MammaAlex skrev 2010-05-07 21:57:05 följande:
Alexander har ställt sig mot oss ett tag. Idag upptäckte han att det även går mot saker, när jag vände ryggen till och sedan tittade igen så vips stod han lutad mot en tvättback... Gullungen klämde sina fingrar idag... Han satt vid en av kökslådorna och drog ut och sköt in flera gånger. Sen la han ena handen uppe på kante och sköt in med andra så fingertopparna kom i kläm. Usch vad ledsen han blev. Men lugnade sig snabbt när jag tog honom i famnen och spolade kallt vatten på dem... Syns inget ikväll heller. Synd bara att han väl förmodligen inte lär sig något av det... Imorgon ska vi ut på äventyr! Alex ska vara hos farmor och farfar hela dan. Jag och maken är med i en dam och herrklubb där vi turas om att fixa en träff på våren och en på hösten. Då börjar vi med att damer och herrar åker åt varsitt håll och hittar på något och sedan träffas vi på kvällen och äter och umgås! Ska bli riktigt roligt. Maken har dessutom lovat att hålla sig hyfsat lugn så han kan ta Alex på söndag morgon Visserligen erbjöd sig svärföräldrarna att Alex kunde sova där men jag tackade nej. Kändes inte rätt liksom. När tycker ni andra att barn kan börja sova över hos andra? Jag vill vänta ett tag till....
Duktigt! Loke har också ställt sig i famnen ett tag nu, och han försöker ställa sig mot andra saker. Ska bli roligt att se när det lyckas.

Dock tycker jag inte att man behöver öva saker de lär sig. Har ni andra gjort det med mycket? De lär sig väl när de lär sig. :)
Jag har inte ens haft barnvakt någon gång, så jag antar att det dröjer innan han "sover borta".
Knubbe12 skrev 2010-05-08 10:31:19 följande:
pamsa: Ja, precis. Ofta går det ju faktiskt bra, det är nog värst för mamma och pappa... Vad roligt med babysim! För vår del blev det tyvärr inget sådant. Hade jag inte sett ut som ett hängbukssvin hade jag nog anmält oss... I dag blir det en lugn dag för min del. Fortfarande dålig, så jag ska försöka vila mig frisk. Kryper nog ner i sängen med en bok. Maken är ute på gården med barnen. Vi har strålande sol, så i kväll blir det till att grilla och käka middag i uterummet Vad ska ni andra hitta på i dag?
Vi är också dåliga fortfarande, även om det är mycket bättre. Blir till att vila inne medans karln är och tatuerar sin polare en smula. Får se om bara Loke vill somna någon gång....