• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Knubbe12

Bubba80: Här är en till ogräshatare Flört. Trädgårdsarbete överhuvudtaget är inte min grej, fast för tillfället när vi bor i lägenhet så saknar jag trädgården något vansinnigt. Står inte ut här en sommar till...

Emma: Vad bra att gubben skärpt till sig! Tungan ute

Sephiroth: Tänker på dig och hoppas att det går bra i dag.

Här ligger jag däckad i någon slags envis förkylning. Ingen feber, men risig som tusan ändå. Tack och lov för världens mest hjälpsamma svärisar som har hand om barnen över dagen så att jag får vila! Arvid är frisk, så han fick hänga med storasyskonen. Tycker att han blivit lite "mammig" sista tiden. I går fick pappa absolut inte bära honom, utan det var bara jag som dög. Hoppas att det inte blir värre bara. Hans syskon var mammiga båda två och det blev riktigt jobbigt till slut. Måste kännas trist för den "ratade" föräldern också.

Vad händer idag?

• Emma

Trädgårdsarbete är verkligen ingen hit här heller. Såååå tråkigt att rensa ogräs.

Kamma till sig gjorde J några dagar. Imorse hader viett gräl igen. Men det löste sig också. Får se hur länge det går denna gång.

Usch, din stackare Sephiroth... Finns det någon annanstans du kan vända dig?

Vi provkörde en bil idag, men den kändes inte riktigt bra. Så det är bara fortsätta leta.

• Bubba80
    Sephiroth skrev 2010-08-13 13:52:15 följande:
    Fick som väntat ingen hjälp. Ingen är förvånad.
    Så ledsen för din skull Hoppas du känner dig lite bättre snart. STOR KRAM {#emotions_dlg.flower}
    (¯`v´¯) Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`v´¯)
  • Fatima89

Hejsan,
    kikar in här, och tänkte fråga alla mammor lite om era små hjärtans utveckling.
    jag vill istort sett bara vet lite om barnet kryper, går, pratar, äter själv, sätter sig upp sj. etc.
    kollar bland bebisar födda september -09 och decemeber-09.
    då jag har en liten grabb som är född den 17 september men skulle ha kommit den 20 december. (EXPT)
    vill se om han hänger med september barnen (eller ligger mitt emellan) eller hänger med decemberbarnen i utvecklingen.

lilla Yad. han är idag 11 månader. han är en glad kille som lyser upp så fort man tittar på honnom, han kröp (ålade) sitt första steg igår ((yeey blev så glad)) om jag sätter han på golvet så håller han sig stadigt sittandes i kanske en halv minut. han jollrar ((dadada, mamama. och andra läten)) han väger idag 6500 yngefär och längden är mellan 62-64cm.

kanske kan hänga på här om det går?? han är ju endå ett september barn =)

• Saga09

Godmorgon tjejer,

Gud hur fort går tiden egentligen? 15 augusti redan....

Sephiroth: Usch vad trist att höra att du inte blir tagen på allvar.. min man har tyvärr också haft mycket problem just med sjukvården när det gäller depression osv.. tycker det är för jäkligt rent ut sagt hur de behandlar människor för att inte tala om väntetider osv..

Vilken kontrast till väder det blev idag.. igår var det så varmt och kvalmigt att man inte kunde vara ute nästan och idag blåser det halv storm ute och det kommer förmodligen regn.. men vad 17 gör det när det iallafall är söndag och jag har tvätt och städ dag..

Saga har satt fart nu och lärt sig massa saker bara den här veckan. Det började med att hon i onsdags knäckte nöten hur man kommer upp i sittande från att ligga ner. Sedan började hon  häva sig upp så att hon kunde sitta på knä och plocka med sina saker och sen igår så började hon stå upp ( hittade henne ståendes i sängen när hon vilat b la ) och igår gick hon även ett par steg längs med soffan *s* det tog lite tid men nu så verkar bitarna falla på plats.. stumpan :)
    Fortfarande så skriks bara mamma såfort något inte passar fröken men pappa kan hon säga när som helst med en glad röst.. jisses om hon kunde säga mamma och vara glad  med kanske.... ;)

Nej nu blir det kaffe och vila lite innan jag sätter fart tror jag.
    Hoppas alla har en skön söndag

• Emma

Hej!

Åsa 1976: Ja, det är skrämmande vad fort det går. Imorgon blir Mattias 11 månader. HÄRLIGT JOBBAT SAGA!!! När det väl händer något så kommer det hur mcyket som helst på samma gång. Så var det ju här också.

Fatima89: Hej och välkommen!
    Mattias väger ca 11 kilo och är ca 80 cm lång. Han kan åla sig fram på golvet, han kryper inte, men han sitter på rumpan och  hasar sig fram i en väldig fart. Han sätter sig och ställer sig upp. Går längsmed möbler om någon av mig och sambon är med. Han är lite feg Han äter macka och fruktbitar själv. Men inte med sked än. När är det man brukar börja med det? Någon som vet? Han kan säga mamma, nej, dä. Lampa är nästa ord. Pappa och hej säger han ibland också.

Sephiroth: Hur går det med jobbsökandet? Hoppas att du hittar något

• Sephiroth

Det går ingenstans med jobb just nu, men jag ska ta tag i det där ännu mer i veckan som kommer. Har fått en hel del annat gjort i helgen så det känns fint. =)

Vad duktiga alla små är! Det smäller bara till sen så kan det både det ena och det andra. Loke har verkligen gått igenom ett utvecklingssprång nu. Han härmar ALLT! Även ljud vilket är jätteroligt då han börjat "prata" mer.

I övrigt går han som en kung. Han vänder, går runt saker, stannar och plockar upp något, tar sig över trösklar och mellan rum. Dvs, nästan lika bra som du eller jag. Han har nästan slutat krypa helt. Ställer sig själv utan stöd, och allt annat som hör till. ;)

Nu får jag besök från Småland! IIIIIIHHH!!

• Bubba80

Fatima: Klart du ska hänga på oss Han är ju faktiskt ett septemberbarn han med Välkommen till oss!

Jag är mamma till Emil 11 månader.  Han väger nästan 10 kg o är 78 cm lång. Han kryper och går längs med möblerna utan problem. Har tagit några steg själv oxå, men vågar inte riktigt helt släppa taget :) Emil är en buse som gör rätt för sitt namn... Han ÄLSKAR att busa Han är dessutom en klätterapa som kan komma upp för precis allt och då menar jag ALLT. Han har redan lyckats tagit sig ur spjälsängen??? Hur han nu klarade de är en gåta? Som tur är så verkar han inte själv riktigt heller ha koll på det Vad gör han mer då? Han klappar händer o vinkar o pekar på saker. Säger mamma o pappa, titta, där o kisse. 

Emil äter inte själv med sked men äter mycket plock själv. Men det är bara öva öva  och räkna med kladd. Storebror åt själv när han var 1 år. Väldigt bra om dom är hyfsade på det när dom börjar dagis sen. Så vet an att mat får dom i sig iaf =)

Härligt jobbat Saga. Snacka om att lära sig allt på en gång

I övrigt så är jag helt slut idag. Vi slog klackar na i taket  för min 30 årsdag igår o det med råge långt in på småtimmarna. Men så himla skoj det var och alla mina kära o närmaste vänner var med Hjärta 
    Så idag e jag bakis... Kräks

(¯`v´¯) Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`v´¯)
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3