• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Knubbe12
    nadia bk skrev 2010-05-20 20:58:34 följande:
    jag beställde smycke med mitt och ett smycke med Tidus namn på till killen när han fyllde 32. läder band plus två fina avlånga silverhängen tror ca 350 kr.www.handgjordasmycken.se tog tre dagar.
    Vad fina! Nu vet jag vad maken ska få i juli när han fyller år!{#lang_emotions_wink} 
  • Bubba80
    Radeklev: Hoppas ni får en underbar semester Vi kommer givetvis sakna dig här...=(  Du måste titta in så fort ni är hemma igen...

Stor Kram till dig

Här hemma har lugnet lagt sig. Barnen sover efter mycket om o men... Gubben är iväg med jobbet och kommer hem i morgon kväll... Ska ta en dusch nu och sjunka ner i soffan o njuta med en kopp thé

Hoppas alla har en bra dag=)
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Emma

Hej på er! Shit vad man inte hänger med här just nu Har ju varit så fint väder så jag har tillbringat dagarna ute. Men idag är det rätt mulet.

Balder: Jobbigt att behöva tänka så. Jag får precis som Sephiroth också ångest bara jag tänker på det.
    Jag var med min syster och hennes karl och tittade på ett hus igår. Dom ska vara med och buda iallafall så får vi se hur det går.

Jag blir galen på den här datorn... Den måste vara sveriges segaste just för tillfället. Någon som vvet vad man kan göra själv förutom att lämna in den?

Vägen hem från syrran igår var inte det roligaste kan jag säga. Vi åkte vid 19 tiden och det tar en timme. Den första kvarten går åt till att sjunga för Mattias och hoppas att han somnar. När kvarten har gått är han jätteledsen så jag får stanna och gosa lite och trösta honom. Gav honom välling och så åkte vi igen. Satte på stereon för då brukar han somna. Så blev inte fallet utan jag fick sitta och sjunga igen... När vi har kommit så vi har en halvtimme kvar hem så är jag så kissnödig så jag inte vet vart jag ska ta vägen så då var jag tvungen att svänga in på en skogsväg och kissa. Sen så var det bara att fortsätta sjunga för M när vi väl var iväg igen. När det var 20 minuter kvar hem så somnar den lilla rackarungen... PUH... Det var en väldigt lång hemväg kändes det som.

Idag har jag iallafall tid att vara lite mer aktiv här!

• Sephiroth
    Emma skrev 2010-05-21 09:30:32 följande:
     Jag blir galen på den här datorn... Den måste vara sveriges segaste just för tillfället. Någon som vvet vad man kan göra själv förutom att lämna in den?
    Börja med att filrensa den.

Alla program-> tillbehör->systemverktyg-> diskrensaren. Men passa vad du diskrensar så du inte tar på windowskomponenter. ^^ Den komprimerar gamla filer åt dig och sånt snajsigt. Jag brukar ta bort temporära- internetfiler och filer och komprimera gamla filer.

När du är klar med det kan du gå på att bränna ut alla bilder och sånt på datorn, så att det inte är massa onödigt skit i den. Desto mer grejer i datorn dessto segare. Släng allt  du aldrig använder. Avinstallera eller släng inget som du inte vet vad det är dock! Då kan du få en rolig datakrasch. ^^

Seen det viktigaste av allt. Defragmentera datorn. Du hittar defraggen på samma ställe som diskrensaren.

Brukar fixa det en hel smula bättre.

GLHF! (så nu har jag vart nörd för idag)

Sååå, vad ska man göra idag då?
  • Emma

Ååååh, tack! Jag hade nästan en aning om att du skulle kunna det där

• Sephiroth
    Emma skrev 2010-05-21 09:44:53 följande:
    Ååååh, tack! Jag hade nästan en aning om att du skulle kunna det där
    Haha, jaså? ;) Var som sagt försiktig med att ta bort program och sådant om du inte är säker på vad du gör. =)
  • Emma

Kan man ta bort offline webbsidor?

• Bubba80

Äntligen kom jag ut på nätet oxå=) Har haft fel på bredbandet hela morgonen... Dom höll visst på med nån uppdatering eller nåt sånt... Det konstiga var att jag kunde chatta på MSN och lyssna på Spotify men inte surfa el läsa mail???

Min lillskrutt har äntligen somnat sin fm-lur. Så nu kanske man kan få en kopp kaffe=) Har ni oxå svårare att få era små att somna nu när det är varmt?

Vad ger ni för smörgåspålägg? Emil gillar inte leverpastej längre... så nu blir det bara smör...

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Emma

Kan jag ta bort vilolägesfiler? windows felraporteringsfiler arkiverad? temporära filer? hämtade programfiler?

Bubba:M sov i tre timmar här en förmiddag. Men nu sov han bara en timme så nog är det lite beroende på väder också. När det är såhär kvavt så sover han inte så bra kan jag säga.
    Jag har bara hft på smör åt M. Men han är inte så förtjust i macka och han fattar inte hur han ska äta fyrkanterna själv... :/ Har inte bågat med leverpastj, haar läst att det är för salt? Eller finns det saltfria versioner?

Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3