• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Knubbe12
    Sephiroth skrev 2010-08-10 11:33:57 följande:
    Nån hjälp verkar jag inte få. Ska få prata med en kurator om en vecka. En kurator kan inte ens ändra min medicin. Inget av de jag sa igår tog de tydligen på allvar.
    Men snälla nån, är de alldeles från vettet?!  Har du varit i kontakt med din egen läkare, eller? Hur f-n kan de låta bli att ta en på allvar? Ring igen och kräv att få komma NU (eller om du inte orkar, be någon anhörig ringa)! Vet inte riktigt hur det fungerar, men det kanske går att åka in till psykakuten?

Hoppas att det löser sig! {#emotions_dlg.flower}
  • Sephiroth
    Knubbe12 skrev 2010-08-10 12:51:09 följande:
    Men snälla nån, är de alldeles från vettet?!  Har du varit i kontakt med din egen läkare, eller? Hur f-n kan de låta bli att ta en på allvar? Ring igen och kräv att få komma NU (eller om du inte orkar, be någon anhörig ringa)! Vet inte riktigt hur det fungerar, men det kanske går att åka in till psykakuten?

Hoppas att det löser sig! {#emotions_dlg.flower}
    Ja ta en på allvar är inte den starka sidan tydligen. Karln min åkte dit nu på lunchen och fixade så att jag får komma på torsdag iaf. Det är iaf bättre! Synd bara att en kurator inte kan göra något annat än att slussa mig vidare.
  • Knubbe12
    Sephiroth skrev 2010-08-10 13:05:12 följande:
    Ja ta en på allvar är inte den starka sidan tydligen. Karln min åkte dit nu på lunchen och fixade så att jag får komma på torsdag iaf. Det är iaf bättre! Synd bara att en kurator inte kan göra något annat än att slussa mig vidare.
    Bra, då får du iaf komma inom en hyfsad framtid.

Nu har lillgubben feber och är kinkig som tusan. Jag är också krasslig och är ännu kinkigare...Flört
  • Sephiroth
    Knubbe12 skrev 2010-08-10 13:20:06 följande:

Nu har lillgubben feber och är kinkig som tusan. Jag är också krasslig och är ännu kinkigare...Flört
    Usch då, krya på er! Är ni förkylda?
  • Bubba80
    Fy f-n vad är det med vården nu för tiden??? Tycker inte man får behandla folk så här...jag blir riktigt upprörd
    Tur att gubben din lyckats fixa en tid åtminstone... Hoppas verkligen det löser sig snart {#emotions_dlg.flower}

Krya på er {#emotions_dlg.flower}
    (¯`v´¯) Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`v´¯)
  • Sephiroth
    Bubba80 skrev 2010-08-10 14:03:41 följande:
    Fy f-n vad är det med vården nu för tiden??? Tycker inte man får behandla folk så här...jag blir riktigt upprörd
    Tur att gubben din lyckats fixa en tid åtminstone... Hoppas verkligen det löser sig snart {#emotions_dlg.flower}

Krya på er {#emotions_dlg.flower}
    Tack Bubba! Jag är inte förvånad då jag inte väntar mig ett smack av vården. Det enda de kommer göra är att ge mig mediciner som inte hjälper.
  • Knubbe12
    Sephiroth skrev 2010-08-10 13:30:56 följande:
    Usch då, krya på er! Är ni förkylda?
    Ja, jag har ont i halsen, ont i huvudet, ledvärk osv. Ingen feber ännu. Lilleman är snuvig och har feber. Så jobbigt att försöka ha tålamod och  ta hand om en liten sjukling när man själv inte känner sig kry. Dessutom har vi haft fullt av barn här i dag (de äldre syskonen har haft kompisar här). Makens semester är slut till råga på allt, så det är bara att härda ut...Tungan ute

Usch, vården i det här landet är verkligen på väg utför känns det som. Trist...
  • lupin84

Emma - hoppas det är bättre nu!

Theo har nu fått fyra tänder ..den fjärde kikade upp förra helgen... två hörntänder på g också...

Bubba80 skrev 2010-08-09 22:54:54 följande:
    Hej allihopa!

Idag har varit en härlig dag med sol o födelsedag :) Så nu blev man tant då!? Förvånad Eller nåt
    Så till helgen blir det lite fest...men bara för de närmaste. Gillar inte massa ståhej...iaf inte när det gäller mig själv.

Hoppas du mår lite bättre nu Emma. Inge roligt att vara deppig.

Emils 4:e tand tittade även fram idag. Så skönt för honom :) Han har verkligen haft jobbigt med de 2 sista... lillskrutten Hjärta

Hoppas alla haft en bra dag

Tjingeling!!!!
    Grattis i efterskott!

Krya på er!
    Vården, ja det är ett kapitel i sig...hoppas det löser sig!
  • Emma

Grattis i efterskott Bubba!

Herregud vilket kasst bemötande du har fått Sephiroth. Går det inte att ringa eller skriva till någon chef inom landstinget och klaga?

Hoppas allt är bättre med er Balder!

Jag känner mig inte deppig längre tack och lov. Kanske bara för att Johan har varit så underbar här nu några dagar.

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Bubba80

Tack så mycket

Idag har det inte hänt så mycket här...Varit ute i finvädret o pysslat mest. Klippt gräs. rensat ogräs mm Har lagt ut täckbark i en stor rabatt... så nu kanske man slipper rensa där så mycket... för jag hatar OGRÄS

Hoppas ni känner er piggare idag Balder

Sephiroth... hoppas du känner dig något bättre o hoppas samtalet går bra imorgon {#emotions_dlg.flower}

Emma: Härligt att J "kammat till sig"

Tjingeling!

(¯`v´¯) Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`v´¯)
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3