Knubbe12 skrev 2010-06-30 08:27:08 följande:
Nä, jag vet... Det är därför jag tvekar. Sonen började när han var drygt ett och det gick förvisso bra, men jag känner såhär i efterhand att han var alldeles för ung. Dottern var 1,5 år och det kändes mer lagomt. Hjärtat säger att jag ska vara hemma t.o.m. januari, hjärnan att jag ska börja arbeta till hösten. Svårt...
Maskin med degkrok?!

Här blir det till att införskaffa en bakmaskin! Då är det bara att slänga i ingredienserna och en stund senare plocka ut ett färdigt bröd. Lyx (och ekonomiskt oxå, dock kan det ju vara svårt att göra just tunnbröd i en sådan...)!
Vad ska alla andra göra i dag? Vi blir hemma under dagen. Barnen ska ha hit kompisar. I kväll ska jag ut på en ny vietnamesisk restaurang här i stan (eller ja, ny och ny; den öppnade i januari... Har hur som helst inte besökt den ännu) tillsammans med några kompisar. Sedan är det kvällsöppet så vi ska shoppa lite efteråt.
hehe, ja alltså asistent eller nått liknande, bakmaskin vill jag inte ha för jag gör annat bröd o i en bakmaskin blir det väl ett sorts bröd? jag vill bara slippa knåda så mkt :)
vad mysigt att vara ut o äta o dessutom hinna m lite kvälls-shopping. vi gjorde en tvådagars tur till kiruna här om sistens för att hinna handla lite, blir ju så stressigt när man åker över dagen, ca 2 timmars bilresa enkel väg. så då hann vi med lite shopping, inte bara det mest nödvändiga :)
Bubba80 skrev 2010-06-30 09:16:59 följande:
Idamarja: Gud vad duktig du är

Å tunnbröd som är så gott. Vad hade du för ugn till det? Man måste ha en speciell då va?
Ja jag älskar ju oxå å baka.

Tänkte faktiskt önska mig en Kitchen Aid i 30 års present . Eller åtminstone bidrag

Dom e ju svindyra...
Här blir det städdag idag. Roligt värre...men men det måste göras.
Sen bär det iväg för att hämta storebrorsan på dagis...
man har en stekhäll, eller i brist på annat en stekpanna. vette katten om ja är speciellt duktig, bröd hör till en av självklarheterna i hushållssysslorna här :)