• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Bubba80

Jaha så vart det en pencillinkur igen då Öroninflammation igen då... Jaja men nu kanske han äntligen blir av med det han har i kroppen.

Nu ska jag skynda mig å laga mat. Blir bara stuvade makaroner å korv här idag... orkar inte med nåt avancerat. Är inte helt hundra själv heller än.

Ska ni göra nåt skoj i helgen?

Hoppas du hann sova lite Séphiroth

(¯`v´¯) Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`v´¯)
  • Knubbe12
    Bubba80 skrev 2010-09-17 16:52:21 följande:
    Jaha så vart det en pencillinkur igen då Öroninflammation igen då... Jaja men nu kanske han äntligen blir av med det han har i kroppen.

Nu ska jag skynda mig å laga mat. Blir bara stuvade makaroner å korv här idag... orkar inte med nåt avancerat. Är inte helt hundra själv heller än.

Ska ni göra nåt skoj i helgen?

Hoppas du hann sova lite Séphiroth
    Stackars liten, men bra att han får hjälp att tillfriskna. Här blev det också en enkel men god middag (linssoppa)! Flört Arvid slukade maten fortare än kvickt, vilket var roligt att se då han inte varit så förtjust i linser tidigare, men det här gick tydligen hem!

Vår helg kommer att bestå av att kuska runt och kolla på tapeter. Vi måste ha bestämt oss för hela husets tapeter till på måndag, så det är lite brådis. Sedan var planen att gå på bio imorgon, men vi får se hur det blir. Känner inte för att lämna bort Arvid när han inte är riktigt kry (ingen mer feber, men snorig...). I kväll hade jag tänkt dra till gymmet, men jag blev helt plötsligt (?!?) så jäkla slö, så det kanske blir att sjunka ner framför TV:n istället...
  • Bubba80

Ha ha ja det är lätt att slöa till

Vi har haft fikagäster som precis åkt... Goda vänner...så det var bara jättemysigt.

Förresten vad det gäller svartvaror Balder. Så har jag vänner som har detta. Det är såååååå snyggt, men som sagt ALLT syns ju. Gillar man att städa så kan man ju ha det, men vet inte hur praktiskt det är att ha det med 3 barn som dessutom ofta har kompisar hemma? Men det är SJUKT SNYGGT.  Eller iofs när man har barn så måste man ju alltid städa om man vill att det skall se snyggt ut Tungan ute

Här sover sjuklingen iaf...Hoppas på att få sova lite inatt nu när han fått medicin

• Sephiroth

Så har vi kalasat klart för idag. Shit vad jobbigt det är. Ser inte fram emot morgondagens kalas. Hoppas ni alla har en fin helg!

• Bubba80

Hej tjejer!

Hoppas kalasandet gått bra i helgen Sephiroth

Här har varit full rulle hela helgen. Tennisträning med stora grabben, kalas samt fotboll. Och sen lilla Emil på det med öroninflammation. Såklart mycket bättre nu med pencillin, men tycker man märkt en markant skillnad på han vad det gäller trötthet. Sen som bonus ganska dålig i magen oxå Eller kanske det är mera tandbajs

Hoppas alla har haft en superduper helg.

Natti natt!

• Bubba80

Förresten... undrar om Lupin testat ännu???? Nyfiken till tusen ju.........

• Sephiroth

Ja kom igen nu Lupin!!! Kalasandet gick helt okej. Kom massor med folk så det var fullt kaos emellanåt men det var skoj. Dock blev det lite sura miner från en kompis sida för att jag blev irriterad för att hennes son hela tiden är på Loke och puttas och slåss. Verkar som att vi redde ut det lite på kvällen sen iaf. Hur man än gör blir det fel ibland tycker jag. Det är jobbigt att jag inte får någon styckesindelning när jag skriver från mobilen, blir svårt för er att läsa. I övrigt har Loke börjat prata ännu mer. Det är jätteroligt! Igår så han stolt Titte. En mix mellan titta och kisse som han också säger, fast kisse blir mer isse oftast. Har era som redan pratat ett tag kommit med några fler roliga ord?

• Knubbe12
    Sephiroth skrev 2010-09-20 08:05:00 följande:
    Ja kom igen nu Lupin!!! Kalasandet gick helt okej. Kom massor med folk så det var fullt kaos emellanåt men det var skoj. Dock blev det lite sura miner från en kompis sida för att jag blev irriterad för att hennes son hela tiden är på Loke och puttas och slåss. Verkar som att vi redde ut det lite på kvällen sen iaf. Hur man än gör blir det fel ibland tycker jag. Det är jobbigt att jag inte får någon styckesindelning när jag skriver från mobilen, blir svårt för er att läsa. I övrigt har Loke börjat prata ännu mer. Det är jätteroligt! Igår så han stolt Titte. En mix mellan titta och kisse som han också säger, fast kisse blir mer isse oftast. Har era som redan pratat ett tag kommit med några fler roliga ord?
    Usch, sådant är verkligen besvärligt. Har flera bekanta vars barn alltid slagits, knuffats, bitits osv. Våra barn är inte vana vid att bli behandlade på det sättet, varken av andra barn eller "mellan varandra". Vilken blev reaktionen när du sa ifrån? Blev föräldrarna arga, eller? Man hamnar ju liksom i en känslig situation...

Nja... här är det inte så många fler ord. "Tick tack" har han börjat säga om klockan (eller ja, det är väl mer "ti ta"). Han står själv i flera minuter, men är så försiktig när han ska försöka gå, så det kommer nog att dröja ett tag. Lite konstigt, då han i andra situationer är helt orädd.

I dag är vi bara hemma och stökar på fm och sedan blir det kyrkis på eftermiddagen.
  • Sephiroth
    Knubbe12 skrev 2010-09-20 09:31:04 följande:
    Usch, sådant är verkligen besvärligt. Har flera bekanta vars barn alltid slagits, knuffats, bitits osv. Våra barn är inte vana vid att bli behandlade på det sättet, varken av andra barn eller "mellan varandra". Vilken blev reaktionen när du sa ifrån? Blev föräldrarna arga, eller? Man hamnar ju liksom i en känslig situation...

Nja... här är det inte så många fler ord. "Tick tack" har han börjat säga om klockan (eller ja, det är väl mer "ti ta"). Han står själv i flera minuter, men är så försiktig när han ska försöka gå, så det kommer nog att dröja ett tag. Lite konstigt, då han i andra situationer är helt orädd.

I dag är vi bara hemma och stökar på fm och sedan blir det kyrkis på eftermiddagen.
    Jo hon blev inte glad alls faktiskt. Blev väldigt fel allt och hon uppfattade tydligen det som att jag tyckte att pojken var störd eller något fel på honom bara för att jag sa "han gör alltid såhär". Jag hoppas att hon förstod senare på kvällen när jag förklarade att jag bara blev ledsen när Loke började gråta. Jaja, det är känsligt att säga till om andras barn det förstår jag. Speciellt när det är första barnet och sådant. Jag skulle dock aldrig någonsin ens antyda att det är något fel på ett barn för att det slåss eller liknande. Han har förmodligen lärt sig det av något äldre barn bara.

Snart börjar han säkert gå! Har vi fler som börjat gå kanske? Har ju tappat nästan hela tråden tyvärr. Radeklev tex har tagit bort mig från facebook och har inte skrivit här på evigheter. Myart kommer heller inte komma tillbaka. Vi Kanske skulle starta en ny tråd?

Idag kollade vi läget på dagiset och fick inskolningstider. Känns så sjukt jobbigt! Min lillgris ska gå på dagis och inte vara med mig? Näää, får se hur JAG klarar det här. *s*
  • MammaAlex

hej hej!!

Ledsen jag inte varit inne här på evigheter.... Har inte pallat helt enkelt. Jag har inte tagit bort dig från Facebook Sephiroth däremot har jag plockat bort mig själv. Jag la ner alldeles för mycket tid på att sitta där och läsa om andra så det var enklast att göra så=)

Alex har inte börjat prata så mycket än, säger mamma pappa och bella (hunden) men annars är det mesta obegripligt. Annars har han börjat gå för typ 3 veckor sedan så nu kryps det knappt inte alls längre. Vi hade kalas för honom förra helgen eftersom hans pappa var och fiskade denna helgen. Vart himla trevligt. Två kompispar med barn och sedan familjen. Blev ganska lagom. Presenterna blev han nöjd med, blev lite duplo och traktor som låter och ett tåg m.m. också böcker såklart. Han älskar att bli läst för.=)

För några månader sen fick vi veta att Alex ska få en kusin i februari. Ska bli himla spännande (och skönt) han har ju varit ensammen på båda sidor så han får ju extremt mycket uppmärksamhet...

Hoppas allt är bra med alla er andra. Ska se till att bli lite aktivare här igen nu!

Alexander 090918 radeklev.blogg.se
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3