• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • lupin84
    Icis86 skrev 2010-04-14 10:07:25 följande:
    Tack för välkomnandet! Ska iväg på föräldrgrupp nu (tycker inte den ger mig ett skit om jag ska vara ärlig) Men det får ju en att gå utanför dörrarna en stund iaf! =) På Lucas är det full rulle, han springer i sin gåstol och river ner allt han tycks nå. Men han kryper inte än, trots tappra försök. Hur är det med era barn? Kan de krypa, sitta själv?
    Theo kan sitta själv...drar sig runt i cirkel då han ligger på mage... vänder sig från rygg till mage och så... han vill så gärna ta sig fram men kan inte de ännu...
    Han blir så frustrerad...
    Emma skrev 2010-04-14 11:32:41 följande:
    Goddagens på er! Här sovar Mattias redan för andra gången indag. Såfort han vaknade efter fm-luren så var han trött igen... Oj, stacckars Emil och Saga som ramlat... Nej, tiden när man kan lämna dom ensamma är nog förbi nu. Idag är min syster här och vi ska ut och gå två-timmarspromenaden sedan när det är dags för Mattias tredje sovstund! Här har fortfarande ingen föräldragrupp kört igång... BLÄ på dom!!! Vet ni hur mycket dom små skruttarna ska dricka om dagarna? Kan era barn sätta sig upp själva? M drog iallafall upp knäna under sig igår, men då åkte huvudet pladask ner i golvet Här blir det korvstroganoff idag!
    Theo dricker till varje mål... men olika mycket.. idag har han vart väldigt varm... så då har han velat ha mycket vatten...

Har ni åkpåse i vagnen ännu ... eller kör ni jacka, och extra byxor ...
  • Sephiroth

Usch, jag måste köpa öronproppar. Kommer få ännu värrre fel på öronen när han bara skriker hela tiden, och han har inte en låg röst! Bästa är när man bär runt honom och han skriker bredvid ens öron. Mums!

I veckan har jag gått 8-9 timmar. Det var inte så vidare värst smart direkt. Idag är min kropp en smula arg på mig.

Vägning idag iaf! Ska bli roooligt!

• Strimma

Här har magsjukan kommit på besök... Jag låg hela kvällen igår, men mår mycket bättre nu. I natt var det min mans tur... så idag blir hela familjen hemma.

• Emma

Stackare som är sjuka...

Idag är det fint väder igen så det blir en promenad eefter lunch!

Beroende på när Mattias vaknar så ska vi eventuellt åka ner på kyrkis.

Är det någon som har något bra barnmatsrecept?

• Bubba80

Strimma: Usch era stackare...magsjuka är ett vidrigt fenomen...blä Krya på er.

Hoppas du får en glad överraskning när du ställer dig på vågen Sephiroth.

Här är det gråmulet o trist idag. Det laddas väl för morgondagen. Den väntas såklart snö där jag bor vid roslagskusten imorgon. Jag som trodde jag skulle slippa fanskapet nu Är det inte typiskt aprilväder?

Idag händer inget speciellt. Tvätta o småplocka lite. Sen hämta storebror på dagis.

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Saga09
    strimma: nej men usch för magsjuka.. jag hoppas ni alla blir friska snart.

Gud jag känner mig helt slutkörd idag och dagen har ju precis börjat. Var ju på resande fot med Saga större delen av eftermiddagen igår och hon sov ingenting... ni kan ju tänka er att det blev gnälligare och gnälligare ju längre in på eftermiddagen vi kom ( hon brukar sova nån timma på eftermiddagarna men inte igår.... )

Var inte hemma igen förrän 18.30 och då brukar hon ha lagt sig för natten. Jag hade ingen glad liten tjej kan jag säga.
    Nu på morgonen vaknade hon som vanligt före 6 men somnade om vid 07.30 och sover fortfarande... lilla stumpan var också trött verkar det som..

Få se vad som blir gjort idag - skulle vilja ta en promenad men jag vete tusan om jag orkar med mina geleben.....
  • Knubbe12

Vad spännande med hus (är Hemnetmissbrukare...{#lang_emotions_tongue_out})! Vi har ett förhållandevis "nytt" hus (nåja, det börjar ha några år på nacken, byggt -91...{#lang_emotions_wink}) , men jag drömmer ändå om att bygga helt nytt. Senast i går satt jag och skissade upp en planlösning. Vi har i princip redan allt som står på vår önskelista vad gäller hus, men vi börjar känna att en separat barnavdelning i huset inte skulle vara helt fel och sedan vill maken ha ett musikrum... Nackdelen med att bygga där vi bor är att man aldrig får tillbaka pengarna om man säljer sedan.

Trädgårdsland?! Här har vi fortfarande ca 1,5 m snö på gården... {#lang_emotions_tongue_out} 

Här har vi fortfarande åkpåse i vagnen, fast snart börjar dte nog vara dags att sluta med det.

Vet inte riktigt hur mycket Arvid dricker, men jag har på känn att han får i sig för lite vatten. Försöker erbjuda honom vatten då och då under dagen.

Angående barnmatsrecept så finns det ju så himla många bra, men det som gått hem bäst hos Arvid hittills är fisk. Rödspätta gillar han och nu senast gjorde jag en laddning med en slags gryta med torsk, ris, grönsaker osv. Mycket populärt!

Usch för magsjuka. Krya på er!

Bubba80: Grattis i efterskott på 10-årsdagen! {#lang_emotions_flower} 

Vår kamerajäkel håller på att paja. Blir så less. Ska ringa till butiken i dag och höra vad som gäller. Har aldrig i hela mitt liv reklamerat något, men nu börjar jag verkligen tröttna... Någon som har ett tips på en riktigt bra digital kompaktkamera (har tröttnat på otympliga saker...)? Gärna med en optisk zoom på minst 5 (gärna 10).

• Saga09

När vi är ute numer så har Saga jacka och byxor samt ett lättare täcke med sig. Nu har det inte varit så kallt att vi behöver åkpåse något mer.. ja och så mössa förståss :)

Saga dricker bara vatten till lunchen som det är just nu - igår när det var varmt fick hon dricka mer mellan måltiderna med men hur mycket det blir vet jag inte....

• Emma

Mattias har förresten skaljacka och skalbyxa från pop och mössa. Om vi ska vara ute länge alltså. Ska vi bara åka bil eller så skippar vi skalbyxorna. Sedan så har vi fotsacken på på vagnen. Och raggsockor brukar han ha också.

• Knubbe12

Förresten, vilket är ert favoritrecept när det gäller risotto? I dag blir det spaghetti och köttfärssås + broccoli, men jag tänkte laga risotto till helgen. Vet dock inte vilken variant jag ska välja...{#lang_emotions_wink}

Här gick det en säkring för mig i dag; barnen satt och "pysslade" vid köksbordet. De höll på med glitterlim. När de var färdiga säger äldsta sonen "Oj då..." Då har han lyckats spruta upp en limstråle ända upp till ena lampan över köksbordet. Den har en tygskärm och jag får inte bort skiten. Bara att byta ut båda två då. Ytterligare några tusen åt fanders. Tvättmaskinen och diskmaskinen håller oxå på att paja. Och så kameran. Jag blir fan tokig...

Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3