• Emma

Septemberbarn 2009 DEL 3

Då är vi inne på den tredje tråden och våra små söta barn har redan hunnit bli lite drygt 6 månader! Här fortsätter vi att diskutera vitt och brett, delar med oss av tips och erfarenheter.

Tidigare Septemberbarn trådar:
    Septemberbarn 2009: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47488443.html 
    Septemberbarn 2009 del 2: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49584450.html

Bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-303/m49786328.html

Basilikaté -tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-13/m46828313.html

Vi som hänger här är:
    Tridde: Fabian 090901
    Åsa1976: Saga 090908
    Balder77: Arvid 090909
    Bubba80: Emil 090910
    lupin84: Theo 090911
    Strimma: Miliam 090914
    Emma: Mattias 090916
    nadia bk: Tidus 090917
    Myart: Olle 090917
    Radeklev: Alexander 090918
    Sephiroth: Loke 090918
    annet 80: Melker 090918
    pamsa: Saga 090919
    Erkegris: Hamilton 090920

Allt vad du vill att andra ska göra för dig, det ska du också göra för dom!
  • Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3
  • Knubbe12
    Sephiroth: Håller tummar och tår!
  • Bubba80
    Klart vi håller tummarna för dig Sephiroth

Ååååå grillat...blev ju inte ett dugg hungrig nu...gud vad underbart gott=)

Haha Emil har oxå ledsnat på sina Men jag gick upp på vinden och tog ner storebrors gamla. Har inte behövt dem innan då han fått så mycket själv... Leksaker till förbannelse... Men dom duger inte riktigt heller...Det roligaste nu är nog pet-flaskor med vatten i och diverse köksredskap.

Ja en weekend i huvudstaden lät inte fel...
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`°?.¸ ღ♥
  • Sephiroth
    Bubba80 skrev 2010-05-07 08:59:33 följande:
    Klart vi håller tummarna för dig Sephiroth Ååååå grillat...blev ju inte ett dugg hungrig nu...gud vad underbart gott=) Haha Emil har oxå ledsnat på sina Men jag gick upp på vinden och tog ner storebrors gamla. Har inte behövt dem innan då han fått så mycket själv... Leksaker till förbannelse... Men dom duger inte riktigt heller...Det roligaste nu är nog pet-flaskor med vatten i och diverse köksredskap. Ja en weekend i huvudstaden lät inte fel...
    Tack ska ni ha. =) Dock är uppsägningstiden tydligen till sista augusti!! Fyfan för sådant. Inflytt på den andra är första augusti. =( Får se vad de säger.

Ja Loke är också trött på sina leksaker. Det roligaste är sladdar, eluttag och annat som han inte får leka med. Annars är en plastslev, en cola-flaska och en gammal snusdosa hans favoriter, och då har vi en halv tvättkorg full med olika leksaker. :-S
  • Bubba80

Gillar inte det där med uppsägningstid=( Klart jag förstår varför dom har det...men det suger när folk får betala dubbla hyror...Roligare kan man ju ha för pengarna...

• Sephiroth
    Bubba80 skrev 2010-05-07 10:12:02 följande:
    Gillar inte det där med uppsägningstid=( Klart jag förstår varför dom har det...men det suger när folk får betala dubbla hyror...Roligare kan man ju ha för pengarna...
    Ja verkligen. =( Tycker de iaf kan vara lite snälla och låta oss betala lite mindre eftersom vi säger upp bara en vecka sent. ;) *s*

Vi ska på visning på söndag iaf. Måste vara för att ni höll tummarna! Tack ska ni ha. =)
  • Bubba80

Hoppas det är en schysst lägenhet=)

• MammaAlex
    Sephiroth skrev 2010-05-07 07:24:30 följande:
    Har du haft i buljong så är det mer salt än korv juuu. :P Det lät ungefär som när jag gör min "riktiga" köttfärssås. Fyfan vad jobbiga vi är här inne med massa matrecept så att man hungrar ihjäl.
    Nä jag köpte saltfri buljong på hälsokostaffären. Och de hade bara grönsaksbuljong så därför det blev den...
    Alexander 090918 radeklev.blogg.se
  • Bubba80
    MammaAlex skrev 2010-05-07 10:35:59 följande:
    Nä jag köpte saltfri buljong på hälsokostaffären. Och de hade bara grönsaksbuljong så därför det blev den...
    Vilket toppentips...hade jag ingen aning om att det fanns
  • Minnie69

Ställa sig upp följdes visst av "nu kryper vi", igår var det full rulle och vi som inte har "barnsäkrat" för fem öre  . Fick gå ut med henne under dagen som lösning, idag är ju inte vädret lika lämpligt för det så det är väl bara att invänta katastroferna . Än så länge sitter hon dock nöjd och leker. Ni som har tacklat problemet, vad bör man tänka på? Eluttagen har vi inte köpt sånna där petsäkringar till än, vi ska väl göra i helgen. Men vad kan man göra som inte kräver specialutrustning s.a.s.

• Bubba80

Undrar om jag ska ta tjuren vid hornen och montera ihop en byrå som bara står. Men jag har verkligen ingen lust ju... bläääääää

Svar på tråden Septemberbarn 2009 DEL 3