• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Emma

Balder77: Det var det värsta!! Sånt skulle jag TVINGA sambon att ta upp.. men vet att han inte heller skulle göra det. Typ med inställningen som din karl har... Usch och fy!

idamarja: Vi bor i villa. Vi hyr vårat hus och har bott här i 4½ år nu. Vi trivs jättebra och har världens bästa hyresvärdar. Men när vi skaffar nästa barn så kanske vi måste se oss om efter något större. Det återstår att se.

Bubba80: Nej, då förstår jag att du inte vill ha FB. Ville bara kolla så att jag inte hade missat ngt.

Igår var mina föräldrar här och grillade. Sen spelade vi dubbel i badminton! Snacka om kul och jag har träningsvärk som fan idag

Tråkigt väder idag bara... Här regnar det. Blir en tur ut till svärisarna sen. Hoppas dom uppför sig idag!

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • nadia bk
    strimma: asså förkylning och öroninflammation hos er med?....här har både jag och Tidus vart förkylda i tre veckor nu....jättetråkigt blev bricanyl för hans del pga av all hostande...

Balder: han måste ju stå för det han tycker även gentemot sina föräldrar..borde vara lättare att ta upp saker med sina föräldrar än om det hade varit några grannar som suttit och slängt ut sig dumheter.

idamarja: Vi bor i en två lägenhet i göteborg...sååå sugen på hus/radhus men känns som vi aldrig kommer ha råd...20 procent kontantinsats plus att hus ligger på minst 2.500.000 - tre miljoner här...men drömma kan man alltid=)!!

Igår grilla vi jag och sambon tog min första öl sen jag blev gravid....kändes helskumt=)!

Vi funderar på att flytta närmare min mamma så vi kan få lite vardagshjälp med Tidus så kanske jag kan plugga distans och jobba extra...

Sitter här ensam när killen jobbar känner EN person här som inte har barn och bara festar heela tiden så är inte riktigt på samma nivå just nu. sen ska jag ta vagnen till nån så tar det en heldags planering för det tar tid.

I och med att vi inte kommer ha råd att ha en trea här som går på 7300 i månaden känns det dumt att ens försöka lära känna någon här.
    kanske  löjligt men....

Ibland undrar jag vart alla vänner tog vägen.....innan fick man planera vecka efter vecka så man hann med att träffa alla...nu kollar man igenom mobilen och undrar vem som skulle vilja ses=)!!! VAD HÄNDE!!

Lilleman slog i huvudet i parketten idag stackarn...jag min idiot sätter han ner och ska ta ammningskudden bakom hans rygg då hittar han en liten kudde som han drar fram och ramlar bakåt så huvudet studsa...men han grät efteråt och sen lekte på som vanligt så var nog ingen fara.

Ne nu ska blöjan på sen ut i det fina vädret
  • Strimma
    nadia bk skrev 2010-05-23 09:27:33 följande:
    strimma: asså förkylning och öroninflammation hos er med?....här har både jag och Tidus vart förkylda i tre veckor nu....jättetråkigt blev bricanyl för hans del pga av all hostande... Balder: han måste ju stå för det han tycker även gentemot sina föräldrar..borde vara lättare att ta upp saker med sina föräldrar än om det hade varit några grannar som suttit och slängt ut sig dumheter. idamarja: Vi bor i en två lägenhet i göteborg...sååå sugen på hus/radhus men känns som vi aldrig kommer ha råd...20 procent kontantinsats plus att hus ligger på minst 2.500.000 - tre miljoner här...men drömma kan man alltid=)!! Igår grilla vi jag och sambon tog min första öl sen jag blev gravid....kändes helskumt=)! Vi funderar på att flytta närmare min mamma så vi kan få lite vardagshjälp med Tidus så kanske jag kan plugga distans och jobba extra... Sitter här ensam när killen jobbar känner EN person här som inte har barn och bara festar heela tiden så är inte riktigt på samma nivå just nu. sen ska jag ta vagnen till nån så tar det en heldags planering för det tar tid. I och med att vi inte kommer ha råd att ha en trea här som går på 7300 i månaden känns det dumt att ens försöka lära känna någon här. kanske  löjligt men.... Ibland undrar jag vart alla vänner tog vägen.....innan fick man planera vecka efter vecka så man hann med att träffa alla...nu kollar man igenom mobilen och undrar vem som skulle vilja ses=)!!! VAD HÄNDE!! Lilleman slog i huvudet i parketten idag stackarn...jag min idiot sätter han ner och ska ta ammningskudden bakom hans rygg då hittar han en liten kudde som han drar fram och ramlar bakåt så huvudet studsa...men han grät efteråt och sen lekte på som vanligt så var nog ingen fara. Ne nu ska blöjan på sen ut i det fina vädret
    samma här..vi hostar snart lungorna ur oss... BVC sa att jag bara skulle använda bisolvon nu till början... men vi får väl se om det snart ger sig

bor din mamma också i stan? Kan ni inte titta på hus typ i kungälv, säve, lerum floda eller ngt sådant? jag är själv uppvuxen i floda och har stortrivits där. väldigt bra för barnen och nära till allt.

jag fick sån ångest i morse när jag kom in till miliam och insåg att vi glömt stänga hans fönster i natt. det var hel-öppet och han sov bara i linne utan täcke. han har dock sovit väldigt bra utan att vakna en enda gång denna natten... men det gjorde ändå lite ont i hjärtat...
  • nadia bk
    Strimma skrev 2010-05-23 10:26:31 följande:
    samma här..vi hostar snart lungorna ur oss... BVC sa att jag bara skulle använda bisolvon nu till början... men vi får väl se om det snart ger sig bor din mamma också i stan? Kan ni inte titta på hus typ i kungälv, säve, lerum floda eller ngt sådant? jag är själv uppvuxen i floda och har stortrivits där. väldigt bra för barnen och nära till allt. jag fick sån ångest i morse när jag kom in till miliam och insåg att vi glömt stänga hans fönster i natt. det var hel-öppet och han sov bara i linne utan täcke. han har dock sovit väldigt bra utan att vakna en enda gång denna natten... men det gjorde ändå lite ont i hjärtat...
    ja ush ...bisolvon är det hostmedicin?....finns det nått bra för oss vuxna att ta? har så ont i halsen och tjockt när jag andas...

a mamma bor i kortedala..

Jo vi har funderat lite på det med kan inget om områdena....pratade nyss om vi ska köpa en lägenhet i gamlestaden sen sälja så man kan köpa ett hus.....Hur är kollektiven i Floda?....

Kanske var skönt för Miliam=) hihi
  • Sephiroth
    nadia bk skrev 2010-05-23 11:43:25 följande:
    ja ush ...bisolvon är det hostmedicin?....finns det nått bra för oss vuxna att ta? har så ont i halsen och tjockt när jag andas... a mamma bor i kortedala.. Jo vi har funderat lite på det med kan inget om områdena....pratade nyss om vi ska köpa en lägenhet i gamlestaden sen sälja så man kan köpa ett hus.....Hur är kollektiven i Floda?.... Kanske var skönt för Miliam=) hihi
    Bisolvon finns att köpa i affären nu. Det är slemlösande. Jag ska ringa läkaren imorgon om Loke, han hostar så att det låter som om att han satt i halsen. Det är så läskigt! Undrar hur många gånger jag och karln sprungit in till honom för att kolla så att allt är okej. *s*

Igår fyllde karlsloken år. Det blev en mobil i present, som förmodligen kommer nu i veckan. Tack för alla present-tips! =)

Nej nu ska jag vila mig när Lokeman inte skriker. ;) Karln är borta och tatuerar den roliga pricken. Suck!!
  • nadia bk
    Sephiroth skrev 2010-05-23 13:27:53 följande:
    Bisolvon finns att köpa i affären nu. Det är slemlösande. Jag ska ringa läkaren imorgon om Loke, han hostar så att det låter som om att han satt i halsen. Det är så läskigt! Undrar hur många gånger jag och karln sprungit in till honom för att kolla så att allt är okej. *s* Igår fyllde karlsloken år. Det blev en mobil i present, som förmodligen kommer nu i veckan. Tack för alla present-tips! =) Nej nu ska jag vila mig när Lokeman inte skriker. ;) Karln är borta och tatuerar den roliga pricken. Suck!!
    jaså men måste vara mildare än att ge bricanyl.....?är din karl tatuerare?
  • Sephiroth
    nadia bk skrev 2010-05-23 13:32:07 följande:
    jaså men måste vara mildare än att ge bricanyl.....?är din karl tatuerare?
    Bricanyl vidgar väl luftrören? Vi fick Ventoline till lilleprutt när han hade luftrörskatarren sist. Det lär vara samma?

Låter Tidus som om att han sätter i halsen när han hostar? Funderar på om Loke är väldig slemmig kanske...
  • nadia bk
    Sephiroth skrev 2010-05-23 13:36:20 följande:
    Bricanyl vidgar väl luftrören? Vi fick Ventoline till lilleprutt när han hade luftrörskatarren sist. Det lär vara samma? Låter Tidus som om att han sätter i halsen när han hostar? Funderar på om Loke är väldig slemmig kanske...
    Ja han hulkar sig och halvt spyr....det är slemmet gick till akuten då skrev dom ut bricanyl pga av att det lät som luftrören drog ihop sig...därför hosta han gång på gång efter varann... men nu börjar bricanylen verka...mindre hosta.

Kolla det om inte bisolvonen biter på honom om han hostar så han hulkar är det luftrören antagligen som drar ihop sig pga slemmet.
  • Sephiroth
    nadia bk skrev 2010-05-23 15:51:25 följande:
    Ja han hulkar sig och halvt spyr....det är slemmet gick till akuten då skrev dom ut bricanyl pga av att det lät som luftrören drog ihop sig...därför hosta han gång på gång efter varann... men nu börjar bricanylen verka...mindre hosta. Kolla det om inte bisolvonen biter på honom om han hostar så han hulkar är det luftrören antagligen som drar ihop sig pga slemmet.
    Ska höra med läkaren imöra. Verkar som om att han är lite bättre idag, men hostar fortfarande så. Är orolig att det ska bli något värre, som lunginflammation eller något skit. Det är väl inte det roligaste man kan råka ut för direkt. *noja noja*

Argh, idag är jag sååå sugen på att skaffa en ny liten bäbisplutt. Men jag lär jobba ett bra tag innan det blir aktuellt...
  • lupin84
    idamarja skrev 2010-05-22 20:21:20 följande:
    jag är kanske överdriven med saltet, jag köpte hel kyckling eftersom det e salt i kycklingfileér o sånt man köper i påse, fast det hade varit väldigt enkelt med färdiga fileér när man gör barnmat. nils-john äter nog det mesta förutom ris, dom rensar han ut i munnen o spottar ut, gröt är en höjdare morgon och kväll, och päron, ojoj han älskar päron. annars e det mycke fisk, läste nångång att man inte ska ge insjöfisk till bebisar, men jag har då gett röding till honom, ids inte köpa fisk när man har egen, känns dumt. den här veckan har vi kört fram o tillbaks mellan hemmet o min hemby, vi har sågat virke till en tänkt utbygnad. idag blev gubbarn äntligen färdiga, så nu är nästa steg att göra ritning så man kan söka bygglov. hur bor ni andra föresten? fler som bor i villa? Vi köpte våran förra sommaren, snart bott här ett år :)
    Vi bor i villa, i en liten by. eller håla kanske man ska säga ;)
    Lite gräsmatta... lagom trädgård =)

Hoppas snart vi slipper alla sjukdomar...
    Jag är precis friskfrån magsjuka ... Theo har vart hängig men idag var han sig lik igen!
    Mannen är på sjukhus - han har problem med magen...=/
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3