta en jäkla tid, om jag nu någonsin får se röken av den igen.

Arvid är lite avundsjuk på "Gummi-Emil" (låter som en ny superhjälte {#lang_emotions_laughing}).

Ja, ibland känner man ju att humöret och tålamodet sviker en... Det är bara att bita ihop och räkna till tio...{#lang_emotions_wink}
  • Knubbe12
    Sephiroth skrev 2010-04-23 14:34:47 följande:
    Tack tack. ^^ Gummi-Emil lät måttligt fint. *S* Jag kör på Super-Emil. Nu är Loke trött hela tiden istället. Undrar om det är för tanden eller för att han nästan slutat äta "riktig" mat? :-S
    Kör ni på Super-Emil. Jag kallar honom bara "Gummit" för enkelhetens skull...{#lang_emotions_tongue_out}
  • Knubbe12
    Sephiroth skrev 2010-04-23 14:25:06 följande:
    Han skulle nog säga; Jippie, jag slipper en graviditet och en förlossning! ;) eller ja, kanske iaf. ^^ Tandbajs är roligt bubba. Jag älskar det! Du missar det bästa med att vara mamma.... *kräks*
    Jag tror han skulle bli förbannad för att han gick miste om den ibland så intensiva och desperata tillverkningsprocessen...{#lang_emotions_laughing}
  • Knubbe12
    Emma: Lämna gärna rapport efter insättningen av spiralen! Jag är så jävla feg så jag vågar inte sätta in en... Lycka till hos läkaren förresten, och du med Sephiroth.

Välkommen Astrid med mamma; roligt att fler vill haka på!
  • Knubbe12
    Icis86 skrev 2010-04-23 17:33:52 följande:
    Ja - jag har beställt en del ( men när jag fick hem dem ville lucas typ inte använda napp längreMen det finns många olika sortes nappar och olika sorters material!Testa!
    Jag har oxå varit in på hemsidan och kikat på namnNAPPAR (fasen, jag håller på att vänja mig av vid att säga "tuttar", så säger nästan alla här, men det låter så dumt...{#lang_emotions_wink}). De ser ju jättefina ut, men vad jag kunde se på hemsidan så kan man bara betala med kort. Gillar inte att ge ut kortnummer och dylikt på Internet...
  • Knubbe12
    Sephiroth skrev 2010-04-23 14:52:24 följande:
    Hahaha, ja kanske det. Men då kan de alltid öva utan att tillverka något. ;)
    Va?! Kan man göra så...{#lang_emotions_laughing}
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3