Inlägg från: Knubbe12 |Visa alla inlägg
  • Knubbe12

Septemberbarn 2009 DEL 3

Bubba80 skrev 2010-04-13 09:49:40 följande:
    En annan sak när det gäller katrinplommon...Det ger såna fula fläckar!!?? Vet ni nåt trix att få bort dem? Har testat Vanisch...men det bet inte...
    Har som tur är inte råkat ut för några plommonfläckar ännu, men det kommer väl...{#lang_emotions_wink} Har du provat med Galltvål?! Vi har den flytande varianten och den brukar fungera rätt bra på de flesta fläckar.
  • Knubbe12
    Knubbe12 skrev 2010-04-13 10:17:34 följande:
    Ja, vi har oxå ICAs. E202 ska det ju innehålla (vad nu det betyder...). Ska Googla och kolla.
    Emma skrev 2010-04-13 09:44:59 följande:
    Balder: När du gör plommonmos, vad har du för märke på katrinplommonen? Jag har icas, men såg att den innehöll konserveringsmedel... Hur är det med E-ämnen och små barn?
    Verkar finnas naturligt i frukter osv. Har gett upphov till överkänslighetsreaktioner hos vissa. Kanske bästa att skippa detta då.
  • Knubbe12

Här har vi oxå en liten som suger tag i precis allt han kommer åt. Just nu åker han i full fart mot vardagsrumsbordet med ett stort leende på läpparna och siktet inställt på fjärrkontrollerna...{#lang_emotions_wink} Stackars Emil, det går ju så snabbt så ibland hinner man inte alls med. Arvid har tippat från sittande ställning rakt ner med ansiktet före ett antal gånger.

I dag fyller Arvids storasyster år, så ikväll blir det kalas med släkten och till helgen är det disco för kompisarna på förskolan. Springer runt som en yr höna och försöker städa, tvätta, laga lunch och baka på samma gång! Har hunnit med muffins med dumlefluff och pannacottapaj på fm, tårtan gör jag senare precis innan gästerna kommer. hade man haft lite framförhållnig hade man kunnat göra bort lite igår kväll, men jag fastnade framför The Hurt Locker...

Välkommen Erica och Lucas!

• Knubbe12

Vad spännande med hus (är Hemnetmissbrukare...{#lang_emotions_tongue_out})! Vi har ett förhållandevis "nytt" hus (nåja, det börjar ha några år på nacken, byggt -91...{#lang_emotions_wink}) , men jag drömmer ändå om att bygga helt nytt. Senast i går satt jag och skissade upp en planlösning. Vi har i princip redan allt som står på vår önskelista vad gäller hus, men vi börjar känna att en separat barnavdelning i huset inte skulle vara helt fel och sedan vill maken ha ett musikrum... Nackdelen med att bygga där vi bor är att man aldrig får tillbaka pengarna om man säljer sedan.

Trädgårdsland?! Här har vi fortfarande ca 1,5 m snö på gården... {#lang_emotions_tongue_out} 

Här har vi fortfarande åkpåse i vagnen, fast snart börjar dte nog vara dags att sluta med det.

Vet inte riktigt hur mycket Arvid dricker, men jag har på känn att han får i sig för lite vatten. Försöker erbjuda honom vatten då och då under dagen.

Angående barnmatsrecept så finns det ju så himla många bra, men det som gått hem bäst hos Arvid hittills är fisk. Rödspätta gillar han och nu senast gjorde jag en laddning med en slags gryta med torsk, ris, grönsaker osv. Mycket populärt!

Usch för magsjuka. Krya på er!

Bubba80: Grattis i efterskott på 10-årsdagen! {#lang_emotions_flower} 

Vår kamerajäkel håller på att paja. Blir så less. Ska ringa till butiken i dag och höra vad som gäller. Har aldrig i hela mitt liv reklamerat något, men nu börjar jag verkligen tröttna... Någon som har ett tips på en riktigt bra digital kompaktkamera (har tröttnat på otympliga saker...)? Gärna med en optisk zoom på minst 5 (gärna 10).

• Knubbe12

Förresten, vilket är ert favoritrecept när det gäller risotto? I dag blir det spaghetti och köttfärssås + broccoli, men jag tänkte laga risotto till helgen. Vet dock inte vilken variant jag ska välja...{#lang_emotions_wink}

Här gick det en säkring för mig i dag; barnen satt och "pysslade" vid köksbordet. De höll på med glitterlim. När de var färdiga säger äldsta sonen "Oj då..." Då har han lyckats spruta upp en limstråle ända upp till ena lampan över köksbordet. Den har en tygskärm och jag får inte bort skiten. Bara att byta ut båda två då. Ytterligare några tusen åt fanders. Tvättmaskinen och diskmaskinen håller oxå på att paja. Och så kameran. Jag blir fan tokig...

• Knubbe12
    Icis86 skrev 2010-04-16 16:08:14 följande:
    Inte behöver ni tycka synd om oss med allergibarn. Tänk vad mycket värre saker det finns!
    Nej, fast det gör man i alla fall! {#lang_emotions_wink} Det komplicerar ju livet lite och så är det ju så synd om de små som mår dåligt, men som du säger finns det ju såklart allvarligare värre saker. Då man aldrig drabbats själv av något allvarligt är det ju dock svårt att ens föreställa sig. Har några bekanta som förlorat sina barn (både i magen och vid äldre ålder), så när man tänker på dem känner man sig jäkligt lyckligt lottad. Har själv ett syskon som dog vid 2 veckors ålder (innan jag var född) och min mamma vill fortfarande inte prata om det. Min kompis syrra dog vid 1,5 årsålder av hjärntumör. Så ruggigt att man inte riktigt kan ta in det. Vi har alla våra problem, men hur stora vi gör dem beror nog på vad vi har upplevt tidigare.

Håller tummarna för att alla trådens bebisar ska bli kvitt sin allergi (och alla andra bebisar oxå förstås...)! {#lang_emotions_heart}

Radeklev: Härligt med både kidnappning och grillat!{#lang_emotions_wink} Hoppas att Alexander kryar på sig!

Tack för alla kameratips! Har pratat med kundservice och vi får skicka tillbaka vår kamera för reparation. Har inte så stora förhoppningar på att den kommer att kunna fixas. Har en FujiFilm FinePix S5800 (8 mp, 10 ggr optisk zoom) som jag verkligen har älskat. Dock har den krånglat från början (sedan är den riktigt stor...). Kan den inte fixas blir den en mindre modell som får plats i fickan {#lang_emotions_tongue_out}

Icis86: Vilka hustillverkare har ni beställt kataloger ifrån? Hittat något favorithus ännu?

Är det bara jag som bor norrut i landet (kommer inte ihåg var alla bor)? {#lang_emotions_frown}
  • Knubbe12
    Sephiroth skrev 2010-04-16 21:09:47 följande:

" target="_blank">

sådärdå ungefär Rebecca. ^^

Alla "Rebeccor" (och säkert övriga oxå...) glor på filmen...{#lang_emotions_tongue_out} 

Lägg av! Är det lille Loke?! Vilken fart! När vi lägger Arvid på mage visar han inte minsta ansats till att åla/krypa. Här blir det nog inget förrän han hips vips börjar gå...
  • Knubbe12
    pamsa skrev 2010-04-17 23:35:34 följande:
    Hej på er tjejor! Försöker läsa ikapp här, ooo vad våra små växer!!! Har haft fullt upp, med både roliga saker som har hänt och tråkigheter :/ Förstår ni att våra små är/blir sju månader snart...heeelt otroligt... Min lillskrutt kan fortfarande inte krypa men hon är helt galen i sin gåstol. Där går det undan ;) Nu är hon förkyld igen, det värsta är att hon får kruppen tillbaka varje gång...  Bubba: Min kompis skrev ett brev till hennes gudson och överlämna den. Hon skrev på kuveret "OBS, öppnas på 18-årsdagen", lite roligt och personligt :). Vet inte vad du har tänkt dig men kika in påwww.kristallshopen.nu/. Mycket finfina saker där:) Sephirot: Så himla duktig liten kille du har!! Heja Heja! Vilken fart!! Saga snurrar mest runt när jag lägger henne på magen...hahahaha...det kommer väl när det kommer:) Nu är det dags att sova här hemma. Hoppas alla har en trevlig lördag!
    Trevligt att du är tillbaka igen Pamsa!

Precis vad jag tänkte på; ett brev. Det hade i alla fall jag uppskattat jättemycket om något av våra barn hade fått. Och så roligt för barnet att få läsa när han/hon blir äldre!
  • Knubbe12

Grattis Loke och Alexander! {#lang_emotions_flower} Storkillar! {#lang_emotions_wink}

Håller tummarna för budgivningen Pamsa! Själv befinner jag mig i total förvirring och springer runt som en yr höna. Vi har pratat om att ev sälja huset och i går kväll la jag ut en annons bara för att kolla intresset. Vi räknade med att dte skulle ta någon vecka innan vi  behövde ha visning. Nu har hur många som helst hört av sig (sedan återstår ju att se hur många som e seriösa...) och vill nu komma och kika. Saken är den att vi är mitt uppe i vårstädningen och det ser ut som ett bombnedslag här. I dag är det alltså storstädning och röjning av en massa onödiga saker som gäller!

Nu i vår ska vi på fjällsemester en vecka och åka en massa slalom! Till sommaren blir det Turkiet en vecka och sedan vet jag inte riktigt.

Hoppas alla förkylda småskruttar kryar på sig. Arvid blev oxå krasslig i går. Ingen feber, men snuvan rinner och han har börjat hosta. Min stackars lillgubbe...{#lang_emotions_heart}

Radeklev: Härligt med Traderafynd och lyckad kidnappning! {#lang_emotions_wink}

• Knubbe12

För er som vill gå ner i vikt snabbt (fast sedan ska man ju stanna kvar där oxå...{#lang_emotions_wink}) säger jag bara; GI! Kör "rivstarten" så att man "hamnar i ketos" eller vad f-n det nu heter igen. Jag har testat detta en gång (enda gången någonsin jag kört någon slags diet...) och gick ner ca 2 kg/vecka.

Nu väger jag nog kring 63 kg ungefär. Brukar väga kring 55 kg och skulle gärna göra det igen, men någon fler "diet" blir det inte för mig. Försöker träna ca 3 ggr/vecka. Brukar cykla 2 mil per gång och sedan styrketräna ca en halvtimme.

Sephiroth, Emma och ni andra; ni ser ju hur fina och vackra ut som helst! Jag däremot...{#lang_emotions_tongue_out} Fy tusan. Hade jag haft pengar hade jag ändrat allt, fast mina öron hade jag nog behållt. De är det enda jag står ut med på mig själv.

Pamsa: Trist att ni inte vann budgivningen. Hoppas ni hittar något annat som faller er i smaken. Jag har också köpt solbrillor till lillskrutten, Flexi specs som skulle passa mellan 6-12 månader. Självklart var de får små för min knubbe, dvs bandet runt huvudet var för kort...

Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3