Sephiroth skrev 2010-04-15 21:50:03 följande:
Usch, det gjorde Loke också. Och bajsade hela tiden! Nu när vi gjorde mjölkprovokation så blev han förstoppad istället stackarn. På BVC sa de att han hade hormonprickar och att det var normalt att barn spyr. *s*
Haha! Känner igen det där.
Jag sa väldigt tidigt att jag trodde det var allergi. Han bajsade blod, hade lite prickar i ansiktet och spydde som en kalv när han åt något med mjölk i..
Som jag sa innan - man får typ sätta diagnos själv.
Nåja, än så länge tycker jag inte det är så jobbigt med allergin, det finns bra barn mat utan mjölk och ägg, fast enklast är att göra egen och det tar ju inte alls lång tid.
Chansen att det går över innan skolåldern är typ 80 % så det känns ju toppen.
mellieB skrev 2010-04-15 19:44:30 följande:
Jag ammar inte han får ersättning och ätit de sen han var 3v ammaningen funkade inte=(.. Jo vi diskuterade detta med BVC men hon trodde de skulle bli svårt att få en sån gammal pojke att helt plötsligt ändra mat.. Och de är det,, jag har nämligen först ge han välling för att byat ut kvällsmålet han total vägrar,, testat oliak sorter även med vaniljsocker i och allt möjligt hehe,, han vill ha sin ersättning=) Men sen hade han inga utslag vilket man kanske inte behöver ha,, Men de e ju det att han spyr av allt.. alla fruktpurer, riktigt mat osv.. finns liksom inget han inte spyr av,, Och läkarn som lyssna på magen sa att han hörde nåt i magen när Mio andades så de lutar mer åt reflux eller liknande..
Ja, om han spyr av alla möjliga sorters mat är det förmodligen inte allergi.
Bra som sagt att de ska göra utredning, liten plutt!
Idag "ringde" min Lucasväckarklocka kl 06.00. Han låg i sin säng uppochned vänd och pratade så glatt med sina gosedjur =)
Sötnos!
Tycker vi var fått ganska bra rutiner på Lucky nu.
Jag slutade amma vid 6 månader, då hade jag ätit mjölkfritt en månad sedan gick vi över till den mjölkfria ersättningen.
När jag ammade vaknade Lucas 3 gånger per natt för att äta, man han nöjde sig inte med mat utan han skulle somna vid tutten. Tog man bort honom vaknade han och man fick börja om från början.
Så vi bestämde oss för att börja med nattrutiner. Nu ligger han i sängen halv åtta och vaknar inte förrän sex, sju på morgonen. Skönt!
Hur gör ni med era barn?