• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • MammaAlex
    Saga09 skrev 2010-04-15 23:01:59 följande:
    Åh hej..Lilla Saga har fått feber nu ikväll... första gången hon är lite krasslig. Hoppas verkligen det går över snart....
    Här är också en febrig unge =/ Fast jag skyller på att han fick andra sprutan av svinvaccinet igår... han orkade bara vara vaken en timme i morse. Vaknade halv 8 och sen somna han igen nu halv 9.

Angående kompakt kamera så har vi en Canon Ixus 85IS. 10 megapixels. Inte så väldigt dyr men väldigt bra tycker jag. Enkel att använda och blir bra bilder. Så den kan jag rekommendera.

Jag håller med som Emma säger. Allt verkar så enkelt med min plutt när man hör om era allergier. Det som är positivt med att det kommer när de är små är att de ju inte vet vad de saknar när de blir stora. Makens chefs son hade mjölkallergi som liten och har druckit havremjölk. Nu när han förmodligen vuxit ifrån det vill han ändå inte dricka vanlig mjölk eftersom han inte är van. Men jag hoppas era växer ifrån det så ni slipper laga "specialmat"

Imorgon är det kidnappning på hög nivå som gäller. En av mina gamla kolleger A ska bli kidnappad av sin dotter och hemskjutsad till kollega B. B vet om kidnappningen men tror att jag och några andra ska komma hem till henne. Sedan ska A och B fixa mat som vi ska laga hemma hos A sedan på kvällen! Ska bli grymt skoj!
    Alexander 090918 radeklev.blogg.se
  • Bubba80

Kul med kidnappning Gör ni det bara endå eller är det något speciellt ni firar?

Ja säger detsamma...Tycker verkligen synd om era små som är allergiska

Saga09 skrev 2010-04-16 08:47:26 följande:
    ja vad tusan annars *s*hon är iallfall piggare idag och har inte feber men är varmare än vad hon brukar vara.. stackars liten
    Klart som f-n att det är tänderna...{#lang_emotions_tongue_out}
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Sephiroth
    Bubba80 skrev 2010-04-16 09:10:25 följande:
    Kul med kidnappning Gör ni det bara endå eller är det något speciellt ni firar? Ja säger detsamma...Tycker verkligen synd om era små som är allergiska Klart som f-n att det är tänderna...
    Det är ingen fara för dem nu. Värre om den inte växer bort. =( Men om några månader är det dags att testa mjölk igen.

Det går fortare och fortare varje dag nu! Loke har till och med börjat försöka ställa sig i kryp och skjuta med fötterna. Bäbisar är verkligen helt otroliga! S fort de lär sig tekniken sitter den tydligen som berget. :-S
  • Bubba80

Heja Loke. {#lang_emotions_tongue_out} Nu är det dax att petskydda kontakterna o gömma undan sladdarna då

Inatt har min lillgris bara varit vaken känns det som... känner mig som en levande zooombie idag {#lang_emotions_ghost} Gnäll gnäll o åter gnäll... Är nog tänderna här med!?

• Emma

Just det, angående kamera så har vi en Canon Ixus 100is 12.1 mp. Vi är jättenöjda med den, en helt fantastisk kamera!

• Sephiroth
    Bubba80 skrev 2010-04-16 09:58:31 följande:
    Heja Loke.  Nu är det dax att petskydda kontakterna o gömma undan sladdarna då Inatt har min lillgris bara varit vaken känns det som... känner mig som en levande zooombie idag  Gnäll gnäll o åter gnäll... Är nog tänderna här med!?
    KLart det är! Tänder överallt! Plopp plopp plopp. *s* Här är det iaf det igen. Men vad seeeegt det går!

Jo dags att köpa petskydd och flytta om alla saker som han kan nå. Pust och stön!
  • Sephiroth

Kamera var det också ja. Jag har en Canon Powershot a2100 IS med 12.1 mpixlar och 6ggr optisk zoom. Den är UNDERBAR! Blir klockrena närbilder.

• Bubba80
    Sephiroth skrev 2010-04-16 10:16:17 följande:
    KLart det är! Tänder överallt! Plopp plopp plopp. *s* Här är det iaf det igen. Men vad seeeegt det går! Jo dags att köpa petskydd och flytta om alla saker som han kan nå. Pust och stön!
    Ja nu du...har du nåt att göra ;)
  • Sephiroth
    Bubba80 skrev 2010-04-16 10:28:08 följande:
    Sannerligen! ^^  Men skönt är det, speciellt när vädret är tråkigt igen. *suck* Vi har snö här. Hoppas den smälter bort fort som faen!
  • Emma

Oj, snö!? Här har vi strålande sol och blåst. Visst är det inte så långt från Västerås du bor Sephiroth?

Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3