• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • nadia bk

Ja....jag fick höra det att det är för att kolla så dom inte har nån utvecklings störningstyp.

Man börjar ju fundera men känns skönt att höra lite åsikter och lite fakta för då blir man tryggare själv som förälder känner jag......

Just att jag skitit i vad han kan när -----utan bara hejat på när jag sett att han vart på gång att dra upp knäna eller rullat eller vad det nu kan vara....
    Därför blev jag fundersam....ska dom följa nått speciellt.....??
    Men nu vet jag gjort rätt hela tiden haha.

Kan nästan bli lite smått irriterad  på när man hör "mitt barn är så tidig" en kompis flickvän sa att hennes barn som snart är 2 år minnsan var ett halvår före sin utveckling.......????.....eh hon säger nått ord och går beteer sig väl som vilken unge som helst det är inte så att hon läser en bok på 500 sidor så förstår itne vad hon menar med 6 månader före sin utveckling.

Och sen att  man lägger energi...som nån skrev här dom kommer gå och springa och då bryr man sig ju inte om ifall dom har ålat eller inte=)!

Ska låna den dära gå stolen,han tyckte det var kul så varför inte.
    Han behöver ju itne "bo" i den precis.

Ne dags för min dagliga 2 timmars promenad fyeee fan

ha det gott tjejor

• Strimma

Hej allihopa.
    Nu är jag tillbaka. Orkar dock inte läsa ikapp tråden, men hoppas att det går bra för er alla.

Här går allt bra. M växer så det knakar redan 7 månader idag. Ålar sig hjälpligt och rullar sig fram överallt. Gåstolen har han också äntligen börjat fatta.

Har inte haft tid att ägna mig åt datorn eftersom jag lägger 8-16 varje dag på ett projekt (som jag tyvärr inte vill skriva om på FL) och sen på kvällarna har jag inte orkat sitta vid datorn.

Nu är äntigen våren här!!! Gud va underbart. man får så mycket NY-energi och bllir så mycket gladare.

• Sephiroth
    Bubba80 skrev 2010-04-13 09:25:36 följande:
    Heja Loke! Heja Loke! Ja du Emil började ju dra sig på armarna den 27 mars o nu går det riktigt fort. Han byter stil hela tiden. Nu kan han t.o.m. ta något krypsteg med knäna. Jag har beställt Kalle Kryp nu de borde komma idag...hoppas jag. Emil ställde sig upp igår för första gången...har sett att han kämpat länge med det...måste säga att det är lite väl tidigt. Nu ramlar han ju o slår sig ist För det är riktigt ostadigt...  Jag har ju inte heller använt gåstol, just för jag tyckt vi haft för trångt. Men nu när vi fick låna en och han verkade tycka den va så kul. Tycker faktiskt den är riktigt bra. Vi åker ju mycket bil. Så nu har Emil oftast bar en tunnare jacka (vindfleece) och bomullsmössa på sig. Åker vi vagn så blir det oftast samma på överkroppen men med en tjockare tröja under, sen footsack över. Vet inte om jag svarat på allt nu? Erkegris: Vad skönt att det går bättre med maten. Skam den som ger sig
    När fick han till det ordentligt från att han började? =) Det går lite bättre här idag men igår ville han inte alls. *s* Har han förstått att hjälpa till med benen?

Igår var vi ute och gick över två timmar, så man är lite mör. Tråkigt dock att Loke bara gnäller när han är i vagnen nu för tiden. =(
  • Bubba80
    Sephiroth skrev 2010-04-14 07:22:53 följande:
    När fick han till det ordentligt från att han började? =) Det går lite bättre här idag men igår ville han inte alls. *s* Har han förstått att hjälpa till med benen?Igår var vi ute och gick över två timmar, så man är lite mör. Tråkigt dock att Loke bara gnäller när han är i vagnen nu för tiden. =(
    Efter 1 vecka måste jag nog säga att Emil ålade överallt. Kors & tvärs. Benen tog ett tag innan han förstod...kanske 2 veckor. Nu blandar han stil kryper - ålar osv. Sen sitter han inte på rumpan, utan på knäna... {#lang_emotions_dreamer}

Skönt med långpromenad

Emil stod på öronen så det dåna här i går kväll. Stackars lilla huvudet... Så nu har jag haft hårdkoll på honom inatt... 

Nåt som jag funderat på är varför dom alltid ska slå sig innan läggdags... det är så typiskt.
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Sephiroth
    Bubba80 skrev 2010-04-14 08:54:38 följande:
    Oj det var fort! Hoppas det går fort här också, för jag är så trött på att han bara skriker så fort man lägger honom på golvet, oavsett hur mycket man försöker vara med och leka. =(

Vad hände? Mår han bra idag då? Lillstackaren... =(
  • Bubba80

Han har fått för sig att han kan stå överallt...ja eller han föstår inte riktigt att man måste hålla i sig... så han fick slagsida ner i parketten... ingen fara idag...han är som vanligt... typiskt att allt händer på kvällen bara

• Icis86

Hej !

Mitt namn är Erica och har en son, Lucas som föddes 090903.
    Bor i Södertälje med sambo, två katter - och vår lille solstråle!

• Bubba80

Hej Erica! Välkommen till våran tråd.

Här diskuterar vi allt från ammning till bajsblöjor

haha nu sover trollet.. så nu kan jag kanske få dricka mitt morgonkaffe som jag satte på kl 07.00...eller förresten så tror jag att jag ska göra nytt... För det e jag värd

• Saga09

Godmorgon,

Bubba80:  Jag röstar för nytt kaffe med :) min lilla skrutt sover också så jag fick mitt efterlängtade kaffe för en stund sen... bästa tiden på dagen tror jag.. haha

Stackars lilla killen - jag hoppas han inte slog sig för mycket..

Häromveckan rullade Saga ner från en säng. Trodde ALDRIG det var möjligt då hon låg mitt på sängen och vi bullat upp med kuddar runt omkring som en bombsäker mur.. men nej då. Stackars liten.. hon gjorde sig inte ett dugg illa som tur var utan blev bara rädd

• Bubba80

Nytt kaffe snart klart!!

Tur att det gick bra med Saga. Oftast så är det ju så att dom blir mest rädda...

Nej det är nog så att man inte kan lämna dom själva i dubbelsängen längre...Nu började det... ständigt vakande öga

Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3