• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Bubba80

GLAD MIDSOMMAR TJEJER!!!! HOPPAS NI FÅR EN UNDERBAR DAG MED GOD MAT O GOTT SÄLLSKAP.

KRAM PÅ ER!

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • lupin84
    Emma skrev 2010-06-17 06:44:47 följande:
    Sephiroth: Ja, då rä det ju bara att köra! Om du skulle få jobb, kommer karln din vara hemma då i höst eller?

Hur känner ni andra med dagisplats? Här är det så jävla fullt överallt så jag tror inte M kommer få någon plats nästa termin dessvärre. Vad gör man då liksom!? Om både Johan och jag måste jobba...

idamarja: Vad duktig du är som syr! Så duktig skulle jag också vilja vara. Jag har min mormor istället som syr och stickar lite kläder till mattias. Det är helt perfekt!

Idag vet jag nite vad som händer.. Jo, vi ska träffa den eventuella barnvakten till måndag Hon har en dotter som är 1½ månad äldre än mattias så hon ville kolla så att M inte är rädd för henne och se hur dom funkar ihop nu när det var ett tag sedan dom träffades. Förstår att hon vill kolla, fatta och stå där med två superledsna barn.

Va nyss upp och matade M med lite välling och hoppas på att han ska somna om igen. Om dom nya rutinerna ska funka så får han inte vakna före 7. Allra helst vid 7.30-8.
    Måste dem inte erbjuda en plats efter ett antal månader efter de fått din ansökan? Så är det här.. (3 eller 4 månader) ?!
    Theo har fått plats från 13 september på en småbarnsavd. 1-3 år. Blev vårt andrahandsval... Står fortfarande kvar i kön till vårt första val...(som ligger  100 m från vårt hus).
  • lupin84

Har inte varit inne på ett tag... haft mycket annat. Jobbar nu... (men har bara en vecka kvar innan vi ska vara lediga 6 veckor tillsammans - ska bli så skönt) njuta som en familj - händer massor här hemma...
    Theos första tand kikade fram på 9 månaders dagen =), nu är de lugnt med flera - men de kommer väl snart kan jag tro...bara på någon vecka så kunde han visst ställa sig upp efter möbler =O. Så nu gör han de mest hela tiden - har dock svårt att sätta sig ner .. men men skam den som ger sig... taskig mamma som låter honom kämpa och lösa det...eller inte

Så går när han vaknade efter eftermiddagsluren stod han upp i sängen (första gången). Så på kvällen blev läggningen lång - då han ställde sig upp hela tiden... men men blir till att jobba med det...
    Theo säger dä dä hela tiden och pekar (pekar gärna på lampan, mamma, pappa osv). mamma, pappa tror jag också han numera får fram...
    de där med hej då eller vinka de har vi inte kommit på ännu..;)

Igår hade vi en toppen dag, åt gott och umgicks med mamma, Anders, sysonen +  morbror och hans fru Karin =)
    I dag blir de dop för kusinbarnet, efter de cruising - se på massa fina bilar =)

Theo sover två gånger om dagen ...

Hoppas det är bra med alla!

• Sephiroth

Måste få skryta lite med två videos. Är ju såå stolt. <3

Grattis till första tanden Theo! Hoppas verkligen att det inte var så jobbigt för honom att få den. Och superduktigt att börja stå!

Lokemannen är snart klar med den här tandomgången. Fyra tänder är framme nu, två nya. Två kvar som är på väg igenom sen hoppas vi på ett lååååångt lugn. =)

Hoppas ni alla har haft kanonfin midsommar!

• lupin84
    Sephiroth skrev 2010-06-26 19:21:28 följande:

" target="_blank">

" target="_blank">

Grattis till första tanden Theo! Hoppas verkligen att det inte var så jobbigt för honom att få den. Och superduktigt att börja stå!

Lokemannen är snart klar med den här tandomgången. Fyra tänder är framme nu, två nya. Två kvar som är på väg igenom sen hoppas vi på ett lååååångt lugn. =)

Lite mer grinig än vanligt - annars har de gått bra med att få en tand!
    Se där en som börjar gå...;)

Våra grannar åkte till BB idag.. vattnet gick 9  i morse...spännande =)
  • Bubba80
    Sephiroth skrev 2010-06-26 19:21:28 följande:

" target="_blank">

" target="_blank">

Jäklar vilken kille du är Loke Riktigt duktig
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Knubbe12

Jädrans Loke, nu ska jag sätta Arvid i hårdträning! Flört 

Han stretar uppåt hela tiden, men är fortfarande riktigt vinglig. På midsommarafton var vi på släktträff på makens sida och Arvid träffade en del av sina tremänningar för allra första gången. Många småkillar var det, och en som var två veckor yngre än Arvid. Den lille mannen var betydligt stadigare än vår knubbis. Kröp snabbt som tusan och ställde sig upp mot möbler utan att vingla. Det skilde lite i vikt oxå; den lillkillen vägde drygt 9 kg...

• Emma

Hej på er.

Mattias vaknar ca 7.00 sedan sover han från 9-10.30, sedan 12.30-14.00 sedan 15.30 till 16.30.

gipsad arm har jag också. fått en spricka i handleden så nu är jag sjukskriven

Skriver inte så mkt nu. Är väldigt ledsen för min plastkusin på 21 år har dött. påkörd av en full förare på vattenskoter. det hände igår och dom hittade honom inte förrän idag.

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Sephiroth
    Knubbe12 skrev 2010-06-27 20:23:35 följande:
    Jädrans Loke, nu ska jag sätta Arvid i hårdträning! Flört 

Han stretar uppåt hela tiden, men är fortfarande riktigt vinglig. På midsommarafton var vi på släktträff på makens sida och Arvid träffade en del av sina tremänningar för allra första gången. Många småkillar var det, och en som var två veckor yngre än Arvid. Den lille mannen var betydligt stadigare än vår knubbis. Kröp snabbt som tusan och ställde sig upp mot möbler utan att vingla. Det skilde lite i vikt oxå; den lillkillen vägde drygt 9 kg...
    Haha träna är roligt! Det var första gången vi försökte locka honom att gå mellan oss, och jag kan säga att vi blev duktigt chockade båda två, eller säkert alla tre, när han klev iväg.Tungan ute Han hade tagit ett steg, från soffbord till soffa, flera gånger innan, så det var det vi försökte få honom att göra igen. *s*

Idag har han börjat klättra upp i fotöljen också lilla apan. =) Fast nu är det sovstrejk från hans sida, igen. Han har börjat somna sent och sova längre, vilket jag inte klagar på egentligen. Men det är skönt att få mysa med karln lite ensamma på kvällen också....

Hur mycket sover Mattias Emma? Loke sover fortfarande hela natten (ca 10-13 timmar) och sen ca två timmar på förmiddagen, och en-två på eftermiddagen.
  • MammaAlex
    Emma skrev 2010-06-27 20:36:23 följande:
    Hej på er.

Mattias vaknar ca 7.00 sedan sover han från 9-10.30, sedan 12.30-14.00 sedan 15.30 till 16.30.

gipsad arm har jag också. fått en spricka i handleden så nu är jag sjukskriven

Skriver inte så mkt nu. Är väldigt ledsen för min plastkusin på 21 år har dött. påkörd av en full förare på vattenskoter. det hände igår och dom hittade honom inte förrän idag.
    Vad tråkigt att höra Emma! Blekagar sorgen och skickar en kram till dig!

Är det några pluttar som somnar själv i sängen? Just nu vill Alex varken somna själv eller somna i famnen... Det går bra om maken tar honom eftersom han orkar hålla emot mer än mig när han försöker ta sig ur famnen.....

Grattis till stegen Loke! Här verkar det vänta lite till... vilket jag tycker är ganska skönt=)
    Alexander 090918 radeklev.blogg.se
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3