• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Fiva
    Sephiroth skrev 2010-05-02 14:24:34 följande:
    Oh, Ninja tänkte jag på om jag skulle få en tjej. =)) Karln gillade det dock inte den boven. En snabbbeskrivning av  oss dådå. Helen heter jag, och sonen som snart är 7,5 månader heter Loke. Vi bor i en annan del av Köping, och jag är mammaledig ett tag till. Karln jobbar på swedish merch, och jag har tyvärr inget jobb att gå tillbaka till sen. Vad är Ninja haj på då? Hon lär ha fina skills med det namnet. ;) *s*
    Namnet Ninja föll både jag och karln för

Köping, det är inte så långt ifrån oss.

Ninja är en tjej som är otroligt nöjd. Hon trivs att bara få sitta med och titta. Hon har under hela hennes livstid sovit hela nätter igenom och aldrig varit till något större bekymmer när det kommer till mat och sådant.
    Hon var väldigt snabb med att lära sig sitta, det gjorde hon helt själv när hon var bara 4,5 månader men där har hon fastnat. Hon tänker minnsan inte lära sig att krypa, hon trivs alldeles för i sittande ställning. Hon är nyfiken och älskar att tugga och knapra på saker med sina fina tänder (6 st). Annars är hennes favoritsysselsättning att sitta och spana in storasyster när hon spexar runt. Junie är sannerligen Ninjas stora idol, hon sitter alltid med ett stort leende på läpparna när Junie är i samma rum.
  • Sephiroth
    Fiva skrev 2010-05-02 14:36:10 följande:
    Namnet Ninja föll både jag och karln för Köping, det är inte så långt ifrån oss. Ninja är en tjej som är otroligt nöjd. Hon trivs att bara få sitta med och titta. Hon har under hela hennes livstid sovit hela nätter igenom och aldrig varit till något större bekymmer när det kommer till mat och sådant. Hon var väldigt snabb med att lära sig sitta, det gjorde hon helt själv när hon var bara 4,5 månader men där har hon fastnat. Hon tänker minnsan inte lära sig att krypa, hon trivs alldeles för i sittande ställning. Hon är nyfiken och älskar att tugga och knapra på saker med sina fina tänder (6 st). Annars är hennes favoritsysselsättning att sitta och spana in storasyster när hon spexar runt. Junie är sannerligen Ninjas stora idol, hon sitter alltid med ett stort leende på läpparna när Junie är i samma rum.
    Vart bor ni då?

Hon kanske blir en liten stjärthasare? Sex tänder, oj! Loke har "bara" två.
  • Fiva
    Sephiroth skrev 2010-05-02 15:56:53 följande:
    Vart bor ni då? Hon kanske blir en liten stjärthasare? Sex tänder, oj! Loke har "bara" två.
    Vi bor i Sala.

Stjärthasare, haha, ja det skulle inte förvåna mig ett dugg.

Junie hoppade över krypandet helt och började resa sig upp på fötterna och gå runt bord och sådant när hon var lite mer än 7,5 månad, vem vet Ninja kanske följer hennes spår?

Ja Ninjas mun fullkomligt skjuter ut tänder!
  • MammaAlex

Sephiroth. Våra grabbar belv minsann 7,5 månad igår {#lang_emotions_wink}

Idag upptäckte jag att Alex fått en tand=) Den sticker bara upp lite grann. Var väl därför han hade feber i onsdags då. Hoppas de andra tänderna med kommer lika lätt!

Fiva: Välkommen hit! Rebecca heter jag och är 27 år. Alexander är 7,5 månad... Vi bor i nordöstra skåne. Jag kommer vara hemma tills januari då jag ska börja på mitt förra jobb på en skola. Jag har ingen tjänst där just nu men har företrädesrätt så de har lovat mig en tjänst då=) Maken jobbar som elektriker på en liten firma så han kunde inte vara ledig så jag kunde börjat jobba i augusti.

För ett tag sedan fick vi en bröllopsinbjudan från min kusin. De ska gifta sig i Schweiz. Igår sa mina föräldrar att e tyckte vi kunde få lite tidigt arv så de bjuder på resa och uppehälle! Himla snällt=) Tänk att min lille son får vara med om två utlandsresor, två bröllop och (änsålänge) en begravning under sitt första levnadsår! Häftigt det.

var och tittade på ett nytt hus idag. Dock bara på 117 kvadrat så det blir nog inget bud på det. Annars var det väldigt fint. vill dock inte köpa ett hus som jag redan nu vet att jag kommer vilja flytta ifrån igen eftersom vi redan bor i hus. Hade vi fortfarande bott i lägenhet hade jag nog kunnat tänka mig det...

Alexander 090918 radeklev.blogg.se
  • pamsa
    MammaAlex skrev 2010-05-02 20:25:23 följande:
    Sephiroth. Våra grabbar belv minsann 7,5 månad igår Idag upptäckte jag att Alex fått en tand=) Den sticker bara upp lite grann. Var väl därför han hade feber i onsdags då. Hoppas de andra tänderna med kommer lika lätt! Fiva: Välkommen hit! Rebecca heter jag och är 27 år. Alexander är 7,5 månad... Vi bor i nordöstra skåne. Jag kommer vara hemma tills januari då jag ska börja på mitt förra jobb på en skola. Jag har ingen tjänst där just nu men har företrädesrätt så de har lovat mig en tjänst då=) Maken jobbar som elektriker på en liten firma så han kunde inte vara ledig så jag kunde börjat jobba i augusti. För ett tag sedan fick vi en bröllopsinbjudan från min kusin. De ska gifta sig i Schweiz. Igår sa mina föräldrar att e tyckte vi kunde få lite tidigt arv så de bjuder på resa och uppehälle! Himla snällt=) Tänk att min lille son får vara med om två utlandsresor, två bröllop och (änsålänge) en begravning under sitt första levnadsår! Häftigt det. var och tittade på ett nytt hus idag. Dock bara på 117 kvadrat så det blir nog inget bud på det. Annars var det väldigt fint. vill dock inte köpa ett hus som jag redan nu vet att jag kommer vilja flytta ifrån igen eftersom vi redan bor i hus. Hade vi fortfarande bott i lägenhet hade jag nog kunnat tänka mig det...
    Vad roligt med semester:) Så himla snällt att dom bjuder er! Har ni något att se fram emot:)
    Vi skulle ha tittat på en lgh idag men vi hade så himla trevligt på kalaset så vi ville inte gå tidigare. Ska gå och titta på den imorgon istället.
    Måste berätta att lillskrutt varm så glad på kalaset och ville pussa och kramas med alla barn där. Så himla gulligt!
    Skoj att vi har addat varandra från vårt forum på facebook. JAg kommer att lägga upp bilder på min skrutt snart. Hade ett album med henne som jag råka radera. USch vad ledsen jag blev när jag insåg att det var fel album jag tog bort, alla fina kommentarer försvann :(
  • Fiva
    MammaAlex skrev 2010-05-02 20:25:23 följande:
     Fiva: Välkommen hit! Rebecca heter jag och är 27 år. Alexander är 7,5 månad... Vi bor i nordöstra skåne. Jag kommer vara hemma tills januari då jag ska börja på mitt förra jobb på en skola. Jag har ingen tjänst där just nu men har företrädesrätt så de har lovat mig en tjänst då=) Maken jobbar som elektriker på en liten firma så han kunde inte vara ledig så jag kunde börjat jobba i augusti.
    Tack ! :) Härligt att få vara hemma så länge till! Jag skulle gärna vara hemma med barnen men som det ser ut nu så ska jag jobba. Det ska ändå bli skönt att bara jobba 50%, det blir som att mjukstarta.  Kommer att jobba skift, så det kommer att bli varannan vecka förmiddag och varannan vecka eftermiddag. Lite surt att komma hem kl 18.30 den sena veckorna!
  • Saga09
    Fiva: Välkommen hit :)
    Åsa heter jag och är snart 34 (huvva ) år.. har en liten Saga som är 6 dagar från att vara 8 månader gammal. Vi bor i Stockholm. Har tänkt vara hemma till början av nästa år om allt vill sig väl.. hoppas gör jag iallafall..

Vet ni.. idag har Saga ställt sig på alla 4 i krypställning men såklart hasar hon bara baklänges :) iiiiiiii *s* det verkar gå framåt :)
  • Bubba80
    pamsa skrev 2010-05-01 20:48:26 följande:
    Tack tack tack, kan säga att tårarna spruta rakt ut när han ringde igår, måste tilläga att då var jag på stan.. glädjande nyheter. Nu kan man äntligen släppa det :)
    Gud vad härligt Pamsa Grattis grattis grattis...gud vad glad jag blev
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Fiva
    Saga09 skrev 2010-05-02 21:06:24 följande:
    Fiva: Välkommen hit :) Åsa heter jag och är snart 34 (huvva ) år.. har en liten Saga som är 6 dagar från att vara 8 månader gammal. Vi bor i Stockholm. Har tänkt vara hemma till början av nästa år om allt vill sig väl.. hoppas gör jag iallafall.. Vet ni.. idag har Saga ställt sig på alla 4 i krypställning men såklart hasar hon bara baklänges :) iiiiiiii *s* det verkar gå framåt :)
    Tack tack! :)

Så roligt att Saga är på gång, fast om hon bara hasar baklänges så går det ju inte framåt, då går det ju bakåt {#lang_emotions_cool} {#lang_emotions_wink}
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3