• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Sephiroth
    pamsa skrev 2010-05-19 22:59:07 följande:
    hej tjejor! Nu har jag packat klart inför imorgon här....det har gått i ett idag kan jag säga. Grattis till alla som har lyckats med viktnedgång:) och till oss andra...Vi ger inte upp än! Snart kommer vi med få bort våra extra kilo;) Det var nog jag som hade en sida, jag har ett par och jag kör för det mesta GI mat. här kommer några länkar: den här sidan innehåller meny för 1 vecka www.topphalsa.se/maten/recept/artiklar/2007/g... här finns det lite mer blandade recept www.recepten.se/kategori/gi_recept.html Sephirot: Kan du inte ge bort nån upplevelse, typ boka biljett till stand up? radeklev: Alicante, Torrevieja...blir sååå avundsjuk på dig!!! Där har jag spenderat sååå många somrar:) JAg kommer inte ha tillgång till nät nu när vi sticker iväg, så kommer inte alls hänga med under dom här dagarna:(... hur ska detta gå till utan er?! heheheh Hoppas alla får en härlig vecka och en kanon helg  kram på er brudar
    Haha, jag har måånga kilon att gå ner för att vara lika smal som vissa av er. ;) Men snart under 70 kilo, och jag är ca 168cm lång. Såå, iaf borta med all övervikt snart. Sen är det fintrimmet kvar.

Tack för alla presenttips. Hittar dock inte något som verkar passa. En trisslott är sådant som han får ändå flera gånger i månaden, eftersom han älskar att skrapa och spela. Så det känns lite B på en födelsedag.
    Knubbe12 skrev 2010-05-19 23:39:47 följande:
    Härligt med viktnedgång! Jag börjar faktiskt må lite dåligt nu, huvudvärk och "spykänsla". Ska man verkligen kunna överleva enbart på dessa jäkla "shakes"?! I går kväll drack jag en, i morse blev det gi-frukost, till lunch, middag och kvällsfika en drink (och nu menar jag en dietdrink...). Har dessutom ätit två bananer och en morot under dagen. Får se hur jag mår i morgon... Ska träna i morgon eftermiddag. Får se om jag orkar... Dessutom har det varit så hiskeligt varmt att jag säkert förlorat en massa vätska trots att jag varit noga med att dricka vatten. Hm...present... Gillar han smycken? Typ ett snyggt armband, piercing eller något liknande. Ett presentkort på en helkroppsmassage. En prenumeration på någon tidning han gillar. Nä, det står helt still i skallen...
    Ge inte upp!! Det är alldeles för lätt att ge upp de första dagarna, när man mår skit. Tänk på att det är kroppens sätt att protestera mot det du gör mot den. ;) Den vill att du ska äta, men det vill inte du eller hur? För du vill gå ner i vikt! Du vinner! (Skitlätt att säga, men asjobbigt att göra, ahahahha)
  • Knubbe12

Nix, här ges inte upp (ibland är det riktigt bra att vara envist lagd {#lang_emotions_laughing})! Snart dags för "frukost". Fy, vilka dåliga shakes (päronsmak). Kroppen skriker efter mat. Vilket ruggigt humör man får och dessutom en grym mensvärk på det. Jippie...

Kunde inte somna förrän efter 02.00 i natt. Jag mådde så dåligt att jag var "tvungen" att väcka Magnus. "Jag mår så jävla dåligt..." Jaha. "Jag kanske kolar av i sömnen" Hmmm... Ingen respons där inte.

Lika varmt i dag igen. I dag är storasyster hemma, så vi leker nog lite på gården (lyx att ha egen lekstuga och sandlåda, men snart är det bye bye huset och vi har ingenstans att ta vägen ännu...{#lang_emotions_undecided}) Någon gungställning har vi dock inte, så vi kanske tar en sväng till kvarterets lekpark och gungar lite. Efter lunch ska jag på utvecklingssamtal med äldsta sonen. Brukar alltid gå bra iofs, men ändå är man nervös varenda gång...{#lang_emotions_wink}

Bubba80: Vad tråkigt att du känner dig vissen. Hoppas att du får bra hjälp.

Sephiroth: Hoppas att du hittar en bra present! Så svårt att tipsa när man inte vet vad han gillar... Hur mycket får presenten kosta?

• Sephiroth
    Knubbe12 skrev 2010-05-20 08:40:24 följande:
    Nix, här ges inte upp (ibland är det riktigt bra att vara envist lagd )! Snart dags för "frukost". Fy, vilka dåliga shakes (päronsmak). Kroppen skriker efter mat. Vilket ruggigt humör man får och dessutom en grym mensvärk på det. Jippie... Kunde inte somna förrän efter 02.00 i natt. Jag mådde så dåligt att jag var "tvungen" att väcka Magnus. "Jag mår så jävla dåligt..." Jaha. "Jag kanske kolar av i sömnen" Hmmm... Ingen respons där inte. Lika varmt i dag igen. I dag är storasyster hemma, så vi leker nog lite på gården (lyx att ha egen lekstuga och sandlåda, men snart är det bye bye huset och vi har ingenstans att ta vägen ännu...) Någon gungställning har vi dock inte, så vi kanske tar en sväng till kvarterets lekpark och gungar lite. Efter lunch ska jag på utvecklingssamtal med äldsta sonen. Brukar alltid gå bra iofs, men ändå är man nervös varenda gång... Bubba80: Vad tråkigt att du känner dig vissen. Hoppas att du får bra hjälp. Sephiroth: Hoppas att du hittar en bra present! Så svårt att tipsa när man inte vet vad han gillar... Hur mycket får presenten kosta?
    Ja det håller jag med om! Men det här med att äta på kvällen och diet på dagen är inte helt bra för mig. Blir lätt att man äter alldeles för mycket på kvällen. ;)

Ska ni sälja och har inte köpt nytt? Jag hänger inte med, för ovanlighetens skull. ;)

Vettefan vad den får kosta. Funderade på att köpa en ny mobil till honom, då han skäller över sin hela tiden. Men det blir nog för dyrt istället. ;)

Han får en puss och ett glas vatten. ;)
  • idamarja

ja man ska väl inte klaga på värmen, igår var det kallt igen...får se hur denna dag blir. men än är det iaf skönt att vara ute innan myggen kommer :) blir jobbigt för lillkillen när myggen kommer, men värsta tiden är vi nog uppe i fjällen o skonas ganska bra. 

ett annat tips på present är en bok, om han gillar att läsa eller gillar faktaböcker.Det gav jag till min karl när han fyllde 40 år, en fin bok om älgar fick han då hehe

ojoj vad ni e duktiga som går på dieter, jag är så omotiverad, gick ner bra först men sen stannade det totalt upp, ja till o med lite uppåt igen och jag tänker ofta att jag ska ta tag i det, men så rinner det ut i sanden. för dåligt motiverad helt klart.

• Bubba80

Tack Pamsa=) Hoppas ni får en trevlig resa!!

Nåt presenttips har jag inte då jag e sämst på att komma på presenter...

Igår gjorde Emil en mega krasch ner från altantrappan rakt i grusgången. Huvudet före o skrapsår i halva ansiktet Usch fy fan... Har nog inte mått så dåligt på bra länge... Kan säga att han inte e nån kul syn idag... Min lilla stackars älskling {#lang_emotions_heart}

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Sephiroth
    idamarja skrev 2010-05-20 09:54:45 följande:
    ja man ska väl inte klaga på värmen, igår var det kallt igen...får se hur denna dag blir. men än är det iaf skönt att vara ute innan myggen kommer :) blir jobbigt för lillkillen när myggen kommer, men värsta tiden är vi nog uppe i fjällen o skonas ganska bra.  ett annat tips på present är en bok, om han gillar att läsa eller gillar faktaböcker.Det gav jag till min karl när han fyllde 40 år, en fin bok om älgar fick han då hehe ojoj vad ni e duktiga som går på dieter, jag är så omotiverad, gick ner bra först men sen stannade det totalt upp, ja till o med lite uppåt igen och jag tänker ofta att jag ska ta tag i det, men så rinner det ut i sanden. för dåligt motiverad helt klart.
    Jo en bok är också en helt okej present. Men eftersom jag samlar på böcker så har vi ju kanske lite väl många redan. *s* Visst är jag omöjlig? ;)
  • Sephiroth
    Bubba80 skrev 2010-05-20 10:03:18 följande:
    Tack Pamsa=) Hoppas ni får en trevlig resa!! Nåt presenttips har jag inte då jag e sämst på att komma på presenter... Igår gjorde Emil en mega krasch ner från altantrappan rakt i grusgången. Huvudet före o skrapsår i halva ansiktet Usch fy fan... Har nog inte mått så dåligt på bra länge... Kan säga att han inte e nån kul syn idag... Min lilla stackars älskling
    Men stackare! Båda två alltså, för vilken ångest man får när de faller. =(
  • idamarja
    Sephiroth skrev 2010-05-20 10:07:07 följande:
    Jo en bok är också en helt okej present. Men eftersom jag samlar på böcker så har vi ju kanske lite väl många redan. *s* Visst är jag omöjlig? ;)
    hehe ja det är inte lätt...det är väl just därför det brukar bli trisslotter här :P

bubba80: men han klarade sig utan nå större skador, han slog inte huvudet o så? usch jag förstår verkligen din ångest. vi har inte köpt någon grind till trappen ännu eftersom han inte varit ensam på golvet ännu, han kan ju inte krypa men han far ju runt i gåstolen som en galning och rätt som det är hoppar han väl upp från den.
  • Emma

Usch, stackars lilla Emil...{#lang_emotions_nalle} Och stackars dig bubba med hur illa man mår när det händer något sådant. Men som sagt, det händer så snabbt att man inte hinner med hela tiden. Det är ju så det är. Men det är så lätt att säga så till andra...

Balder: Har ni fått huset sålt?

Sephiroth: Förra året köpte jag en legobyggsats till Johan i form av en grävare I år så ska han nog få en byggsats fast något annat Och en hylla där han kan ha sin jävla samling med traktorer och skit

Dagen tillbringar vi i Norberg hos min syster. Va ute och gick en halvtimme med Mattias men han skulle inte somna i vagnen, nejdå. Såfort vi kommer in och jag lägger ner honom i syrrans säng så somnar han direkt Plutteungen.

Det är så skönt!! Jag har inga måsten att göra!!!! Det känns så konstigt. Jag vill åka hit oftare på besök

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Bubba80

Nej jag vet ju själv att det är lätt hänt... vände ju bara ryggen till i 2 sekunder och hjälpte storebror som fastnat i sin cykel Kanske förklarade dåligt... men det var Emil som for med huvudet före rakt ner i grusgången, själv skrapade jag bara upp knät... Så jo han slog ju i huvudet oxå då förstås... Sen blev det till att trösta två barn då storebror upptäcker att lillebror har fullt med blod i ansiktet. (ser ju ut att vara mer blod än det är när det är skrapsår) 2 hysteriska barn och en mamma som gjorde sitt yttersta för att behålla lugnet... :-S

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3