Bubba80 skrev 2010-08-15 14:12:41 följande:
Fatima: Klart du ska hänga på oss

Han är ju faktiskt ett septemberbarn han med

Välkommen till oss!
Jag är mamma till Emil 11 månader. Han väger nästan 10 kg o är 78 cm lång. Han kryper och går längs med möblerna utan problem. Har tagit några steg själv oxå, men vågar inte riktigt helt släppa taget :) Emil är en buse som gör rätt för sitt namn... Han ÄLSKAR att busa

Han är dessutom en klätterapa som kan komma upp för precis allt och då menar jag ALLT. Han har redan lyckats tagit sig ur spjälsängen??? Hur han nu klarade de är en gåta? Som tur är så verkar han inte själv riktigt heller ha koll på det

Vad gör han mer då? Han klappar händer o vinkar o pekar på saker. Säger mamma o pappa, titta, där o kisse.
Emil äter inte själv med sked men äter mycket plock själv. Men det är bara öva öva och räkna med kladd. Storebror åt själv när han var 1 år. Väldigt bra om dom är hyfsade på det när dom börjar dagis sen. Så vet an att mat får dom i sig iaf =)
Härligt jobbat Saga. Snacka om att lära sig allt på en gång
I övrigt så är jag helt slut idag. Vi slog klackar na i taket för min 30 årsdag igår o det med råge långt in på småtimmarna. Men så himla skoj det var och alla mina kära o närmaste vänner var med
Så idag e jag bakis...

Utbrytarkungen! Hur sjutton lyckades han med det? En kompis som har en son som liksom Emil är tidig motoriskt berättade här om dagen att deras son kom gående till henne i köket när hon tidigare lagt honom i spjälsängen. Och varken hon eller pappan förstod hur han kommit ut! Kan du inte spana eller något? Det här är ett mysterium, hahaha. Loke har ännu inte tagit sig ur sängen, men ärligt talat blir jag lite nervös. Tänk om han vaknar på natten och klättrar ur och gör sig illa och man inte hör honom? Yikes!
Jag längtar lite tills Loke börjar prata mer.

Det är så underbart nu bara när han säger litegrann och pekar på vattnet när han är törstig och sådant. Tänk vad skönt det kommer bli när de kan berätta att de har bajsat, är hungriga eller bara har tråkigt. ^^ Så slipper man också det där gallskrikandet för att man inte förstår dem.
Ni som har flera barn, när började de prata ungefär? Loke är lite senare med sådant tror jag iaf? Han säger bara stavelser för ord oftast, så som oftast hä-hä istället för hej-hej, aåå för hallå, sen säger han "fel" på saker som när han härmar kossan säger han buuu istället för muu. =) Han har inte sagt något klockrent ord på länge länge nu. Förutom mamma såklart, men det är det bästa ordet. *skratt*
Nä nu ska vi se klart på law abiding citizen. Hoppas att ni alla ursäktar min novell och har en underbar söndag!