Emma skrev 2010-09-01 07:19:13 följande:
Jag tänkte nästa efterlysa dig Sephiroth
Johan blir hemma tre dagar i veckan och jobbar två. Jag kommer jobba tre och vara hemma två. Vi har sökt dagis från och med januari.
Mattias blir också rätt rastlös inomhus, men vi brukar krypa runt på golvet och jag jagar honom, ni kanske kan göra lika fast när Loke går? Sen har vi gömt undan en massa leksaker som vi tar fram om någon vecka, då blir det ju som nya och då kan han sitta och dona ett bra tag. Annars vet jag inte om jag har så många tips. Iochmed att Mattias inte kan gå än så älskar han när man håller i honom och han får gå. Då går han jämt och sätter sig i duschen. Han älskar att duscha

Jodå, jagis har vart populärt sen krypartiden. *s* Han springer dock hejvilt när man jagar honom (helst ska johnny jaga honom) och har ramlat och slagit i munnen. Det känns inte så roligt, så jag jagar lite fegare än Johnny. Kanske därför han är roligare. *s*
Helst ska Loke klättra upp överallt fortfarande. Igår gick jag ut i köket i ca fem sekunder, hörde ett ljud från vardagsrummet och sprang dit. Tro på fan Loke STOD UPP i soffan och hade fått tag i datormusen? Fan om han hade ramlat ner och tex slagit i rumsbordet. Jikes!
pamsa skrev 2010-08-29 20:23:43 följande:
Hello girls!!!
Nu är det evigheter jag var inne och skrev med/till er!! Ska försöka hinna ikapp allt ni har varit med om .
Måste berätta flickor, jag har förlovat mig nu i sommar :), känns underbart. Sen har jag lyckats få ett nytt jobb som jag började nu i augusti och det känns kanon. Det bästa av allt är att mitt jobb ligger fem minuter härifrån och jag kan springa hem till min lilla skrutt på lunchen. Har ni valt förskola till era små? Jag har funderat länge på att börja besöka förskolor runt omkring, men jag vill att lillskrutt ska lära sig att gå innan hon får börja.
Har era små börjat gå? Min lilla tjej går och håller sig överallt här hemma, så fort hon inser att hon står själv får hon panik och sätter sig på en gång.
Kan ni förstå att våra små blir snart 1 år! Tiden går för fort enligt mig. Vi håller på att planera namngivningsceremoni och letar efter lokal. Går sådär kan jag säga, hon fyller år på valdagen så risk finns att många lokaler är uppbokade redan.
Förresten, började med för ca två veckor sen att lillskrutt sover i eget rum. Funka kanon fram till i fredags. Förr har det räckt att man säger god natt sov så gott, så har hon lagt sig till rätta. Nu skriker hon och slänger ut nappen ifall jag lämnar rummet. Hur sover era små? Hur gör ni med nattning. Kan behöva alla råd ni har. Blir så ledsen är hon somnar så ...
Grattis så mycket pamsa! Önskar er alla lycka. =)
Vi har valt förskolor till Loke men inte fått placering ännu. Jag har tänkt att ringa skolverket idag och checka läget. Vill helst få in honom på "svalan" då jag har hört mycket gott om det dagiset.
Loke knallar omkring sen några månader tillbaka. Han har sen ca en månad tillbaka slutat krypa helt den lilla räven.
Sådär med sömnen har Loke krånglat också sedan ca 7 månader. Nångång, men han har äntligen börjat somna av sig självt! Inte alltid det fungerar på kvällarna, men oftast på dagarna (pepparkvarn deluxe) och det är ju det som är viktigast eftersom jag är själv med honom då. Som idag var han jättetrött på morgonen för han vaknade redan kl 6, så jag la om honom ca halv åtta och han låg och babblade och hade sig tills kl 8 då däckade han. Hoppas han sover till iaf 9. =)