• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • MammaAlex

Då håller jag tummarna för att det är en bra lägenhet Sephiroth!

Weekend i huvudstaden tycker jag med låter trevligt=) Hade varit skoj att träffa er alla och se vad som döljer sig bakom skärmen ;)

Leksakerna funkar okej här, men snusdosan och Bellas mat och vattenskål är hägrande=) Bellas skålar och säng vill jag att han ska låta bli bara för att hon ska få ha en "fristad" Får se hur det går... Tvättlådorna är också roliga att sitta och banka på, eller varför inte föra en stol fram och tillbaka på golvet. Antar att han vill höra hur det låter=) Just det, riva sönder tidningar är med kul. Varför lägger man ens en massa pengar på att köpa saker? Tänk att alla vet det och ändå så gör vi det....

Emma inte behöver du känna dig lat. Det är ju så olika hur mycket barnen tillåter oss att göra när vi är själva hemma med dem. Vissa dagar med Alex vill han ju vara hos mig hela tiden och då hade det varit omöjligt att laga någon mat till honom. Han får också en hel del burkmat, tänker att det är bra om han kan äta det med, enklare när man ska iväg liksom.

Vädret här är också grått o trist. Så idag blir det en tvättdag för oss.  A vaknade 10 över 5 i morse och sen gick vi upp halv 6. Ändå sov han bara mellan 9 och 10 på förmiddagen.

Alexander 090918 radeklev.blogg.se
  • Emma

Vilken tur

Hoppas att det är en bra lägenhet Sephirith!

Här är det tidningar och sladdar som hägrar.... Inte får man ha en lugn stund då helller

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Minnie69

Tidningar och sladdar, ja allt som är plast eller papper är synnerligen poppis att riva och slita i, fast sladdarna har hon inte fastnat för än *ta i trä*, hoppas det fortsätter så...

• Bubba80

Riva tidningar, dra i sladdar och trycka ut dvdn är det absolut roligaste här med

Ja du Minnie...petsäkra så fort ni kan och flytta på alla saker som är farliga och som kan gå sönder. Mitt råd är att inte skala av hela huset i barnets höjd... för det kan nog resultera i ett ännu mer klågfingrigt barn. Särskilt när man åker bort till nån som kanske inte har barn.  Det blir lite spring i början, men det brukar lägga sig... =)

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Minnie69

Ok, ja jag antar att man gör sig en björntjänst om man skalar allt,  man måste ju kunna ha med dem bort som du säger. Hmmm, blev bara lite tagen på sängen, gick så fort. Först har det hasats och haft i månader och så boooom drar det op med resa sig och krypa som en blixt från klar himmel

• Bubba80

ja man blir lite överrumplad lixom...

• Minnie69

Ja, visst har man ju läst "utvecklingssprång", men jag trodde ändå att det typ skulle komma successivt över en veckas tid eller så, inte att bara från ena dagen till det andra gå från off till on . Efter att hon har gjort dagens projekt till att sno mammas PET-vattenflaska, så har hon fått en egen, den verkar roa en stund iaf

• Minnie69

Nu var den inte kul längre, nu är det morsans tofflor som gäller (med mig i)

• Bubba80

• Sephiroth
    Minnie69 skrev 2010-05-07 12:38:29 följande:
    Nu var den inte kul längre, nu är det morsans tofflor som gäller (med mig i)
    Hahhaa, vad sött.

Nej det är ju så att kommer de väl på att de kan något ska det göras hela tiden. En kompis sa att när hennes dotter ställde sig första gången på kvällen, så ställde hon sig minst fyrtio gånger sen samma kväll.

Ska bli spännade att se när Loke inser att han kan resa sig lika lätt mot saker som i min famn. :-s
Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3