• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Knubbe12

Ser att jag uttryckte mig lite klantigt...Flört Jag menade alltså inte att du borde anmäla detta på stubinen, utan personalen måste ju skriva någon typ av tillbudsrapport när något "allvarligare" händer, vilket gör att det brukar uppmärksammas att något inte är som det ska (brist på personal osv). Många orkar däremot inte skriva sådana...

• Bubba80

Nej fy så tråkigt. Inte kul att lämna Loke-man på ett ställe där det känns som noll koll Hoppas det går o känns bättre idag. Kanske det känns extra rörigt nu p.g.a. inskolningen?

Tyvärr Balder... har inga tips:( Länge sen jag såg någon bra nu...

Idag skiner iaf solen, så då skall här promeneras

(¯`v´¯) Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`v´¯)
  • Strimma

Nu har Mille börjat på dagis. Han är färdiginskolad och klar :) Igår var han första rikta dag och allt hade gått kanon. 
    M började gå för 3 veckor sen. Rikitg skönt faktiskt. Han är inte alls lika gnällig och mammig längre. Nu upptäcker han saker på egen hand istället.

Inte ska det väl startas en ny tråd bara för att vissa inte hinner hänga vid datorn varje dag.  Jag kan tala för mig själv:
    -Jag har ett liv utanför familjeliv som måste skötas i första hand.

Sephiroth- Jag måste säga att jag tycker du verkar vara riktigt ego. Svansar inte folk med efter din pipa så verkar det som du gör dig ovän med allt och alla. Du verkar kunna den saken. Det finns ingen annan i denna tråd som skulle komma på en sån sak som att öppna en ny tråd och frysa ut vissa för att de har ett liv utanför. Du kanske borde fundera på din attityd som du har mot folk.

• Knubbe12
    Strimma skrev 2010-09-22 09:57:55 följande:
    Nu har Mille börjat på dagis. Han är färdiginskolad och klar :) Igår var han första rikta dag och allt hade gått kanon. 
    M började gå för 3 veckor sen. Rikitg skönt faktiskt. Han är inte alls lika gnällig och mammig längre. Nu upptäcker han saker på egen hand istället.

Inte ska det väl startas en ny tråd bara för att vissa inte hinner hänga vid datorn varje dag.  Jag kan tala för mig själv:

Sephiroth- Jag måste säga att jag tycker du verkar vara riktigt ego. Svansar inte folk med efter din pipa så verkar det som du gör dig ovän med allt och alla. Du verkar kunna den saken. Det finns ingen annan i denna tråd som skulle komma på en sån sak som att öppna en ny tråd och frysa ut vissa för att de har ett liv utanför. Du kanske borde fundera på din attityd som du har mot folk.
    Skönt att det går bra för Miliam på förskolan och att han börjat gå. Jag hoppas att Arvid också snart börjar knalla på "på riktigt".

Jag tror inte att Sephiroths förslag gick ut på att "frysa ut" vissa medlemmar. Jag föreslog ju också att antingen hålla liv i den här tråden eller skapa en ny för de som vill hänga på. Självklart har alla ett liv utanför forumet och det går med all säkerhet först av allt, men visst är det trevligt med lite aktivitet i en tråd?! Jag menar, om alla väntar flera månader med att skriva så är det ju liksom ingen vits... Nu visste ju Sephiroth att tex Myart inte ska komma tillbaka och det finns säkerligen fler av de som står på listan som inte kommer att göra det. Det var nog bara frågan om en liten "uppdatering".

Kul i alla fall att du är tillbaka, likaså Radeklev!
  • Sephiroth
    Strimma skrev 2010-09-22 09:57:55 följande:

Ojdu, den var hård! Jag menade som sagt precis det Balder sa att vissa verkar inte komma tillbaka att du tolkar det som att frysa ut är en missuppfattning från din sida. 

Vill gärna ha en förklaring till varför du säger som du säger.
  • Strimma

Det var precis så det lät när jag läste inlägget, att ni som är aktivast startar en egen tråd, så kan resten stanna här...
    va gör det att det står 10 namn för mycket på den blå rutan. 

• Sephiroth
    Strimma skrev 2010-09-22 13:01:50 följande:
    Det var precis så det lät när jag läste inlägget, att ni som är aktivast startar en egen tråd, så kan resten stanna här...
    Så då är jag ego och gör mig osams med alla som inte dansar efter min pipa? Du kanske ska tänka på vad du skriver till folk för du gjorde mig väldigt ledsen med det där inlägget.

Som sagt så känner jag tex myart personligen och hon har sagt att hon inte kommer tillbaka. Tänkte mest att det kunde vara roligt med en ny tråd. Har aldrig ens antytt något om vilka som ska få skriva i den eller inte!
  • Knubbe12
    Sephiroth skrev 2010-09-22 13:07:31 följande:
    Dessutom kanske det kan vara roligt för tex Idamarja att stå med i rutan däruppe.
    Precis. Är det den som startat tråden som kan ändra det? I så fall kanske Emma kan fixa detta?
  • Knubbe12
    Strimma skrev 2010-09-22 13:01:50 följande:
    Det gör förmodligen ingenting alls att det står en massa namn i den blå rutan, men varför personer som inte kommer att delta i tråden i fortsättningen ska stå med där övergår mitt förstånd (nu syftar jag på personer som själva sagt att de inte ska vara med längre). Vi som är mest aktiva kan naturligtvis lika gärna hänga kvar här.
    Det där med en uppdatering/ny trådstart var väl bara en tanke som jag uppfattade det. Inget att göra en stor sak av...Flört
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3