• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • nadia bk
    Knubbe12 skrev 2010-05-20 21:49:56 följande:
    Vad fina! Nu vet jag vad maken ska få i juli när han fyller år! 
    =)
  • Sephiroth

Jag har inte total koll på de där. Jag hade hållt mig till  att ta bort temporära filer. ;)

Lite salt som ingår i produkter är inte alls samma sak som att salta själv. Självklart så ska man inte ge kassler varje dag men. ^^

Idag och igår har Loke krypit flera gånger igen. Men bara när han "måste". Jag tycker det borde vara lättare än att åla. ^^

• Knubbe12
    Bubba80 skrev 2010-05-21 10:45:12 följande:
    Äntligen kom jag ut på nätet oxå=) Har haft fel på bredbandet hela morgonen... Dom höll visst på med nån uppdatering eller nåt sånt... Det konstiga var att jag kunde chatta på MSN och lyssna på Spotify men inte surfa el läsa mail??? Min lillskrutt har äntligen somnat sin fm-lur. Så nu kanske man kan få en kopp kaffe=) Har ni oxå svårare att få era små att somna nu när det är varmt?Vad ger ni för smörgåspålägg? Emil gillar inte leverpastej längre... så nu blir det bara smör...
    Här krånglar oxå datorn då och då. Skulle behöva göra en rejäl rensning. Har tusen grejer i den som jag inte behöver... {#lang_emotions_wink} Lika jäkla varmt här i dag igen. Tänkte ta barnen och knalla bort till lekparken och ha picknick, men då ringde Magnus och påminde mig om att jag måste hålla mig hemma mellan 11-13 då det kommer någon kakelugns/skorstenssnubbe. Sotaren har nyss varit här, men nu måste man dessutom genomföra någon slags brandskyddskontroll. Blir att hänga i trädgården i stället.

Angående pålägg så har vi bara testat smör än så länge (och lite ost), men det kommer att börjas med leverpastej nu.
  • Bubba80

Sephiroth: Säkert hårt för knäna Vart har du köpt Lokes fina enfärgade strumpor... är ute efter enfärgat, men hittar ingenstans=( Gillar inte allt plotter plotter {#lang_emotions_undecided}

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Sephiroth
    Bubba80 skrev 2010-05-21 11:36:17 följande:
    Sephiroth: Säkert hårt för knäna Vart har du köpt Lokes fina enfärgade strumpor... är ute efter enfärgat, men hittar ingenstans=( Gillar inte allt plotter plotter
    Ja kanske det. ;) Men hur skönt kan det vara att dra sig fram? Måste få skavsår ju *s*

H&M! Ett par gröna, ett par blå och sen blåvitrandiga för en femtiolapp eller något sådant.
  • Emma

Tack för hjälpen sephiroth! Ska fragmentera sen.

Nu har M somnat på mage uppe i sin säng. Skulle ni ha vänt honom?

• Sephiroth
    Emma skrev 2010-05-21 12:30:41 följande:
    Tack för hjälpen sephiroth! Ska fragmentera sen. Nu har M somnat på mage uppe i sin säng. Skulle ni ha vänt honom?
    Ingen fara! Defraggen är viktigast. Cdisken brukar dock räcka om du har fler partitioner eller diskar.

Nej jag hade absolut inte vänt på honom. Loke sover alltid på mage nu, och sover mycket bättre! I början vände Johnny honom när han la sig på mage, och då blev Loke ledsen. Sen när vi gick in efter en stund och tittade om han sov så sov han på mage. *s* Då fick Johnny nästan dåligt samvete. hahaha
  • Emma

Vad innebär partitioner? Och jag som brukar skryta med att jag är hyfsad på datorer

Okej, vad bra! Tack! Han har nämligen ofta vänt sig till mage ohc legat däruppe och tjutit för att han inte kan sova. Men nu  kanske deet är den stilen han kommer köra med.

Kan testa ett recept på er. Tror ni det blir gott om man tar kycklingfileer och lägger i en ugnsfast form, blandar cremefraich med vitlöks´pulver och lite andra kryddor, häller över kycklingen och kastar in i ugnen?

• Sephiroth
    Emma skrev 2010-05-21 12:42:27 följande:
    Vad innebär partitioner? Och jag som brukar skryta med att jag är hyfsad på datorer Okej, vad bra! Tack! Han har nämligen ofta vänt sig till mage ohc legat däruppe och tjutit för att han inte kan sova. Men nu  kanske deet är den stilen han kommer köra med. Kan testa ett recept på er. Tror ni det blir gott om man tar kycklingfileer och lägger i en ugnsfast form, blandar cremefraich med vitlöks´pulver och lite andra kryddor, häller över kycklingen och kastar in i ugnen?
    En partition är en del av en hårddisk. Dvs, om jag delar upp min hårddisk på 200 gig till två på hundra gig var, så har jag två partitioner. ;) Helt onödigt vetande!

Det tror jag blir supergott. Men ännu godare med färsk vitlök, och tomat! Enligt min smak dvs. *s* Passerade tomater är min största favorit i matlagning.
  • Emma

Ahaa då hänger jag med!

Dessvärre har jag ju inte färsk vitlök hemma, annars hade jag satsat på det. Vanliga tomater har jag hemma. Det ska jag också kasta i!

Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3