Emma skrev 2010-08-25 07:06:20 följande:
idamarja: Då är det lååååångt upp i landet

Jag är jättenyfiken på naturen däruppe och måste någon gång åka på semester dit! Jo, visst är det mysigt med bär och svampplock och potatisintagning, men det tråkiga blir i oktober-november när alla löv fallit av träden och allt bara är grått... suck.
Balder77: Va kul med nytt! Man blir ju inte ett dugg sugen själv

Får man fråga vad det kommer kosta? Det var ju jättefint det huset du länkade till. Planlösningen är ju helt underbar! Mattias har inget eget rum än. Vi har inget rum som han kan få som sitt heller om vi inte vill sova på skilda våningsplan. Och det vill vi inte. Men vi måste försöka lösa det snart för han är sååå lättväckt om nätterna. Det räcker med att man rör sig lite för mycket själv i sin egen säng så vaknar han... Inte alls roligt. Vi får ge honom välling 1-2 ggr på natten för att han ska somna om.
Vitt och limegrönt är ju bara sååååå fint! Jag älskar dom färgerna. Är det fler än jag som förresten blir tokig på att alla utgår från att man vill att sitt barn ska ha mkt blått bara för att det är en kille eller bara rosa för att det är en tjej?
Sephiroth: Jag har ingen tatuering och är nog för feg för att skaffa en också. Johan skulle vilja ha Mattias namn intatuerat, men han vet inte hur eller var.
Det är fint med färg! Kul när det lyser upp.
Bubba80: Stackare. Det där lät inte alls kul. M sover också oroligt, verkar vara något närmare-1-års-syndrom kanske
Här blir det som vanligt en uppsats, har skrivit flera gånger men då har internet slutat funka och tagit bort det jag har skrivit. Så nu har jag lärt mig att kopiera allt jag skriver innan jag klickar på posta.
Vi var och provkörde bil i måndags. Jag ringde och hörde lite om den och frågade hur den var i lacken och den var helt okej, inte ny, men det räknar man ju inte med när det är en 03:a. Kommer dit och hela bilen är en enda stor repa...
Ni som har tre barn balder, vad har ni för bil?
God morgon! I natt har skrutten sovit riktigt bra. Jag fick söva om honom vid 04-tiden, men förutom det har han sovit bra! Det kan vara så att han är hungrig nattetid, men jag vet inte om vi vågar ge honom välling på natten. Är lite rädd att han ska lägga på sig några kilon till...

Mattias äter på natten läste jag. Är det några fler av våra små som gör det?
Ja, visst är det hemskt det här med kön och färger?! Jag gillar färgglade kläder och Arvid klär allra bäst i rosa tycker jag

Äldsta sonen hade en period när han var kring 3-4 år då han bara skulle ha rosa, och gärna glitter... I natt sov Arvid i storasysters avlagda rosa pyjamas. Han var så fin så!
Javisst får du fråga vad husbygget kostar! En stor fördel med ÄH är att du får en fast offert. Vi bokade tid med en säljare i början av sommaren och han kom hem till oss och hade gjort en fullständig offert som vi gick igenom. Alla andra husleverantörer vi surrat med har varit lite "hala" och inte specificerat det vi begärt osv. Orkar inte tjafsa och ringa runt och fixa entreprenörer själva. Har varken tid eller ork... Vi fick en totalkalkyl på rubbet (tomt, hus, el, VA, finplanering av tomt osv) på drygt 1 950 000 sek. Då är allt fixat och klart. Det vi kommer att göra själva är att byta ut vissa vitvaror, lägga eget golv så småningom etc. En bekant har byggt en jättefin mindre modell (3 sovrum) och landade på 1,6 när garage, förråd, tomt osv var klart.
Vi bytte bil i somras. Har nu en vit Toyota Avensis, en 05:a tror jag att det är om jag inte minns fel. Kanonskick! Det enda som vi har gjort är att maken har bytt kamrem, annars var det inget som behövde åtgärdas. Det är en diesel och den drar otroligt lite, ligger på 0,59 i snitt har jag för mig. Vi ryms fint och även barnvagn och hund får plats utan problem! Den enda nackdelen är att vi inte kan pressa in någon fler när vi åker allihop, dvs. barnen kan inte ta med sig någon kompis. Hade tänkt oss en 7-sitsig först, men vi tänkte om...
Funderar på att boka ett besök hos någon för en rejäl genomgång av skruttkroppen, så att jag får hjälp med min nacke. Vem ska man gå till egentligen? En naprapat, kiropraktor, eller?