• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Sephiroth
    Bubba80 skrev 2010-05-20 10:45:11 följande:
    Nej jag vet ju själv att det är lätt hänt... vände ju bara ryggen till i 2 sekunder och hjälpte storebror som fastnat i sin cykel Kanske förklarade dåligt... men det var Emil som for med huvudet före rakt ner i grusgången, själv skrapade jag bara upp knät... Så jo han slog ju i huvudet oxå då förstås... Sen blev det till att trösta två barn då storebror upptäcker att lillebror har fullt med blod i ansiktet. (ser ju ut att vara mer blod än det är när det är skrapsår) 2 hysteriska barn och en mamma som gjorde sitt yttersta för att behålla lugnet... :-S
    Å, jag menade stackars dig för ångesten du måste fått. =S Men det är ju så att de få sekunder man gör något annat är då det händer. Tur att det gick bra!
    idamarja skrev 2010-05-20 10:22:42 följande:
    hehe ja det är inte lätt...det är väl just därför det brukar bli trisslotter här :P bubba80: men han klarade sig utan nå större skador, han slog inte huvudet o så? usch jag förstår verkligen din ångest. vi har inte köpt någon grind till trappen ännu eftersom han inte varit ensam på golvet ännu, han kan ju inte krypa men han far ju runt i gåstolen som en galning och rätt som det är hoppar han väl upp från den.
    Hahaha, ja jag förstår det. ^^
  • Bubba80

Beställde precis halsband med lyckopenning från lyckopennigen.se Nån som vet om dom är fina "in real"? Min brorsdotter ska få den nu när hon döps i juni =)

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • MammaAlex

Hejdå vänner! Nu åker vi snart!

Skönt att det gick bra med Emil! Förstår att det är jobbigt när det händer.

Kommer sakna er;)

Kramar{#lang_emotions_flower}

Alexander 090918 radeklev.blogg.se
  • Sephiroth
    MammaAlex skrev 2010-05-20 12:26:26 följande:
    Hejdå vänner! Nu åker vi snart! Skönt att det gick bra med Emil! Förstår att det är jobbigt när det händer. Kommer sakna er;) Kramar
    Ha det sååå mysigt!
  • Knubbe12
    MammaAlex skrev 2010-05-20 12:26:26 följande:
    Hejdå vänner! Nu åker vi snart!Skönt att det gick bra med Emil! Förstår att det är jobbigt när det händer.Kommer sakna er;)Kramar
    Ha det så trevligt!{#lang_emotions_sunny}
  • Knubbe12
    Sephiroth skrev 2010-05-20 09:30:46 följande:
    Ja det håller jag med om! Men det här med att äta på kvällen och diet på dagen är inte helt bra för mig. Blir lätt att man äter alldeles för mycket på kvällen. ;) Ska ni sälja och har inte köpt nytt? Jag hänger inte med, för ovanlighetens skull. ;) Vettefan vad den får kosta. Funderade på att köpa en ny mobil till honom, då han skäller över sin hela tiden. Men det blir nog för dyrt istället. ;) Han får en puss och ett glas vatten. ;)
    I morgon ska vi bjuda svärföräldrarna och min morsa på middag, så då blir det nog att grilla. Då ska jag faktiskt unna mig en stor, fet måltid!{#lang_emotions_tongue_out}

Japp, vi ska sälja, fast jag måste medge att jag (och även maken) har lite ångest. Ett sådant hus som vi har nu kommer vi aldrig ha råd att bygga och vi kommer att få ge avkall på en massa jäkla saker om vi ska bygga nytt. Men, som sagt; vi skulle behöva två rum till i huset (arbetsrum och någon slags studio) och skulle gärna ha barnens rum samlade i en gemensam del med eget allrum. Alternativet är ju såklart att hitta ett äldre hus och renovera, men huset vi kollade på i går hade haft problem med grunden tidigare, så det känns inte så aktuellt längre. Förmodligen måste vi mellanlanda i en lägenhet tills vi har någonstans att bo. Tyvärr är hyresrätterna i vårt område rätt dyra. Vi har dock inte skrivit kontrakt med köparna ännu. Måste vänta tills besiktning och energideklaration är gjorda.

Ja, en mobil kan ju lätt bli dyr. Har han någon iPod?

Bubba80: Usch vad hemskt. Man blir så jäkla rädd när de gör sig illa. Stackars liten och stackars dig och storebror. syskonen blir ju så oroliga när sådant händer.
  • Sephiroth
    Knubbe12 skrev 2010-05-20 14:39:36 följande:
    I morgon ska vi bjuda svärföräldrarna och min morsa på middag, så då blir det nog att grilla. Då ska jag faktiskt unna mig en stor, fet måltid! Japp, vi ska sälja, fast jag måste medge att jag (och även maken) har lite ångest. Ett sådant hus som vi har nu kommer vi aldrig ha råd att bygga och vi kommer att få ge avkall på en massa jäkla saker om vi ska bygga nytt. Men, som sagt; vi skulle behöva två rum till i huset (arbetsrum och någon slags studio) och skulle gärna ha barnens rum samlade i en gemensam del med eget allrum. Alternativet är ju såklart att hitta ett äldre hus och renovera, men huset vi kollade på i går hade haft problem med grunden tidigare, så det känns inte så aktuellt längre. Förmodligen måste vi mellanlanda i en lägenhet tills vi har någonstans att bo. Tyvärr är hyresrätterna i vårt område rätt dyra. Vi har dock inte skrivit kontrakt med köparna ännu. Måste vänta tills besiktning och energideklaration är gjorda. Ja, en mobil kan ju lätt bli dyr. Har han någon iPod? Bubba80: Usch vad hemskt. Man blir så jäkla rädd när de gör sig illa. Stackars liten och stackars dig och storebror. syskonen blir ju så oroliga när sådant händer.
    Usch jag får ångest bara jag tänker på vad det kan kosta. *s*

Nej han har walkmantelefon nu så det blir förmodligen det igen.

Nej nu ska jag äta. Pöh!
  • nadia bk
    Sephiroth skrev 2010-05-19 20:41:22 följande:
    Haha, nej han gillar inte whiskey, och han dricker så gott som aldrig. Men det var ett fint tips. :P Iofs kanske jag skulle köpa något annat drickbart och tvinga ut honom i helgen. Idag kom karlsloken hem med en lära-gå-bil till Lokeman. Jääättefin som man kan bygga till gåvagn, och sedan till bil att åka på. Jag blev verkligen superglad. Loke verkar ha extremt ont i magen. Tror att han ätit för mycket idag. Han har fortfarande inte tagit natten utan gråter mest hela tiden. Karln försöker lägga honom nu. Det verkar skita sig fatalt. *s*
    jag beställde smycke med mitt och ett smycke med Tidus namn på till killen när han fyllde 32. läder band plus två fina avlånga silverhängen tror ca 350 kr.
    www.handgjordasmycken.se tog tre dagar.
  • Strimma

en konsertbiljett kanske hade varit en kul present. Min fick en till sonisphere Festival, när han fyllde 25

Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3