Knubbe12 skrev 2010-08-17 14:01:27 följande:
Har skummat igenom inläggen lite. Jag har inte hunnit skriva på ett tag. Maken har börjat arbeta och är bortrest, så jag har haft fullt upp
Såg att tråden fått en till anhängare. Välkommen! Jag har tre barn och Arvid är den yngsta. Ca 78-79 cm lång skulle jag tro och väger nästan 13 kg. Nu har två tänder tittat fram i överkäken, så totalt har det kommit 5 stycken än så länge. Han vinkar ("hä-hä"), räcker ut tungan, klappar händerna, smackar med tungan, säger mamma, pappa, "dä" osv. Kan peka på lampan, vovven etc. Han vandrar längs möbler och kan stå själv i några sekunder, men är lite småfeg... Världens charmtroll är han. Väldigt social av sig och glad för det mesta.
I natt gjorde han "en Loke". Han vaknade kl. 02.00 (jag hade precis lyckats somna...) och höll igång i ca 1,5 timme. Helt klarvaken. Första gången det hänt tror jag, annars brukar han knorra då och då så vi får gunga honom, men han brukar inte vakna och vara klarvaken.
Jag håller med om att Sveriges psykvård är under all kritik. Helt värdelös. Däremot tror jag, precis som Idamarja skriver, att neonatalvården/barnsjukvården är mycket bra. Trist att du inte fick någon hjälp direkt Sephiroth. Vad händer nu? Fick du en remiss vidare, eller vad? Trivs ni i nya lägenheten? Hittat några gardiner ännu?
Hur mycket sover era små dagtid nu? Lillskrutten sover fortfarande två gånger per dag, ca 1 timme varje gång. Till helgen blir det kanske till att lämna bort honom över natten för allra första gången. Känns sådär... Förskoleplatsen är uppsagd. Vi ska söka in honom till i januari istället. Jag pallar inte att lämna bort honom ännu...
Att göra en Loke är inte bra! *skratt* Hoppas vi slipper det ett tag nu.
Här trivs vi allihopa jättebra hittills iaf. ingne röklukt, ingen konstig käring som bor under oss. Perfa! Vi har inte hittat gardiner ännu dock, men det kommer kanske i helgen då vi kanske ska till IKEA äntligen! Måste göra fint här om jag ska ha ettårskalas! ^^
idag blir Loke elva månader. Jösses jises jeebles!
Vi kanske ska ha Loke på dagis snart och det känns inte ett dugg roligt, men vad gör man? Vi hade barnvakt för första gången någonsin idag och det gick som tur var helt smärtfritt. =) Ja för Loke iaf jag var hypernervös! Var mindre än en timme men iaf!
Nu ska jag fönstershoppa på IKEAs hemsida. ;)