Emma skrev 2010-08-21 10:07:18 följande:
Hej hej!
Här har det varit full aktivitet hela veckan. Idag ska vi iväg och fira svärmor. Imorrn kommer mina föräldrar hit och äter mat. Trevliga dagar!
Balder77: Mattias brukar sova ca 11-12 timmar på natten. Vaknar mellan 7 och 8 på morgonen. Sedan förmiddagssovning ca 2-2½ timme mellan 9-12. Eftermiddagssovning ca 1,5-2 timmar mellan 14,30-16,30.
Förstår att det skulle kännas jobbigt med förskola nu. Jag har ågren över att Mattias ska börja i januari. Men det känns ändå bättre att det blir då och inte i typ april, för då är det ju så nära till sommaren och semester så då kanske det blir jättejobbigt att gå tillbaka sedan på hösten. Dessutom kommer det ju bara att gälla tre dagar i veckan som han ska gå på dagis.
Jag har inte tänkt så mycket på PSD på sista tiden. Är det tills dom är 1 år som det fortfarande kan inträffa?
idamarja: Usch för höst! HELA augusti är ju en sommarmånad, sommaren ska vara så länge som möjligt!!!

Hur långt upp i landet är det ni bor? Du är så duktig som syr och grejar ! Jag är jätteimponerad av det!
pds, är det plötsligt spädbarnsdöd ni pratar om eller är det något annat? jag är inte orolig för det, men så är jag ju på min vakt av andra anledningar, räknar andningen på lillskrutten varje natt, så han inte överskrider det läkarna sagt är okej.
vi bor högst upp, det är en av dom nordligaste byarna, min mamma kommer från den nordligaste bebodda byn, men dit går det ingen väg på svenska sidan, man får åka via finland o sen gå över en bro till svensk sida igen. vi lever väl upp till alla fördommar om norrlänningar och samer, hehe :)
men jag älskar hösten, o gillar inte sommaren, höstvindarna är så sköna, o kylan som smyger sig på. dessutom är det tid för att plocka bär, ta upp potatis, jaga älg, och allt sånt där, fylla på föråden igen :)
vi är hemma i min hemby i helg jag o n-j, p-n är och jobbar så vi for hit :)
Fatima89 skrev 2010-08-21 00:18:06 följande:
hejsan igen.. skriver lite om vad som hänt sedan sist.
vi var hos neo-läkaren med yad, allt ser bra ut. hon tyckte att han borde sitta själv nu och kanske ta sig mot stående. men inga krav då han presis lärt sig ta sig fram på mage... . han är välldig duktig på att äta tycker hon, gått upp fint, kommit in på kurvan (ligger på tredje strecket under "normal" strecket) härlig, men hon tyckte att han kunde klättra ett streck till sedan e det bra. dock så fick hon inte samma respons på reflexerna i benen. han böjer fötterna, så vi diskurera fot skena, el sjukgymnast,, kanske om en månad, så han får ha hårda skor dygnet runt.
igår blev alla sjuka. store bror shad, lille yad och jag, fast jag och shad klarar oss bra, en lätt förkylning., men yad fick någo t konstigt, fick ont och gal skrek, stackarn fick nog ont i magen, och kräktes en del. idag mår han bätte hade 38 men är pigg och glad....
Sitter här och skriver och regnet bara öser ner. ush. jag som tänkte gå ut imån....
Håller ni er frisk i höstvädret som kommer smygandes???
så skönt att höra att ni fick glädjande och hoppfulla besked hos läkarn iaf, det är ju guld värt att han går upp bra, kan trösta dig med att våran nils-john ligger långt under nedre gränsen på kurvan, men han kämpar sig uppåt, nu är inte han prematurbarn men har andra problem. det finns så mkt bra hjälp att få, och ju tidigare man får hjälpen ju bättre är det :)
n-j har kräkts tre gånger den här veckan, blir så himla orolig, för det är inte magsjuka, han spyr när han druckit sin välling vid läggning, just som han ska somna så kräks han, men idag fick han mindre välling än han brukar o han var på vippen att kräknas men liksom svalde tillbaks det. orolig att det ska vara nå besvär på gång igen.